Gå til innhold

Følelse av at vi ikke kan bli gravide - flere som har det sånn?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har i alle år gått rundt med en følelse av at jeg aldri kommer til å få barn. Det er nok helt irrasjonelt, og alle gynekologer jeg har vært hos (av andre grunner) har sagt at alt ser fint ut. Likevel har vi hatt ubeskyttet sex i 6år - dog hoppet av i svingen i risky perioder, uten å bli gravide. Nå er vi i vår tredje pp som aktive prøvere, og jeg tenker hele tiden "hva er vitsen?". Noen flere som har det slik? Eller har følt det samme og likevel blitt gravide?

Anonymous poster hash: f1eed...8fb

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, vi er flere. Har hoppet av i svingen i 3 år uten å bli gravid. Gikk aldri på noe form for hormonell prevensjon. Begge er friske og lever sunt. Er nå i p5 der jeg brukte el-tester og vet vi treffer perfekt. Ingen graviditet enda.

Anonymous poster hash: c9b6c...e4d
AnonymBruker
Skrevet

Hoppet av i svingen i 5 år vi, myye sex og uten å bli gravid. Var sikker på at han hadde sperm uten sædceller eller at jeg hadde blitt steril av noe. Men har en bebis i magen nå ;)

Anonymous poster hash: 26670...bfa

Skrevet

Jeg har i alle år gått rundt med en følelse av at jeg aldri kommer til å få barn. Det er nok helt irrasjonelt, og alle gynekologer jeg har vært hos (av andre grunner) har sagt at alt ser fint ut. Likevel har vi hatt ubeskyttet sex i 6år - dog hoppet av i svingen i risky perioder, uten å bli gravide. Nå er vi i vår tredje pp som aktive prøvere, og jeg tenker hele tiden "hva er vitsen?". Noen flere som har det slik? Eller har følt det samme og likevel blitt gravide?

Anonymous poster hash: f1eed...8fb

Om alt er fint hos deg.. har han sjekka svømmerene sine?

AnonymBruker
Skrevet

Hadde samme følelse. Hoppet av i svingen i mange år men ble gravid i første pp:) håper spiren sitter snart for dere!

Anonymous poster hash: a802e...a61

Skrevet (endret)

Hoppet av i svingen i flere år uten å bli gravid, så jeg tenkte at det kanskje var litt rart. Men ble gravid i første pp :)

Endret av Shinigami
Skrevet

Hoppet av i svingen i flere år uten å bli gravid, så jeg tenkte at det kanskje var litt rart. Men ble gravid i første pp :)

pp?
Skrevet

pp = prøveperiode :)

Jeg har det også sånn. Er i pp1 nå. Men har klart å snu hodet litt og ikke tenke på at jeg "ikke kan" lenger. Ingen vits med sånn krisemaksimering (lett å si, vanskelig å etterleve).

Har gitt streng beskjed til meg selv å ikke stresse før det har gått ett år uten resultat.

Gjest chiki
Skrevet

Mannn min var sikker på han ikke kunne få barn. Men vi har 2 stykker nå;)

AnonymBruker
Skrevet

Syklusene mine er helt på tur, vet aldri når mensen kommer. Forsøkte temping, og første syklus jeg tempet var det ingen temperaturstigning og dermed ingen eggløsning så jeg trodde noe alvorlig galt var fatt. Da hadde vi forsøkt i 6 måneder.

Men bekymringen var grunnløs heldigvis, nå har vi 2 barn.

Anonymous poster hash: 8dd4a...ffb
AnonymBruker
Skrevet

Prøvd i 4 mnd uten klaff og er overbevist om at jeg er steril.

Anonymous poster hash: afc83...3bf
Gjest ELuna
Skrevet

Jeg hadde også den følelsen tidligere, virket liksom så fjernt at jeg kunne bli gravid... Tok litt tid før det klaffet for oss da, men sitter nå her på mystisk vis gravid allikevel ;)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde også den følelsen. Vi hoppet av i svingen i over et år - var til og med helt uforsiktige noen ganger - men ingenting skjedde. Men så satt den i andre pp da vi ble prøvere.

Anonymous poster hash: efd7b...df6
Gjest Marino
Skrevet (endret)

.

Endret av Marino

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...