AnonymBruker Skrevet 10. mai 2015 #1 Skrevet 10. mai 2015 Fra dere står opp til barnet skal legge seg igjen for kvelden? Hvor mange/lenge hviler h*n? Hvor mange måltid/hva spiser h*n? Bruker dere tv hver dag? Noen som gir ipad? Dersom barnet ønsker at du løfter h*n opp, gjør du det hver gang? Leker dere sammen så ofte du får sjangs (mellom matlaging og husarbeid f.eks), eller finner h*n ro til å leke på egenhånd? På forhånd takk, fra en førstegangsmamma som lurer hvordan andre har det bare Anonymous poster hash: 8a476...472
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2015 #2 Skrevet 10. mai 2015 1 hvil på 1 time....syns det er lite, men hun nekter å sove mer... Sover fra 18.30-07.30 ca. Frokost grøt el 1 brødskive, lunsj brød/yoghurt/frukt/havregrøt, mellommåltid smoothie/youhurt/frukt, middag glass eller det vi spiser, kvelds grøt Tv og ipad bruker vi ikke i det hele tatt. Hun leker på gulvet mye selv, men jeg er også med å leker/gir tilbakemelding/oppmerksomhet jevnt og trutt. så går vi tur, leker på lekeplass, leker i hagen, går på besøk.... Førstegangs her også Anonymous poster hash: ee948...ce0
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2015 #3 Skrevet 10. mai 2015 Står opp mellom kl 5-7. Spiser frokost og smører matpakke. Vasker/kler på oss. Leverer storesøster i barnehagen. Rydder/leker/brettet klær. Spiser noe. Dupp mellom kl 9-11. Duppen varer i alt fra 30 minutter til to timer. Rydder/leker/vasker/går tur/ er ute. Så spiser hun som regel. Hente storesøster i barnehagen/lage middag. Leke/være ute/besøke noen. Dette er sånn ca. en vanlig dag. Det hender jo det er time hos helsestasjonen, besøk på formiddagen osv. :-)Anonymous poster hash: c5536...62b
Gjest chiki Skrevet 11. mai 2015 #4 Skrevet 11. mai 2015 kl7- står opp Frokost- skive eller havregrøt 8.30 kjører mann på jobb og storesøster i barnehage 9/10-11/12 Flaske og dupp Lunsj- skive eller yoghurt. Hender han sover en gang til ca 30-40min Så henter vi storesøster en gang mellom kl13 og 15.30 Spiser middag kl15-16 alt etter når mannen er hjemme. Min er 11,5 mnd. Leker ikke veldig mye med han siden han er flink å leke selv. Han ser av ig tillitt tv med storesøster.
Gjest chiki Skrevet 11. mai 2015 #5 Skrevet 11. mai 2015 Han får selvfølgelig lov å kommeopp om han vil det
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2015 #6 Skrevet 11. mai 2015 Hvorfor i all verden skal en ettåring aktiveres med tv og ipad? Da er det bedre med gryter og sleiver fra kjøkkenskapet...Anonymous poster hash: ee36f...f7b
Gjest Magdalene Skrevet 11. mai 2015 #7 Skrevet 11. mai 2015 Brukte ikke tv eller iPad når de var så små. Da brukte vi heller tid på å lære de å leke med lekene sine. På den tiden var vi også masse ute. Flere timer hver dag. Vi leverte storesøster i Bhg mellom 9-10, da sov han som regel en lur i vognen, mens jeg gjorde litt husarbeid, og tok meg en kaffe. Så var det lunsj, og ut på tur, eller lesing/lesing/synging. Hentet storesøster rundt kl 14-15..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå