Gjest Eiss Skrevet 10. mai 2015 #1 Skrevet 10. mai 2015 Fikk et ubesvart anrop fredag, sjekket nr som "blir brukt til markedsføring". De ringte da 3-4 ganger til, og jeg gadd ikke å ta tlf mye fordi jeg faktisk var opptatt. Dette var fra kl 15-17. Lørdag ringe de tullingene fortsatt mange ganger, også lørdag kl 16:50, og 17:05 ringte de på et annet nr jeg er registrert på, en tlf som ikke jeg bruker (men som brukes av en annen person). Er så dritt lei! Neste gang de ringer, kommer eg til å vøre SVÆRT LITE hyggelig. Én ting er å prøve seg en hverdag på formiddag/ettermiddag, men å plage folk i helgen osv.. Grr.. Hvordan reserverer jeg meg mot slik f*enskap?
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2015 #2 Skrevet 10. mai 2015 På brreg.no kan du reservere deg. Men ikke alle respekterer reservasjonen. Særlig ikke de som du har hatt abn. Hos. Eneste som da funker når de ringer og spør etter x navn, er å svare at x navn er død, da blir det på alle måter stille, i telefonen! Anonymous poster hash: daefc...384
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2015 #3 Skrevet 10. mai 2015 Det nytter lite å være "SVÆRT LITE hyggelig". Personen som ringer deg gjør bare jobben sin. Du har liksom ingen grunn til å være nesevis mot denne personen. Det vil nok være en bedre strategi å høflig, men bestemt, be personen om å være så snill og fjerne nummeret ditt fra listene de bruker, da du ikke er interessert i å delta i undersøkelser. Dersom det gjelder telefonsalg, kan du reservere deg. Anonymous poster hash: f91b9...053 1
Gjest Eiss Skrevet 10. mai 2015 #4 Skrevet 10. mai 2015 Det nytter lite å være "SVÆRT LITE hyggelig". Personen som ringer deg gjør bare jobben sin. Du har liksom ingen grunn til å være nesevis mot denne personen. Det vil nok være en bedre strategi å høflig, men bestemt, be personen om å være så snill og fjerne nummeret ditt fra listene de bruker, da du ikke er interessert i å delta i undersøkelser. Dersom det gjelder telefonsalg, kan du reservere deg. Anonymous poster hash: f91b9...053 Normalt sett er jeg hyggelig, men når de ringer meg ELLEVE GANGER PÅ TO DAGER, INKL. HELG, så føler jeg meg berettiget til å være frekk mot dem. Så provosert blir jeg. Drittsekker! 2
Gjest Eiss Skrevet 10. mai 2015 #5 Skrevet 10. mai 2015 På brreg.no kan du reservere deg. Men ikke alle respekterer reservasjonen. Særlig ikke de som du har hatt abn. Hos. Eneste som da funker når de ringer og spør etter x navn, er å svare at x navn er død, da blir det på alle måter stille, i telefonen! Anonymous poster hash: daefc...384 Jeg har ikke hatt abonnement hos noen som helst, men svarte én gang på en spørreundersøkelse. Da de ringte meg tidl. denne uken og spurte om jeg hadde 10 min til å avse for en spørreundersøkelse sa jeg nei. "Neivel, da får vi ringe deg og plage deg hele lørdagen, da"?
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2015 #6 Skrevet 10. mai 2015 Normalt sett er jeg hyggelig, men når de ringer meg ELLEVE GANGER PÅ TO DAGER, INKL. HELG, så føler jeg meg berettiget til å være frekk mot dem. Så provosert blir jeg. Drittsekker! Herregud, skjerp deg. Du vet at du ikke trenger å svare? Anonymous poster hash: f91b9...053
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2015 #7 Skrevet 10. mai 2015 Normalt sett er jeg hyggelig, men når de ringer meg ELLEVE GANGER PÅ TO DAGER, INKL. HELG, så føler jeg meg berettiget til å være frekk mot dem. Så provosert blir jeg. Drittsekker! Jeg hadde samme greia for en uke siden. De ringte meg 7 ganger på en dag! Jeg pleier å lagre nummerene under en kontakt og så blokkere. Men da kan det selvfølgelig ringe fra andre aktører eller nye nummere. Anonymous poster hash: 1b338...ba4
Sugerøret Skrevet 10. mai 2015 #8 Skrevet 10. mai 2015 Reserver deg.. https://w2.brreg.no/reservasjon/ Og for de som bryter dette,kan en fint true med å anmelde.Det pleier å hjelpe.. Den siste ørlille prosenten som ringer da, settes på blokkeringsliste
fresia Skrevet 11. mai 2015 #9 Skrevet 11. mai 2015 jeg har reservert meg mot telefonsalg, men er jo fortsatt noen som ringer. hvis det er et nummer som ringer meg flere dager på rad blokkerer jeg bare nummeret.
illywhack Skrevet 11. mai 2015 #10 Skrevet 11. mai 2015 Har du iPhone kan du blokkere disse nummerene på telefonen. Det gjør jeg hver gang det ringer noen og driver markedsføring.. Har blitt ganske fredelig etter hvert.
tussi84 Skrevet 11. mai 2015 #11 Skrevet 11. mai 2015 Du kan reservere deg mot tlfsalg på brøynnøysundreg men ikke mot markedsundersøker eller frivillige organisasjonerm. Derfor kan røde kors feks ringe deg å spørre om du vil støtte dem osv selv om du er reservert. Har du feks vært medlem eller er medlem i klubber feks bok klubb kan de ringe deg også for å spørre om du vil bli kunde igjen. Reserverer du deg mot tlf salg tar det gjerne litt tid Før du blir fjernet. Det kan noen mnd.
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2015 #12 Skrevet 11. mai 2015 Jeg slet med det samme, bare hos meg så ringte de gjerne flere ganger om dagen. Jeg ble møkka lei og fikk hemmelig nummer og på Brønnøysundregisteret. Nå har jeg ikke fått en eneste telefon fra de møkka folkene på over et år! Telenor var en av de verste, de ringte og ringte, flere ganger om dagen! flere ganger i uka! Jeg klikket vinkel en gang på de, og sa "nå er det fjerde gangen du ringer! slett meg fra de forbaskede listene deres!". Dagen etter så var det på'n igjen, og da reserverte jeg meg, og tok hemmelig nummer i samme slengen. Kommer aldri til å drive på med telefonsalg selv, for det er sykt irriterende og hele gjengen er innpåsliten! Netcom (som jeg har abonnomang til) har ringt meg en gang, og det var for å tilby meg et år med 50kr gratis i måneden mot at jeg holdt meg hos netcom et år til. Noe jeg hadde planer om i utgangspunktet. Og de har jeg jo et "forhold" til, så da går det jo greit. Men Telenor, fy flate hvor jeg hater de, kommer aldri til å bytte over til telenor etter all telefonterroren fra dem. Anonymous poster hash: 51e59...b2d
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2015 #13 Skrevet 11. mai 2015 Herregud, skjerp deg. Du vet at du ikke trenger å svare? Anonymous poster hash: f91b9...053 hva hjelper det når de ringer og ringer og ringer! Nei vettu meg hva, "skjer deg" er det dårligste rådet du kan komme med. Anonymous poster hash: 51e59...b2d
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2015 #14 Skrevet 11. mai 2015 Du kan reservere deg mot tlfsalg på brøynnøysundreg men ikke mot markedsundersøker eller frivillige organisasjonerm. Dette. Du kan reservere deg mot salg, men ikke mot markedsundersøkelser. Så er det selvsagt grenser for hvor mye de skal ringe deg likevel, om ikke etter lov så i hvert fall etter anstendighet, men da må du nesten kontakte dem direkte. De har som regel en ikke ring-liste, og du kan alltids forsøke å prate deg inn på den neste gang de ringer, men det er både mindre effektivt og enda mer utrivelig for begge parter. Anonymous poster hash: 469fe...695
Klar*a Skrevet 11. mai 2015 #15 Skrevet 11. mai 2015 Normalt sett er jeg hyggelig, men når de ringer meg ELLEVE GANGER PÅ TO DAGER, INKL. HELG, så føler jeg meg berettiget til å være frekk mot dem. Så provosert blir jeg. Drittsekker! Du vet oppringningene er styrt av et datasystem, ikke sant? At de ringer så mange ganger på kort tid tyder på at de begynner å gå tomme for folk å ringe til. Så hvis du absolutt må være frekk, be i det minste om å snakke med sjefen først. Han er den som faktisk kan gjøre noe.
Kragebein Skrevet 11. mai 2015 #16 Skrevet 11. mai 2015 Ved å ikke svare eller bare legge på blir du automatisk satt på en "ring igjen senere"-liste. Svarer du derimot og sier at du ikke vil bli oppringt så kan de enkelt fjerne deg helt fra listen. Bare husk at det er flere firmaer som driver med slike undersøkelser, så det kan være du må gjøre dette med alle firmaene som ringer. Mange av firmaene som driver med markedsundersøkelser henter numre fra telefonkatalogen, så det kan være en ide å kontakte mobiloperatøren din for å fjerne nummeret ditt fra slike tjenester.
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2015 #17 Skrevet 11. mai 2015 Det nytter lite å være "SVÆRT LITE hyggelig". Personen som ringer deg gjør bare jobben sin. Du har liksom ingen grunn til å være nesevis mot denne personen. Det vil nok være en bedre strategi å høflig, men bestemt, be personen om å være så snill og fjerne nummeret ditt fra listene de bruker, da du ikke er interessert i å delta i undersøkelser. Dersom det gjelder telefonsalg, kan du reservere deg. Anonymous poster hash: f91b9...053 Herregud, skjerp deg. Du vet at du ikke trenger å svare? Anonymous poster hash: f91b9...053 Denne idioten som ringer har da heller ingen grunn til å tvinge seg på andre og ringe opptil flere ganger. "At personen bare gjør jobben sin" er ingen legitim grunn. Det er ingen som har bedt om å bli oppringt av telefonselgere, og dersom man ikke svarer (med intensjon) bør man hvertfall ikke bli oppringt flere ganger. Jeg tipper du er en telefonselger. Jeg synes ikke det er greit at en telefonselger ringer 11 ganger på en dag når man ikke har oppsøkt denne tjenesten. At man ikke trenger å svare er et utrolig lettvint syn på saken. Det er da lov til å reagere på dette. Anonymous poster hash: 83aa2...bf2 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2015 #18 Skrevet 11. mai 2015 Du vet oppringningene er styrt av et datasystem, ikke sant? At de ringer så mange ganger på kort tid tyder på at de begynner å gå tomme for folk å ringe til. Så hvis du absolutt må være frekk, be i det minste om å snakke med sjefen først. Han er den som faktisk kan gjøre noe. Ja, siden sjefen kan selvsagt prate med alle som blir oppringt. Anonymous poster hash: 83aa2...bf2
Gjest Asti Skrevet 11. mai 2015 #19 Skrevet 11. mai 2015 Som andre før har skrevet, reserverasjon mot telefonsalg gjør man her. Hvis noen likevel ringer, bruker jeg å spørre hvem de er, og sier at jeg kommer til å tipse Forbrukerombudet pga jeg har reservert meg mot telefonsalg (lenke dit her). Det bruker å hjelpe. Svarer de frekt eller ikke respekterer dette, da har jeg tipset Forbrukerombudet. De gangene jeg ikke orker å ta telefonen, har jeg lagt inn de ulike nr. de ringer fra på min "kontaktliste" under "markedsføring", og bare latt telefonen ringe. Etter en stund slutter de.
Klar*a Skrevet 12. mai 2015 #20 Skrevet 12. mai 2015 Ja, siden sjefen kan selvsagt prate med alle som blir oppringt. Anonymous poster hash: 83aa2...bf2 Nå var det vel ikke det jeg påsto. Tviler på at alle som svarer krever å prate med sjefen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå