Gå til innhold

Hva ligger på venstre side av kroppen, under ribbenet..?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har hatt vondt der i ca 5 timer nå. Svir, nesten samme følelse som når benet har sovnet og det stikker. Opplevde det en gang for noen uker siden og, da lå smertene litt lenger ned, men da var det vondt i ca 3 timer før det ga seg. Har forsøkt å drikke og røre på meg, uten resultat..

Gravid 2.trimester forresten

Anonymous poster hash: d635d...e06

Skrevet

Milten, bukspyttkjertelen. Ellers ligger jo mellomgulvet under begge sidene.

Skrevet

Hjertet?

AnonymBruker
Skrevet

Hjertet?

Det er under, ikke under :P nedenfor er kanskje mer rett.

AnonymBruker
Skrevet

Milten, bukspyttkjertelen. Ellers ligger jo mellomgulvet under begge sidene.

Bukspyttkjertelen, hva gjør den ? Hvorfor kan man få vondt i den? Jeg sliter med gallestein, men det er på andre siden av magen. Dog ikke samme smerter heller. Tenkte det kunne være tarmene, men jeg vet ikke om de er så høyt opp og helt på siden, nesten på ryggen. Er ikke forstoppet

Skrevet

Det er under, ikke under :P nedenfor er kanskje mer rett.

Nå skjønte jeg :P

Skrevet

Bukspyttkjertelen, hva gjør den ? Hvorfor kan man få vondt i den? Jeg sliter med gallestein, men det er på andre siden av magen. Dog ikke samme smerter heller. Tenkte det kunne være tarmene, men jeg vet ikke om de er så høyt opp og helt på siden, nesten på ryggen. Er ikke forstoppet

Bukspyttkjertelen danner bukspytt som brukes i fordøyelsen. Den produserer også insulin. Det kan være betennelse i bukspyttkjertelen, men heller mer over til at milten er årsaken.

AnonymBruker
Skrevet

En muskel som er strukket? Det opplever jeg ganske ofte. Har til og med vært og tatt test for hjerteinfarkt pga den muskelen;-)

Anonymous poster hash: 9b9ba...0f2
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

En muskel som er strukket? Det opplever jeg ganske ofte. Har til og med vært og tatt test for hjerteinfarkt pga den muskelen;-) Anonymous poster hash: 9b9ba...0f2

Hjerteinfarkt :o

Jeg går på blodfortynnende så sjansen er vel forsvinnende liten

AnonymBruker
Skrevet

Bukspyttkjertelen danner bukspytt som brukes i fordøyelsen. Den produserer også insulin. Det kan være betennelse i bukspyttkjertelen, men heller mer over til at milten er årsaken.

bare det ikke er diabetes? Har tatt blodsukker, det var i orden

Milt..hm...google

Skrevet

bare det ikke er diabetes? Har tatt blodsukker, det var i orden

Milt..hm...google

Det er ikke symptom på diabetes :P

AnonymBruker
Skrevet

Har mye mer tro på at det er slutten på transversum av tykktarmen og begynnelsen på den nedadstigende tykktarmsdelen. Ytterst i siden oppunder nedre del av ribbeina gjørt tykktarmen en vri på seg. Der har luft en tendens til å kile seg fast noe som og kan føre til "sting/hold" i siden.

Tenk over hva du spiser og drikker som gir mye gassdannelse. Evt spør etter middel på apoteket for å forminske luft i tarmen.

Anonymous poster hash: 4aa24...5be

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Halsbrann? Gørd?

Anonymous poster hash: 05e18...923

Skrevet

Magesekken ligger der. I tillegg kan smerter fra muskulatur i bukveggen og huden føles slik du beskriver det.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Magesekken ligger der. I tillegg kan smerter fra muskulatur i bukveggen og huden føles slik du beskriver det.

Du er helt på villspor, magesekken ligger på høyre kroppshalvdel !

Annonse
Skrevet (endret)

Du er helt på villspor, magesekken ligger på høyre kroppshalvdel !

Nei, den ligger på venstre side mot midten, rett under ribbeinsbuen. Det er ikke plass på høyre side, for der er leveren.

Endret av FruLuna
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Halsbrann? Gørd? Anonymous poster hash: 05e18...923

Nei

AnonymBruker
Skrevet

Har mye mer tro på at det er slutten på transversum av tykktarmen og begynnelsen på den nedadstigende tykktarmsdelen. Ytterst i siden oppunder nedre del av ribbeina gjørt tykktarmen en vri på seg. Der har luft en tendens til å kile seg fast noe som og kan føre til "sting/hold" i siden.

Tenk over hva du spiser og drikker som gir mye gassdannelse. Evt spør etter middel på apoteket for å forminske luft i tarmen. Anonymous poster hash: 4aa24...5be

Fjerter ikke så mye at det er å skryte av, men kan jo være at smertene kommer av det selvom.. Men 5 timer da, er det ikke litt voldsomt?

AnonymBruker
Skrevet

Men det er heeelt på siden. Mellom rygg og mage. Er ikke magesekk der?

AnonymBruker
Skrevet

Man kan ikke stole helt på akkurat hvor det gjør vondt, fordi man har noe som heter referert smerte som betyr at flere steder blir innlevert av noen få celler, slik at du kan få vondt et helt annet sted i kroppen enn der du har "skaden". Derfor du kan få vondt i armen ved hjerteinfarkt f.eks. Jeg ville ventet og sett om smerten gikk over, og hvis den vedvarer og du begynner å bli bekymret ville jeg dratt til lege 😊 hvis det får deg til å føle deg bedre kan du jo dra til legen før også.

Anonymous poster hash: 3c9b3...c62

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...