Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har funnet en oppskrift på et sirkelskjørt jeg syns er veldig fint som jeg har lyst til å sy, men jeg er usikker på om det vil passe meg. Skjørtet går til knærne, så jeg er redd for at det kommer til å få de litt kraftige leggene mine til å se veldig store ut. Hva slags kroppsformer passer egentlig til sirkelskjørt, og vil kraftige legger være et problem?

Gjest Tigress
Skrevet

Eg trur eg ville prøvd å lage skjørtet så det stoppar over kneet, eg. Altså, ikkje midt på låret, men sei 4-5 cm over kneskåla. På den måten får du litt lengre bein utanfor skjørtet, og det verkar forlengande, Trur eg!

Sirkelskjørt vil jo generelt sett passe best på dei med smal midje og kraftige lår og hofter (slik som meg), men er uviss på korleis kraftige leggar vil sjå ut.

Skrevet

Eg trur eg ville prøvd å lage skjørtet så det stoppar over kneet, eg. Altså, ikkje midt på låret, men sei 4-5 cm over kneskåla. På den måten får du litt lengre bein utanfor skjørtet, og det verkar forlengande, Trur eg!

Sirkelskjørt vil jo generelt sett passe best på dei med smal midje og kraftige lår og hofter (slik som meg), men er uviss på korleis kraftige leggar vil sjå ut.

Ja, oppskriften viser jo at det stopper rett over kneet, så jeg håper det ser fint ut. Jeg syns sirkelskjørt som rekker midt på leggen får dem til å se større ut. Det er derfor jeg er usikker.

Jeg har smal midje og kraftige lår og legger. Leggene er jeg mest usikker og misfornøyd med, derfor vil jeg helst ikke at de skal se større ut.

Gjest Tigress
Skrevet

Då må du for alt i verda unngå alt som stoppar midt på leggen, det er ein håplaus lengde. Nei veit du kva, trå til med sirkelskjørtet - du blir sikkert knakfin!

Skrevet

Hvor fant du oppskrift? Har sett etter det tidligere.

Skrevet

Då må du for alt i verda unngå alt som stoppar midt på leggen, det er ein håplaus lengde. Nei veit du kva, trå til med sirkelskjørtet - du blir sikkert knakfin!

Ja, krysser fingrene for det! Jeg syns skjørtet er så fint, men jeg må bare finne et stoff som passer.

Skrevet

Hvor fant du oppskrift? Har sett etter det tidligere.

Det er et gammelt mønster jeg fant blant mormors gamle sysaker.

Skrevet

Det er et gammelt mønster jeg fant blant mormors gamle sysaker.

Heldige deg!

Skrevet

Det finnes masse gratis oppskrifter på sirkelskjørt på nettet, bare til å Google 'circle skirt tutorial'. http://www.merricksart.com/2014/05/easy-circle-skirt-tutorial.html

Anonymous poster hash: 8836b...d72

Takk, har ikke sett etter det de siste årene, og tenkte vel aldri på å søke på noe annet enn volang skjørt som vi kalte det på skolen.

Skrevet

Det finnes masse gratis oppskrifter på sirkelskjørt på nettet, bare til å Google 'circle skirt tutorial'. http://www.merricksart.com/2014/05/easy-circle-skirt-tutorial.html

Anonymous poster hash: 8836b...d72

Det jeg har oppskrift til ser veldig ut som det der, bare at det har en lomme i tillegg. Det er jo ikke noe vanskelig å få til i tillegg om man skulle ønske.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...