Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror min datter har ticks. Hun har det i perioder, og veksler mellom å blunke hardt, lage "rare" lyder inni munnen og til tider litt harking. Noen som har erfaring, og vet om dette er noe vi virkelig bør ta tak i - eller vil det helst gå over av seg selv. Vi har en del utfordringer på hjemmebane, med et fosterbarn som tester grenser - og det blir mye hyl og skrik, samt raserianfall. Tror ikke den største jenta vår takler det så bra, og at ticksene hennes kan skyldes det. Disse ticksene er veldig synlig, og er også redd hun kan bli mobbet pga det. Anonymous poster hash: 61071...d6f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvor gammel er hun? Du bør ta det opp med lege for det kan være symptom på barneeplepsi! Ikke for og skremme, men det kan være lurt og skjekke det ut

Anonymous poster hash: 60859...053

AnonymBruker
Skrevet

Hun er 8 år... Har ikke sjekket m lege.

Anonymous poster hash: 61071...d6f

Skrevet

Mange barn har forbigående tics. Og det høres absolutt ut som tics, blunking og harking er av de vanligste ticsene

AnonymBruker
Skrevet

Hun er 8 år... Har ikke sjekket m lege.

Anonymous poster hash: 61071...d6f

Det kan være ticks, det kan være eplepsi, det kan være noe annet. Vanskelig og si, det som kan være lurt er og filme det med mobilen og ta med og vise til legen. Ville absolutt ha sjekket det opp.

Anonymous poster hash: 60859...053

AnonymBruker
Skrevet

Helt vanlig i den alderen der. Ikke kommenter det, eller gjør barnet oppmerksom på det.

Selvfølgelig kan det være noe som bør sjekkes opp, men tics i den alderen er veldig, veldig vanlig, og går over.

(Mitt barn kaster på hodet, en venn av barnet harkler, et søskenbarn draaar inn gjennom nesa så det durer i halsen, osv. Husker at jeg selv, søsknene mine og venner også gjorde sånne ting. No danger on the roof.)

Anonymous poster hash: 8383b...e62
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde tics som barn i form av blunking, rykninger i muskler (tvangstanke) og har det fortsatt! I perioder er dette ufattelig slitsomt. Så følg med og går det ikke over ville jeg fått behandling for det!

Anonymous poster hash: 7f517...125

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...