Diva Skrevet 27. august 2004 #1 Skrevet 27. august 2004 Jeg har følt meg litt tufs noen dager og har lett hodepine og føler meg varm i panna (er litt rødlett i ansiktet nå). Er sånn i ny og ne. Jeg er ikke så flink til å slappe av, stresser dessverre en del på jobb og er treig med å komme meg i seng om kvelden, blir relativt lite søvn (mindre enn jeg bør ha i allefall). Har også en del personlige problemstillinger fortida, så det kan jo hende alt dette tuller litt med kroppen min. Saken er i alle fall : Jeg pleier å måle temperaturen min de gangene jeg føler meg varm i ansiktet og slapp. En del ganger så har temperaturen vært litt lavere enn normalt. Jeg har et vanlig digitalt termometer som jeg bruker under tunga. Der skal (etter bruksanvisningen) temperaturen ligge på rundt 36,6. Jeg har flere ganger ligget noe under normalen, og siste måling foretatt i dag lå på 36,25. Er det noen som har peil som kan si meg hvorfor jeg ligger så ofte under normalen ? Kan det indikere noe ? Jeg jobber selv i helsevesnet, men jeg har aldri tenkt over for lav temperatur og årsaker/grunner etc. Noen som har innspill så blir jeg veldig takknemlig. Kan forøvrig spørre på jobb til mandag, men ser gjerne svar her først D.
Gjest Anonymous Skrevet 28. august 2004 #2 Skrevet 28. august 2004 Jeg opplever akkurat det samme som deg. Tilbakemeldinger til meg er at dette er helt normalt, enkelte mennesker får temperatur litt under 37 grader, mens andre har litt over. Det er når dette endrer seg radikalt, at man bør være på vakt.
Gjest Diva i.i. Skrevet 31. august 2004 #4 Skrevet 31. august 2004 Heisann! Så ikke tråden og glemte den litt, men tusen takk for svar :D Jeg har klødd meg litt i huet på grunn av det der, og det var supert at du svarte Da trenger jeg nok ikke bekymre meg med det første. Ha en fin kveld :D D.
Gjest Gjesta Skrevet 1. september 2004 #5 Skrevet 1. september 2004 Hei vennen! Jeg har også en temperatur som ligger nærmere 36 enn 37 til hverdags! Så det kan være helt normalt! (I den grad jeg er normal, da! ) Har du sjekka opp med noen på jobben? K
Kelsey Skrevet 1. september 2004 #6 Skrevet 1. september 2004 Kjenner flere som har normaltemperatur mellom 36 og 37 grader, så tror egentlig ikke det er noe å bekymre seg over Men som sagt over kan du jo spørre noen som har mer greie på det.
Veslejenta Skrevet 2. september 2004 #8 Skrevet 2. september 2004 Når jeg var yngre så hadde jeg ofte temperaturer på litt under 36 grader. Sånn 35,7 og slikt etter at det som skulle legges til var lagt til. Var ikke noe galt med meg for det.
Gjest lilletroll Skrevet 3. september 2004 #9 Skrevet 3. september 2004 Jeg har normaltemperatur på under 36.....har ikke tenkt på at det skal være noe galt med meg av den grunn
Dru Skrevet 3. september 2004 #10 Skrevet 3. september 2004 Jeg ligger også nærmere 36 enn 37, og alle leger jeg har snakket med sier at det er helt normalt. Problemet kommer heller når jeg får feber, og ingen tror meg, for jeg har jo bare 37,5... Men det er jo over en grad høyere enn normalen.
Elle Melle Skrevet 3. september 2004 #11 Skrevet 3. september 2004 Hvis du måler temperaturen på samme tidspunkt hver dag, med det samme du har våknet (før du har stått opp), vil du finne ut hva som er normaltemperatur for deg. Egentlig bør du måle både først og sist i syklusen din, for temperaturen stiger betraktelig etter eggløsning. Men, når det er sagt, temp.måling under tungen er ikke særlig stabilt eller sikkert. De som måler hver morgen for å holde styr på syklusen sin/finne eggløsningsdato, velger som regel å måle vaginalt. Ellers kan man få veldig uregelmessige resultater. Ting som stress, medisiner, søvnløshet osv kan også ha innvirkning på kroppens temperatur.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå