Gå til innhold

Er alle bunadsskjorter (damer) store i kroppen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skulle gjerne hatt en ny bunadsskjorte, da den jeg har er kort i ermene.

Men den jeg allerede har, i likhet med min søsters og min mors, er gigantiske i kroppen. Er alle bunadsskjorter sånn?
Den skal jo under bunaden uansett, så skjønner ikke hvorfor den ikke er mer formet.

Anonymous poster hash: e01a9...f32
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Min er stor som et telt selv om den er målsydd til meg. Skredderen smalnet til og med ermene litt, men jeg føler meg fremdeles som en hvit bomullsballong når jeg tar den på.

Anonymous poster hash: 65d65...dc7

AnonymBruker
Skrevet

Min er også stor som et telt. Vest-Agder.

Anonymous poster hash: 63903...c7c
Skrevet

Min også, selv om den er sydd til min mor som var både lavere og spedere bygget en meg. Ermene er store og puffete og selve skjorta er gigastor og ganske lang. Jelsabunad.

AnonymBruker
Skrevet

Det går vel på hvordan skjorta skal se ut med bunaden utenpå. En stram skjorte under en bunad ser liksom ikke like fint ut, synes jeg da.

Anonymous poster hash: 20b2c...224

• Liker 3
Skrevet

De fleste bunader markerer og livet ganske bra uansett? Synes man bare må finne seg i skjorta som hører til, stor eller ikke. Når det er sagt er omtrent alle bunadskjorter store, særlig i ermene.

Skrevet

Min er kjempestor. Teltaktig som flere her påpeker.

Skrevet

Jeg er normalvektig jente på 18, med rogalandsbunad, og den er et telt! med må si min er arvet da, men likevel, mormoren min er ikke særlig mye større enn meg :)

Gjest iGirl
Skrevet

Min bunadsskjorte "slutter" rett under brystene. Armene er helt passe og ikke så "posete" som de skjortene gjerne er. Den ser helt idiotisk ut alene, men det vises jo ikke under bunaden. Dermed slipper jeg den ballongfølelsen som bunadsskjorter ofte gir.

Skrevet

De fleste, om ikke alle, bunadskjorter er sydd i primærsnitt og kan derfor fort oppleves som store og posete etter dagens standard.

AnonymBruker
Skrevet

Kjøpte "bunadsskjorte" til ettåring på Name-It... Den hadde body i skrittet. Skulle ønske min bunadsskjorte hadde vært litt mer formsydd, med knapper i skrittet. Så hadde jeg sluppet av teltet kryper opp i nakken :P

Anonymous poster hash: 387f1...65c

AnonymBruker
Skrevet

De fleste, om ikke alle, bunadskjorter er sydd i primærsnitt og kan derfor fort oppleves som store og posete etter dagens standard.

Hva menes med primærsnitt?

Min er også relativt kort, men med veldig vide armer. Men under bunad ser det jo ok ut :)

Anonymous poster hash: 71e9a...c18

Skrevet

Hva menes med primærsnitt?

Min er også relativt kort, men med veldig vide armer. Men under bunad ser det jo ok ut :)

Anonymous poster hash: 71e9a...c18

Primærsnitt er vel den enkleste formen for søm. De bunadsskjortene jeg har vært borti har vært sydd på denne måten, og består av stoff klipt i firkanter og sydd med rette sømmer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...