SimSim Skrevet 27. august 2004 #1 Skrevet 27. august 2004 Var på byen forrige helg, iført splitterny, hvit linbukse. Klarte selvfølgelig å søle noen dråper av en Strawberry-drink nedover det ene buksebenet. Håpet at flekken skulle forsvinne i vask, men den gang ei :veldigsur: Er det en god idè å legge buksa i klor? Eventuellt hvor lenge?
Naima Skrevet 27. august 2004 #2 Skrevet 27. august 2004 det jeg gjør er at jegtar 1dl klorin i vaskemaskinen i stedenfor vaskemiddler så vasker jeg klærene på max 40 grader. Dette opplever jeg er mye mer skånsomt enn å legge klær ol i klorin. Og flekkene går bort og jeg vet med sikkerhet at kloren blir skyllt ut av tøyet.
SimSim Skrevet 27. august 2004 Forfatter #3 Skrevet 27. august 2004 det jeg gjør er at jegtar 1dl klorin i vaskemaskinen i stedenfor vaskemiddler så vasker jeg klærene på max 40 grader. Dette opplever jeg er mye mer skånsomt enn å legge klær ol i klorin. Og flekkene går bort og jeg vet med sikkerhet at kloren blir skyllt ut av tøyet. Ok, da prøver jeg det i morgen. Takk for tipset
Carmen_ Skrevet 27. august 2004 #4 Skrevet 27. august 2004 Hva med vanish?? Er det bare meg som har fått øynene opp for den? Den er jo helt fantastisk på flekker :D
SimSim Skrevet 27. august 2004 Forfatter #5 Skrevet 27. august 2004 Hvor selges den? (i tilfelle klor ikke går...)
Carmen_ Skrevet 27. august 2004 #6 Skrevet 27. august 2004 Hvor selges den? (i tilfelle klor ikke går...) Selges på vanlige matbutikker. Rimi, rema osv. Er en rosa sånn passelig stor rund boks. Står ved vskepulveret og sånn.
Gjest Ethereal Skrevet 27. august 2004 #7 Skrevet 27. august 2004 Jeg tror at noen har nevnt her tidligere at klor brukt på hvite linklær får dem til å bli grå, så det burde du kanskje unngå. Dessverre har jeg lite tips.
SimSim Skrevet 27. august 2004 Forfatter #8 Skrevet 27. august 2004 Jeg tror at noen har nevnt her tidligere at klor brukt på hvite linklær får dem til å bli grå' date=' så det burde du kanskje unngå. Dessverre har jeg lite tips.[/quote'] Det var i grunnen det jeg var litt redd for. At lin ikke tåler å bli kloret... Kanskje best å kjøpe denne Vanisj-boksen i første omgang. Takk
Gjest Ethereal Skrevet 27. august 2004 #9 Skrevet 27. august 2004 Les på boksen om det står noe ang. bruk på lin. Jeg bruker Vanish på normale hvite klær, og det fungerer kjempebra.
Gjest gjest1 Skrevet 28. august 2004 #10 Skrevet 28. august 2004 Jeg fikk grønske på min hvite linbukse, fikk ikke vekk flekken med Vanish..men oppvaskmiddel (pulver) fungerte kjempefint! Måtte bare skrubbe litt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå