Gå til innhold

Må jeg skjerpe kostholdet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I dag f.eks spiste jeg to tjukke pannekaker med syltetøy og sukker til frokost, til mellommåtid spiste jeg en kopp tomatsuppe + 1 gulrot, og til middag spiste jeg en gigaporsjon med spahetti med ketchup.

Det har gått mye i slik mat i det siste, delvis fordi jeg ikke har tid til å lage noe spesielt og delvis fordi jeg ikke orker å handle inn noe ny mat, bare spiser rester. Enkelt og greit.

Jeg er derimot flink til å spise en skje tran hver dag og vitaminkapsler.

Hva synes dere?

Anonymous poster hash: 1be78...b98
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Synes du selv at dette er et bra kosthold? Jeg tror du ser selv at dette ikke er i nærheten av bra kosthold. Hvor er kjøttet og hvor er grønnsakene? En kopp tomatsuppe og 1 gulrot er ikke nok grønnsaker, og det er ikke kjøtt her i det hele tatt. Spis gjerne masse, masse egg. Egg er noe av det sunneste vi kan spise.

Hvis du orker å lage middag en gang i blant, så kan du bare lage ekstra slik at du har til flere måltider. De fleste retter holder seg i mange dager i kjøleskapet. Du kan lage en gryterett for eksempel? Du kan fryse supper og gryteretter i porsjonsformer og ta opp og tine i mikroen.

Og hvis du gadd å steke pannekaker, så kunne du heller ha stekt en omelett? 2-3 egg (pisket med 1 ss væske per egg og gjerne litt krydder) i en varm panne på middels varme. Legg oppå det fyllet du vil ha, for eksempel kylling, bacon, skinke, spekeskinke, pølse, chorizo, paprika, avocado, tomat, oliven, fetaost, gulost, parmesan. Noen minutter senere har du et bra måltid.

Ett annet tips for lettvint mat er å steke i ildfast form i ovnen. Jeg fyller en ildfast form ca halvfull med grønnsaker. Så legger jeg på noen pakker bacon klippet i biter over. Lar dette steke på 200ºC. Så tar jeg rømme og krydder oppi, rører alt sammen og tar noen osteskiver på toppen. Setter inn i ovnen igjen noen minutter og så er det ferdig.

Lager også omelett i ovnen. Eller, det er vel mer som frittata da siden jeg blander alt sammen. Kan lages i ildfast form og kuttes opp etterpå, eller i muffinsformer.

Anonymous poster hash: af260...88a
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Synes du selv at dette er et bra kosthold? Jeg tror du ser selv at dette ikke er i nærheten av bra kosthold. Hvor er kjøttet og hvor er grønnsakene? En kopp tomatsuppe og 1 gulrot er ikke nok grønnsaker, og det er ikke kjøtt her i det hele tatt. Spis gjerne masse, masse egg. Egg er noe av det sunneste vi kan spise.

Hvis du orker å lage middag en gang i blant, så kan du bare lage ekstra slik at du har til flere måltider. De fleste retter holder seg i mange dager i kjøleskapet. Du kan lage en gryterett for eksempel? Du kan fryse supper og gryteretter i porsjonsformer og ta opp og tine i mikroen.

Og hvis du gadd å steke pannekaker, så kunne du heller ha stekt en omelett? 2-3 egg (pisket med 1 ss væske per egg og gjerne litt krydder) i en varm panne på middels varme. Legg oppå det fyllet du vil ha, for eksempel kylling, bacon, skinke, spekeskinke, pølse, chorizo, paprika, avocado, tomat, oliven, fetaost, gulost, parmesan. Noen minutter senere har du et bra måltid.

Ett annet tips for lettvint mat er å steke i ildfast form i ovnen. Jeg fyller en ildfast form ca halvfull med grønnsaker. Så legger jeg på noen pakker bacon klippet i biter over. Lar dette steke på 200ºC. Så tar jeg rømme og krydder oppi, rører alt sammen og tar noen osteskiver på toppen. Setter inn i ovnen igjen noen minutter og så er det ferdig.

Lager også omelett i ovnen. Eller, det er vel mer som frittata da siden jeg blander alt sammen. Kan lages i ildfast form og kuttes opp etterpå, eller i muffinsformer.

Ingen grunn til å pøse på med egg og kjøtt. Se denne:

Anonymous poster hash: 0e06d...475

AnonymBruker
Skrevet

Ingen grunn til å pøse på med egg og kjøtt. Se denne:

Anonymous poster hash: 0e06d...475

Jeg prøver å ignorere villedende uinformert propaganda. Foreslår at du gjør det samme.

• Liker 8
Skrevet

Jeg tror du selv vet at du må skjerpe inn kostholdet ditt - jeg ser ikke noe sunt fett, protein, grønnsaker eller frukt. Problemet er at kroppen din mangler næringsstoffer som er essensielle for at den skal fungere optimalt, og du bør virkelig endre litt på spisevanene dine.

• Liker 1
Skrevet

Ja, du burde endre det. Som de over sier ^

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...