AnonymBruker Skrevet 10. mai 2015 #1 Skrevet 10. mai 2015 Har kommet over en ny kontroversiell dokumentar som nylig er publisert. Omhandler for de meste følgene for de tyske folk i krigens siste år og de første årene etter krigen. Kommer frem grusomme handlinger som ble utført mot de tyske folk etter krigen. Ting som var helt ukjent for meg, selv om jeg anså meg selv godt belært om krigen. Den heter Hellstorm - Exposing The Real Genocide of Nazi Germany. Er de noen her som har sett eller hørt noe om den? Anonymous poster hash: 7b631...db3 1
QueenOfTheSidewalk Skrevet 10. mai 2015 #2 Skrevet 10. mai 2015 Ser på nå, nesten time ut i dokumentaren. Helt forferdelig
Popidu Skrevet 11. mai 2015 #3 Skrevet 11. mai 2015 Ser på nå, nesten time ut i dokumentaren. Helt forferdelig Har du fått sett hele dokumentaren? Hva syns du?
QueenOfTheSidewalk Skrevet 11. mai 2015 #4 Skrevet 11. mai 2015 Har du fått sett hele dokumentaren? Hva syns du? Ja. Helt forferdelig og provoserende, stakkars uskyldige mennesker Jeg vet ikke hva mer jeg skal si? Å ta sitt sinne over Hitler ut på uskyldige mennesker er jo like ille som det han gjorde. Krig er forferdelig 2
rumperister Skrevet 11. mai 2015 #6 Skrevet 11. mai 2015 Har ikke sett, men skal absolutt vurdere å ta meg tid til det! Kan vi stole på kildene her?
QueenOfTheSidewalk Skrevet 11. mai 2015 #7 Skrevet 11. mai 2015 Har ikke sett, men skal absolutt vurdere å ta meg tid til det! Kan vi stole på kildene her? Det er basert på boken med samme navn (Hellstorm) , skrevet av Thomas Goodrich.
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2015 #8 Skrevet 11. mai 2015 Har ikke sett, men skal absolutt vurdere å ta meg tid til det! Kan vi stole på kildene her? Dokumentaren er som Evilposelos skriver basert på boken «Hellstorm: The Death of Nazi Germany, 1944-1947» av Thomas Goodrich. Første gang publisert i 2010 og har fått mange gode omtaler, men selvfølgelig noen dårlige siden de er et veldig kontroversielt tema. Uten å ha sjekket alle kildene selv vil jeg tro de som blir presentert kan godt dokumenteres. Mye av det er jo også filmopptak som skal vanskelig gjøres å forfalske. Anbefaler deg sterkt til å se dokumentaren, selv om den kan være vanskelig å fordøye. Anonymous poster hash: 7b631...db3
jabx Skrevet 12. mai 2015 #9 Skrevet 12. mai 2015 Jeg kikket litt inn i videoen, og noe av det første jeg kom over var "jøder jøder jøder". Er dette enda en nazistisk propagandafilm?
Gjest Angry Man Skrevet 12. mai 2015 #10 Skrevet 12. mai 2015 Satt litt på spissen selvsagt men mesteparten stemmer godt overens med andre kilder. De aller fleste vet at russerne ikke sto tilbake for noe nazi tyskland gjorde, men at de alierte også har sine svin på skogen (enorme flokker med sinte skitne svin) er ikke så viden kjent.
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2015 #11 Skrevet 12. mai 2015 Jeg kikket litt inn i videoen, og noe av det første jeg kom over var "jøder jøder jøder". Er dette enda en nazistisk propagandafilm? Selv om jøder blir nevnt i en dårlig kontekst trenger de vel ikke å være «nazipropaganda»? Anbefaler deg å se hele dokumentaren Anonymous poster hash: 7b631...db3 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2015 #12 Skrevet 12. mai 2015 jabx: Jeg leste kommentaren din og det første jeg kom over var "jøder jøder jøder". Er innlegget ditt enda et nazipropaganda-innlegg? Anonymous poster hash: 99817...c3f
rumperister Skrevet 12. mai 2015 #13 Skrevet 12. mai 2015 Dokumentaren er som Evilposelos skriver basert på boken «Hellstorm: The Death of Nazi Germany, 1944-1947» av Thomas Goodrich. Første gang publisert i 2010 og har fått mange gode omtaler, men selvfølgelig noen dårlige siden de er et veldig kontroversielt tema.Uten å ha sjekket alle kildene selv vil jeg tro de som blir presentert kan godt dokumenteres. Mye av det er jo også filmopptak som skal vanskelig gjøres å forfalske. Anbefaler deg sterkt til å se dokumentaren, selv om den kan være vanskelig å fordøye. Anonymous poster hash: 7b631...db3 Takk for info! Skal sette meg ned og se den en dag, virker for viktig til å la passere :/
jabx Skrevet 13. mai 2015 #14 Skrevet 13. mai 2015 Selv om jøder blir nevnt i en dårlig kontekst trenger de vel ikke å være «nazipropaganda»? Anbefaler deg å se hele dokumentaren Jeg har ikke hatt tid til det. Det er derfor jeg spør. Hvis det bare er nazipropaganda i ny innpakning gidder jeg ikke. Når det første jeg møter på når jeg "spoler" litt inn i filmen er jødehatske kommentarer blir jeg meget skeptisk.
jabx Skrevet 13. mai 2015 #15 Skrevet 13. mai 2015 (endret) jabx: Jeg leste kommentaren din og det første jeg kom over var "jøder jøder jøder". Er innlegget ditt enda et nazipropaganda-innlegg? Nei, i motsetning til kommentaren min så er videoen veldig lang og man kan ikke se hele innholdet i løpet av maks noen få sekunder. Videre omtalte jeg ikke jøder negativt, i motsetning til det jeg så i filmen. Hadde du mer trolling på lager da eller er du ferdig? Endret 13. mai 2015 av jabx 1
Charlie. Skrevet 14. mai 2015 #16 Skrevet 14. mai 2015 En veldig bra dokumentar. Håper NRK velger å sende den (selv om jeg tviler på det), og at flere vil se den. Overgrep mot tyske soldater og sivile etter krigen har blitt dysset ned, og det er lite å høre om det. Man kan jo si at motivasjonen var ulik, og at de allierte og jødene hadde noe å hevne. Men behandlingen tyskerne fikk i fangeleirene, arrangert av Eisenhower og jødene, var like grusom som i tyske og russiske fangeleire. Et veldig interessant faktum som kom fram var at det ble drept flere tyske soldater i fredstid, på to år etter krigen, enn i løpet av de seks krigsårene. Dokumentaren er tankevekkende, og forteller noe om hvor effektiv propaganda kan være. I Tyskland hatet man jødene på grunn av tysk propaganda. I USA hatet man tyskere på grunn av jødisk propaganda. Det er ikke bare tyskere som har noe å lære av andre verdenskrig.
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2015 #17 Skrevet 14. mai 2015 Virkelig en skummel dokumentar hvis påstandene den kommer med stemmer. Hadde vært flott hvis du kom med noen kildehenvisninger TS. Anonymous poster hash: 0ef65...88a
Example Skrevet 14. mai 2015 #18 Skrevet 14. mai 2015 Sett ca. 20 minutter, men vet ikke om jeg gidder å se resten, med tanke på fremstillingen. Det hevdes blant annet at man strategisk bombet sykehus og liknende, men så rett etter sier man at hele byen (var vel Dresden) ble bombet i stykker. Disse påstandene henger ikke helt på greip sammen med hverandre. Det skjedde så mye faenskap under andre verdenskrig, at jeg sliter med å få noe ekstra sympati for akkurat disse bombingene. Tyskerne var ganske aktive i sin bombing av England også. Det kan til dels sammenliknes med bombingen av Hiroshima også. Det får mye kritikk, men spørsmålet er vel heller, hvor mange flere menneskeliv hadde gått tapt dersom krigen hadde vart lenger, noe den sannsynligvis ville gjort både i forhold til Tyskland og Japan uten bombing. Teppebombing og ødelegging av infrastruktur er definitivt en effektiv taktikk, rent strategisk. 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2015 #19 Skrevet 14. mai 2015 Kan ikke skjønne at jeg har sett samme film som dere som syns dette var en god dokumentar om hva som skjedde. Fra første sekund i filmen skjønner man at filmskaperen ikke ser på saken med en nøytral instilling. Tyskland blir fremstilt som ofrene, jødene er grusomme udyr og tyskland har aldri vært bedre enn under naziregimet. Selv om man kun fokuserer på hvordan fortelleren fremstiller ting ser man at dette IKKE er nøytralt. Jeg er ikke så dum at jeg ikke skjønner at mange uskyldige tyskere ble drept og torturert etter krigen. Men det finnes mye bedre dokumentarer som handler om det samme som ikke er åpenbart jødefientlig, om man er interessert i emnet. Anonymous poster hash: 81400...e06 3
Gjest Sunhands Skrevet 14. mai 2015 #20 Skrevet 14. mai 2015 Jeg har ikke kjennskap til denne filmen, men på generelt grunnlag ble jo sivilbefolkningen utsatt for masse overgrep. http://www.imdb.com/title/tt1035730/ Denne filmen er ikke en dokumentar, men den forteller litt om skjebnene til de som levde i Berlin etter krigens slutt, og er basert på en dagbok. Verdt å se.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå