Gå til innhold

76 stemmer

1. 1. Hvorfor trener du?

• For å tiltrekke meg det annet kjønn
      1
    • For å se bra ut for meg selv i speilet
      5
    • For å være sunn og holde meg i form
      13
    • For å se bra ut for meg selv i speilet + være sunn og holde meg i form
      43
    • Alt over
      8
    • En annen grunn som ikke er nevnt over
      6

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leste nettopp en tråd hvor det virket som om hovedmotivasjonen for å trene er for å være attraktiv for det annet kjønn. Jeg personlig, trener for å holde meg i form, være sunn og litt for å se bra ut, men mest for å se bra ut for meg i selv i speilet og ikke så mye for å tiltrekke meg det motsatte kjønn.

Så hvorfor trener du?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trener for å se bra ut for meg og for det andre kjønn, samt å ta vare på helsen.

Trener også fordi jeg vil bli bedre, sterkere og mer utholden.

Gjest EpleDrue
Skrevet

Trener for helsen sin skyld, og fordi jeg liker treningen jeg driver med.

AnonymBruker
Skrevet

- for god fysisk helse, både nå og når jeg blir gammel (skal IKKE ende opp med muskelsvinn og beinskjørhet som mine bestemødre!)

- for god mental helse. Trening hjelper mot depresjonen min.

- fordi det er moro

- for å kunne spise enormen mengder mat uten å bli smellfeit

Anonymous poster hash: 681d5...de7
  • Liker 1
Skrevet

Fordi jeg er avhengig! :P

* Liker følelsen jeg får av å være skikkelig fysisk sliten, liker å presse meg gjennom noe og få det til, det er tilfredsstillende å klare nye ting, sette meg mål, få til ting.

* Det hjelper meg mentalt, gjør meg istand til å fokusere kun på treningen der og da, ikke på bekymringer.

* Fordi jeg vil være slank og opprettholde det, samt at jeg vil få enda finere kropp, abs og være fornøyd med utseendet.

* Jeg vil være sterkere, og bli sterkere.

* Være attraktiv for kjæresten min (samme kjønn, forøvrig, så lite interesse av å tiltrekke det motsatte)

* Ha selvtillit. Jeg hatet kroppen min før jeg begynte å trene. Nå liker jeg den godt!

* Det er gøy, gleder meg til neste økt når jeg er halvferdig med den jeg holder på med.

* Det gir meg energi til å takle utfordringer på jobb, privat, emosjonelt og mentalt.

• Liker 1
Gjest Runforit
Skrevet

Startet å trene fordi jeg var i ræva form og lagde et løfte til meg selv om at jeg skulle være i god form ved fylte 30.

Nå jogger jeg fordi jeg rett og slett er avhengig og det er like naturlig for meg som morgenkaffen.

Jogging gir meg utløp for alle sinnstilstander enten jeg et er glad, sint, frustrert, rastløs etc. Under selve joggeturen så forsvinner alt av tid, tanker og følelser: Det er som meditasjon for kropp og sinn.

Etterpå så føler jeg meg utladet, samtidig som jeg får masse overskudd og energi.

Gjest Daenerys
Skrevet

Jeg trener for holde meg sunn og sterk, og bli sterkere og mer utholden. Jeg har aldri trent for utseende, det er bare en bonus for min del. Men å ha en kropp som fungerer er veldig viktig for meg.

AnonymBruker
Skrevet

For å ta vare på helsa og være i god form.

Anonymous poster hash: 98a13...8a8
Skrevet

Alle tre alternativer pluss at jeg liker å trene og det gjør godt for psyken. :) Jeg elsker å oppnå nye resultater, enten det er at jeg jogger lenger eller løfter tyngre. :)

Skrevet

Jogger for å passe buksene, pluss slippe unna ungene litt;-) etterhvert blir man avhemgig.

Skrevet

Trener fordi jeg trives med det, blir kvitt angst om den skal komme krypendes, blir kvitt stress og irritasjon, depresjon, får bedre kondis og finere kropp, men hovedsaklig for å få god helse. Da gjelder det jogging og styrke.

Når det kommer til fjellvandring og klatring er det aktivitet som tilfredsstiller ønsket om litt eventyr og adrenalin, oppdagelse, å føle seg fri og i live, beherske natur og omgivelser, teste egen styrke og utholdenhet. At man ser litt bedre ut er bare bonusen :)

AnonymBruker
Skrevet

For å få bedre psyke og styrke i kroppen. Har alltid vært gladere når jeg har vært aktiv med trening. Blir jeg stillesitter i lange perioder, så krummer jeg ryggen og eier ikke fysisk stryke i det hele tatt. har også mer muskler på venstre side enn høyre, så er blitt skeiv i ryggen. dette tærer også på psyken, så jeg må holde det ved like. man får ikke god selvtillit av å føle seg svak.

Anonymous poster hash: d7ed0...a9d
Skrevet

Jeg begynte å trene først og fremst for helsens del, men nå har jeg begynt å like det skikkelig godt! Merker også at jeg har blitt smått avhengig; om jeg ikke får trent på en stund, så blir jeg nedfor, slapp, irritabel og ja, ikke hyggelig å ha med å gjøre, rett og slett.

Utseendet er også en faktor, men jeg trener ikke for å tekkes noen andre enn meg selv og mine egne krav til kroppen min.

Skrevet

Fordi det er kjekt. I tillegg til at jeg vil komme meg fra A til Å (sykler)

AnonymBruker
Skrevet

Fordi at jeg skal være i form til å ta fysiske utfordringer som kommer inniblant med jakt, toppturer, sykkelturer osv. Så da gjelder det å holde seg på et vist nivå mellom øktene. Slik at du kan gjøre dette.

Anonymous poster hash: 53d68...3db
Skrevet

Jeg trener for å være sexy. Rett og slett

Skrevet

Jeg trener for å få mer ut av livet, på absolutt alle områder.

Dersom du investerer litt innsats, litt penger og litt tid, er trening verdens beste investering. Det er en urokkelig påstand.

Gjest Coolaid
Skrevet

Leste nettopp en tråd hvor det virket som om hovedmotivasjonen for å trene er for å være attraktiv for det annet kjønn. Jeg personlig, trener for å holde meg i form, være sunn og litt for å se bra ut, men mest for å se bra ut for meg i selv i speilet og ikke så mye for å tiltrekke meg det motsatte kjønn.

Så hvorfor trener du?

Jeg er fysisk aktiv (liker ikke ordet trene, jeg trener ikke...) fordi:

- For at jeg skal holde meg frisk når jeg blir eldre og ha en bra alderdom

- Unngå helseproblemer

- Føler meg bra psykisk

- Tåle belastningen av jobb og hverdag

- Være et godt forbilde for egne barn og andre

- Syns det er en fin livsstil

- Det gir en god mestringsfølelse

- Fin rumpe ! ! ! :fnise:

Skrevet

Jeg trener fordi jeg ikke vil være tjukk, og fordi jeg merker store helsegevinster. Det er også morsomt å merke fremgang, for eksempel at man kan jogge litt lenger eller løfte litt tyngre.

Jeg får vondt i ryggen hvis jeg ikke trener på noen dager. Jeg får også bedre konsentrasjon av trening, da jeg får ut energi som ellers går til å være rastløs.

Skrevet

Hovedgrunnen til at jeg trener såpass hyppig som jeg gjør er pga å holde kroniske smerter i sjakk etter en skade med påfølgende operasjon for noen år siden. Hvis jeg ikke trener må jeg ta sterke smertestillende, noe som ikke er optimalt.

Andre grunner er:

-god kondis

-sterk kropp

-gir overskudd i hverdagen

-holder meg slank

-er blitt litt avhengig

-sover bedre

-forebygge helseproblemer

-godt forbilde for barna

-gir mannen dårlig samvittighet ved at han ser at jeg trener sånn at han svinger seg rundt og trener også :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...