Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Finner nesten bare testen og omtaler for masker til dehydrert hud, så sliter å finne en som er god for tørr hud. Virker nesten ikke som om det eå mange som har tørr hud?

Anonymous poster hash: d65eb...567

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Fuktighetsmasker er et produkt som gir fukt i form av vann, ikke fett. En tørr hud trenger både fukt og fett.
Jeg ville vurdert å bruke dagkrem/nattkrem for tørr hudtype, i tillegg til å periodevis legge et tykt lag av Matis Youth Hydrating Mask på huden og la virke over natten.
Har du prøvd å legge Decleor Neroli Essential Night balm oppå en fuktmaske noen gang? Jeg synes personlig det er litt av en vidunderkur. Kan være verdt å prøve om det er det for deg også :)
Ellers kan det være verdt å prøve DIY-løsninger som f.eks mikse sheabutter, kokosolje og jojobaolje og påføre på huden din.

Endret av Underhuden
AnonymBruker
Skrevet

Fuktighetsmasker er et produkt som gir fukt, ikke fett. En tørr hud trenger både fukt og fett.

Jeg ville vurdert å bruke dagkrem/nattkrem for tørr hudtype, i tillegg til å periodevis legge et tykt lag av Matis Youth Hydrating Mask på huden og la virke over natten.

Har du prøvd å legge Decleor Neroli Essential Night balm oppå en fuktmaske noen gang? Jeg synes personlig det er litt av en vidunderkur. Kan være verdt å prøve om det er det for deg også :)

Ellers kan det være verdt å prøve DIY-løsninger som f.eks mikse sheabutter, kokosolje og jojobaolje og påføre på huden din.

Takk for svar! "Fettmasker" da, det må vel finnes produkter der ute som gir en fettboost til tørr hud? Jeg bruker allerede dagkrem og nattkrem for tørr hud, men en gang eller to i uken skulle jeg hatt et produkt som de med dehydrert hud har for å hjelpe på eventuelle dehydrerte (for meg: tørre) områder. Jeg har prøvd mange masker laget før dehydrert hud, og de fleste blir bare liggende på huden min. Har sluttet å kjøpe dem nå siden de gjør nada for meg... Jeg vet at man kan være både tørr og dehydrert, men jeg er altså kun tørr.

Neroli balmen har jeg kun lest om på bloggen til HildeChristina, og hun skriver den er laget for normal hud, men gir rikelig med fukt...? Ser hun snakket på gamle innlegg om en maske fra Decleor som het "Cereal" et eller annet, og at den var den beste for tørr hud, men den er visstnok ikke i produksjon lengre...

Skrevet (endret)

Takk for svar! "Fettmasker" da, det må vel finnes produkter der ute som gir en fettboost til tørr hud? Jeg bruker allerede dagkrem og nattkrem for tørr hud, men en gang eller to i uken skulle jeg hatt et produkt som de med dehydrert hud har for å hjelpe på eventuelle dehydrerte (for meg: tørre) områder. Jeg har prøvd mange masker laget før dehydrert hud, og de fleste blir bare liggende på huden min. Har sluttet å kjøpe dem nå siden de gjør nada for meg... Jeg vet at man kan være både tørr og dehydrert, men jeg er altså kun tørr.

Neroli balmen har jeg kun lest om på bloggen til HildeChristina, og hun skriver den er laget for normal hud, men gir rikelig med fukt...? Ser hun snakket på gamle innlegg om en maske fra Decleor som het "Cereal" et eller annet, og at den var den beste for tørr hud, men den er visstnok ikke i produksjon lengre...

Hvor gammel er du? Anti-Age produkter kan være veien å gå om du er gammel nok for dem..

Dr Med Christine Schrammek Revitalan Mask er en maske fra en av mine favorittmerker som kan være aktuell for din problematikk, forutsatt at du er i den rette aldersgruppen. Carita og Matis har også en del bra produkter :) Har du prøvd Decleor Divine Nutrition Mask?

Det stemmer, Neroli er for normal hud! Decleor Aroma Night Angelique Nourishing Night Balm er vel den man egentlig skal anbefale deg pga din tørre hudtype. Likevel synes jeg at Neroli gir bedre effekt på de fleste hudtyper og oppfører seg som en veldig healende krem. Jeg synes den jobber superbra sammen med fuktmasken fra Matis. Men ja. Kan være Angelique er en mer rett anbefaling til deg.

Ellers er oatmeal/hvetemel og calaminebaserte masker verdt å sjekke ut for din tørre hud. Mye DIY-tips på nett som skal fungere godt til en billig penge :)

Endret av Underhuden
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 22 år gammel, har ikke begynt med spesifikke produkter for anti-age enda (bruker derimot SPF hver dag under sminken). Jeg bruker nattbalmen "Marjolaine" siden Angelique er blitt discontinued (men den kan fortsatt kjøpes her og der...). Mulig jeg likevel tar deg opp på tipset, og forsøker Neroli også.

Jeg trodde i flere år at jeg hadde dehydrert hud, og brukte bare kremer for det, og gikk konstant både sommer som vinter rundt med tørre flekker, spesielt på nesen, men også på kinnene... Måtte bruker veldig lette kremer - ingenting trakk jo inn i huden min - så for å få sminken til å se OK ut kunne jeg ikke bruke så mye produkt på dagtid. På nattestid pøste jeg derimot på, men det hjalp jo ikke. Skjønte ingenting, men trodde jeg bare hadde veldig vanskelig hud. Så tyvlånte jeg litt av mammas hudkrem en dag jeg besøkte henne, og etter et par dager var de tørre flekkene jeg hadde slitt med lenge helt borte... og dette var altså en hudkrem for tørr hud.

Hvetemel- og calaminmasker høres bra ut! Takk! Skal helt klart en tur innom Google nå...

AnonymBruker
Skrevet

Finner nesten bare testen og omtaler for masker til dehydrert hud, så sliter å finne en som er god for tørr hud. Virker nesten ikke som om det eå mange som har tørr hud?

Det finnes også ansiktsmasker for tørr hud, ett eksempel er Linda Johansen TLC recovery mask,

som er utrolig god. Denne har jeg brukt selv, enda jeg har dehydrert hud, og syns den var ok,

men for de som jeg kjenner med tørr hud som har prøvd den, har den vært helt super.

Verdt ett forsøk.

Anonymous poster hash: 8df78...464

Skrevet

Har du prøvd Decleor Divine Nutrition Mask?

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan skjønner man om man har tørr eller dehydrert hud? :(

Anonymous poster hash: e944e...feb
Skrevet (endret)

Jeg har prøvd endel for å bekjempe tørr hud og her er det som har funket best for meg.

Lush sin Oatifix ferskmaske kan hjelpe. Den er relativt billig til 129 kr, og etter bruk føles huden myk og fuktrik.

Konsistensen varierer jo litt for hver maske siden det er håndlagd, men om den er veldig tykk tynner du bare mengden du skal bruke med litt vann.

http://www.lushnorge.no/produkt/til-ansiktet/ferske-ansiktsmasker/oatifix

Dermalogica har jeg enda bedre erfaring med. De har et "tester/reise-sett" 'our favourites' til 300 kr hvor du får multi active toner, hydrating skin boost og skin hydrating masque i tillegg til en pulverskrubb og øyekrem som er veldig god. Masken kan også brukes om natten, og når jeg våkner om morgenen etter å ha brukt dette er huden min mettet på fukt. Vitus apotek fører dermalogica og jeg ville defintivt gå for denne om jeg var deg. Varte meg i iallefall 2 mnd med daglig bruk. Jeg finner ikke denne i nettbutikken, men den ser ihvertfall slik ut:

http://ecx.images-amazon.com/images/I/41hQSzipuhL._SY355_.jpg

Edit: Styr unna produkter med mye parfyme og som har gode ingredienser som hjelper i lengden.

Pga dette har jeg strøket Clinique(parfymefri, men bruker mange "slemme" ingredienser) og Korres av listen min.

MEN hva som er aller mest viktig; DRIKK MYE VANN! Det hjelper så utrolig mye.

Endret av Anwa
Skrevet

Hvordan skjønner man om man har tørr eller dehydrert hud? :(

Anonymous poster hash: e944e...feb

Tørr hudtype er ikke lett for det blotte øyet å skille fra normal hud med fuktfattig tilstand. Derfor kan det være lurt å gå til en hudpeier for å få utført en hudanalyse, noen salonger gjør dette gratis.

Et tydelig skille er at en fuktfattig hudtilstand kan komme og gå, men en tørr hud er permanent tørr. I tilegg kan den ha tendenser til flassing og at huden ser litt sprukken ut med tørrhetslinjer. Porene er gjerne nesten usynlige (små) på en tørr hudtype. En som har en fuktfattig hudtilstand reagerer ofte med å føle seg stram etter dusj, flasser kanskje en smule på nesa, og sliter ofte mest på vinterstid.

Skrevet

Dette høres kanskje dumt ut, men for meg har Spenol og Agrysan pattesalve vært en mirakelkur. Mulig det ikke er bra i lengden, det vet jeg ikke. Men det har fungert utrolig bra for meg. Var tørr som en rosin i trynet i vinter, og fikk skikkelig tørt parti rundt nesen. Dette var redningen!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sverger til en flaske jojobaolje. Først skrubb eller peel. Så olje. Smører et lag olje i fjeset og ser en film, smører litt på ny nå og da.. Ikke så det renner, men nesten. Så vasker jeg med bare lunkent vann og tørker av. Huden er da veldig oljete og skinnende. Men neste morgen er den alltid mye mye bedre. Har normal hud med tørre partier.

Anonymous poster hash: ae4bb...cd2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...