Gå til innhold

Hemlighet rundt bryllupet, fortelle når, hva skal en si eller ikke si og

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi giftet oss for to uker siden. HURRAA!!!!!

Det var vi og forlovere med famile + prest.

Det hele var i tråd med slik mannen min og jeg er.

Dette var er bryllup som skulle ikke "sløses". Hele kom på totalt

kr14 329,-. Så vi kan si at var svært så fornøyde med det hele på alle måter.

MEN:

Siden vi ikke har offentliggjort dette på noen måte så kommer det til å bli et sabla rabalder rundt dette. Det er ingen som vet dette. Nei, ikke de som har maset mest om at vi skulle gifte oss. Vi er selvsagt fryktelig spente på å se reaksjoene blandt famile og venner når dette skal fortelles omverden.

Det som er spørsmålet er hvor lenge skal vi holde på en slik hemlighet?

Også er de som kommer til å bli kansje litt småsure fordi at de ikke fikk hvite noe eller ikke ble bedt. Ja, vi er innstilte på at det kommer til å bli slike rekasjoner også. Så nå vil jeg høre va dere ville ha sakt til folket som får en reaksjon på dette. For det er greit å ha litt i bakhånd dersom det skulle bli litt rabalder (noe som vi er forbredt på).

Takk til alle som vil komme gode bidrag :-)

PS!

Har du ikke lyst til å gifte deg med en forsamling med 50 - 150 gjester så kan jeg trygt anbefele å gjøre det slik som vi gjorde det. Det ble veldig hyggelig, alle var inkludert i samtale og ikke minst vi sparet en haug med penger som vi kan bruke til bl.a. turer sammen. Kort sagt kan anbefales :-)

Anonymous poster hash: c3f01...caf
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Følger denne. Vi skal nemmelig gjøre akkurat det samme i sommer :-)

Anonymous poster hash: 44e60...db4

AnonymBruker
Skrevet

Og gratulerer! :-D

Anonymous poster hash: 44e60...db4

Skrevet

Jeg ville nok fortalt det med en gang jeg kom hjem. Evt. vente til dere har en familiesamling og fortelle det der, men det bør skje snart. Dere kan jo invitere de som bor i samme by på kaffe eller noe og si det da?

Ikke bry deg om at folk blir sure/skuffa, du giftet deg ikke for dem og det er jo ikke som at du fikk en unge uten å si ifra, dere er fortsatt dere :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Gratulerer!

Dere bestemmer jo selv hvor lenge dere vil holde på hemmeligheten. Noen venter flere år med å si noe, før de velger å holde en vennefest der de offentliggjør det. Tror Inga Marte Torkildsen i SV gjorde det slik for noen år tilbake. Andre setter inn en annonse i lokalavisen en uke eller måned etter vielsen. Andre igjen sender rett og slett en fellesmail der et bilde fra vielsen er vedlagt. Se hva vi gjorde på fredag, lizzm ;)

Om noen skulle reagere, så ikke bry dere om det. Det finnes mange ulike grunner til at folk ikke ønsker å holde et stort prinsessebryllup. Økonomi er én av grunnene, men ikke den eneste for mange. Det kan dreie seg om at de ikke er så glade i store forsamlinger, at de ikke ønsker å være så til de grader midtpunkt hele dagen, eller mer eller mindre merkelige familieforhold som gjør det vanskelig... Ikke at det nødvendigvis gjelder dere, men uansett: andre har faktisk ikke så mye med om dere velger å holde fest eller ikke. At man holder fest er en bonus: å ikke holde fest er ikke å snyte noen for noe som helst :)

Anonymous poster hash: be3aa...6e3
AnonymBruker
Skrevet

Når du forteller om det, og når de spør, så legg vekt på at dere hadde et lite og hemmelig bryllup. Slik at de ikke føler at de var de eneste som ble utelatt.

Gratulerer forresten

Anonymous poster hash: e1b46...2c8

AnonymBruker
Skrevet

Gratulerer :)

Send ut en felles mail/ facebook-oppdatering/ hva enn som funker best for å nå de dere skal nå. Sender dere ut en fellesgreie kommer det sikkert tydelig frem at dette var helt hemmelig for alle overfor de som eventuelt skulle bli fornærma fordi de føler at de har "rett" til å vite om deres personlige valg.

Anonymous poster hash: 6181a...026
Skrevet

Vi hadde med foreldre og søsken, men elles var det eit hemmeleg bryllaup, og vi sa ingenting, sette berre inn annonse med bilete i lokalavisa ;) Gjekk bra det altså :) Vener av oss stakk gjorde det heilt uten familieinvolvering, og dei sendte sms om kvelden, litt sure foreldre, men gjekk elles bra.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis dere er på Facebook, så bytt sivilstatus og ta det derfra 😉 Hadde kanskje sagt det til nær familie først men.

Skjønner ikke hvorfor alle skal henge seg opp i slikt. Gått med dårlig samvittighet ett år nå, fordi vi ønsker kun nærmeste familie. Alle er skuffet, alle vil komme, noen har til og med spurt om de kan komme! Det er vår dag - ikke alle andres!

Anonymous poster hash: df7b5...7fd

Skrevet

Skal dere treffe venner/familie i dag? Hvis dere skal spise sammen/møtes et sted hvor det er mulig å "plinge på glasset" ville jeg fortalt det i dag. Bare sørg for å informere foreldre/søsken først, hvis de ikke allerede vet at dere er gift.

Er dere på facebook kan dere endre sivilstatus til gift og legge ut bilde fra vielsen, hvis dere har det.

Dere kan også bestille "takkekort" og sende til de dere vil informere, og ev. skrive at det var et lite bryllup hvis dere er redd noen skal bli fornærmet over ikke å ha blitt invitert.

Et lite tips til dere som ønsker lite bryllup: det er fullt mulig uten å gifte seg i hemmelighet. Det gjorde vi, og det var veldig vellykket.

AnonymBruker
Skrevet

Vi giftet oss i hemmelighet, kun foreldre og forlovere visste om det, slapp nyheten i avisene og på facebook dagen etter (var hos fotograf et par uker før). En del snurte folk var det, men det blåste vi i. Alle fikk til svar at det var slik VI ville ha bryllupet. Da ble det stille. Brukte vel ca 15.000 til sammen, da inkl en kulinarisk delikatessemiddag til foreldre og forlovere, samt hotell og drikke til maten. Vi giftet oss ikke for venner og slekt, vi giftet oss for OSS.

Anonymous poster hash: 5fc00...4e6

AnonymBruker
Skrevet

Jeg klarer ikke å forstå at andre enn nær familie skulle bli "snurte" for å ikke bli inkludert i bryllupet? Jeg skjønner heller ikke vitsen med å holde det hemmelig men men. Når dere først er gift ville jeg iallfall ikke gått og holdt det hemmelig..endre sivil-status på fb og send en melding til de som er nære nok til at det er naturlig.

Anonymous poster hash: e146e...ecf
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...