AnonymBruker Skrevet 10. mai 2015 #1 Skrevet 10. mai 2015 Hei! Håper dette er rett underforum Har en ganske lite kreativ jobb, men stortrives med yrket mitt. Er fast ansatt og håper å bli her i mange år Liker å være kreativ (kanskje spesielt siden jeg ikke får vært det på jobb) og har i alle år drevet mye med musikk på fritiden. En del av musikken har jeg delt i sosiale medier. Nå har jeg blitt kontaktet av en radiokanal som ønsker å inngå en kontrakt med meg. Jeg skal lage musikk (diverse jingler for det meste, lydtepper etc). Så moro! Det blir en frilanskontrakt der jeg produserer etter bestilling og tar betalt etter hva jeg lager/leverer. Det er i første omgang ikke snakk om mange timene, men de er interessert i at jeg skal lage ganske mye av lydprofilen deres hvis vi begge blir fornøyde. Men hvordan er reglene for dette når jeg er fast ansatt? Kan jeg fritt utføre lønnede oppdrag på min fritid, eller må jeg be sjefen om tillatelse? Jeg blir ikke ansatt i radiokanalen, men fakturerer de via mitt enkeltmannsforetak. Jeg tror ikke det er noe problem for sjefen, men tenkte det var greit å høre litt her først. Er det noen forskjell om det er to vidt forskjellige bransjer? La oss si jeg jobbet med tv og fikk spørsmål om å levere noe til radio? Etc Takk for svar Anonymous poster hash: 45a74...01c
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2015 #2 Skrevet 10. mai 2015 Jeg jobber 100 % fast som journalist i lokalavis, men frilanser i tillegg.. Har ikke fått noe beskjed om at det ikke er lov, men jeg har ikke sjekket opp lover og slikt Anonymous poster hash: 41b72...d9e
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2015 #3 Skrevet 10. mai 2015 Er veldig sikker på at dette ikke er noe problem. Så lenge du ordner det du skal med skatt og annet så er det greit. Anonymous poster hash: 2ddb9...6d1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2015 #4 Skrevet 11. mai 2015 Så lenge det ikke går ut over den faste jobben din er det ingenting i veien for å jobbe ekstra ved siden av. Jeg og mange jeg kjenner gjør det.Jeg jobber 100% privat og ca 60 % i det offentlige. Anonymous poster hash: b3d11...403
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2015 #5 Skrevet 11. mai 2015 Jeg har en 100% fast jobb en plass, og jobber i tillegg ca 15% på en ekstra kvelds/helgejobb. Anonymous poster hash: edc54...be5
Djungelvrål Skrevet 11. mai 2015 #6 Skrevet 11. mai 2015 I kommunale jobber er det ikke lov å jobbe mer enn 100 %, men jobber du ekstra i en annen kommune er det lov.
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2015 #7 Skrevet 11. mai 2015 Takk for svar! Jeg jobber ikke i det offentlige, forresten Anonymous poster hash: 45a74...01c
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2015 #8 Skrevet 11. mai 2015 Jeg har to jobber, 100% i en kommune og 15% i en annen. Ikke noe problem. Anonymous poster hash: cdde6...afb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå