Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei alle her ute!

Jeg har fått tilbud om jobb som butikkmedarbeider i brillebutikk, eller såkalt optikerassistent. Stillingen byr på nesten 154 kr timen, 300 000 i året. Dette er da en brillebutikk i et kjøpesenter, holder åpent kl. 10-21.

Er dette ok lønn? Hva er vanlig lønn i en slik jobb, og evnt hva innebærer jobben?

TS

Anonymous poster hash: d0990...fb2
AnonymBruker
Skrevet

Hei alle her ute!

Jeg har fått tilbud om jobb som butikkmedarbeider i brillebutikk, eller såkalt optikerassistent. Stillingen byr på nesten 154 kr timen, 300 000 i året. Dette er da en brillebutikk i et kjøpesenter, holder åpent kl. 10-21.

Er dette ok lønn? Hva er vanlig lønn i en slik jobb, og evnt hva innebærer jobben?

TS

Anonymous poster hash: d0990...fb2

TS igjen: edit: Med kun 5 mnd butikkerfaring.

Anonymous poster hash: ab725...a13

AnonymBruker
Skrevet

Det er bra lønn for den stillingen du får, og at du ikke har særlig erfaring, du skal ikke klage.

Anonymous poster hash: d0b86...be5
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du har null utdannelse som noe relatert til optikeryrket?

Anonymous poster hash: 40eb3...b02
AnonymBruker
Skrevet

Vil tro du også får ekstra tillegg når du jobber om kvelden, så dette hørtes ikke så verst ut.

Anonymous poster hash: 5ae25...744
AnonymBruker
Skrevet

Jo. Jeg har bachelorgrad i markedsføring + og som sagt bare 5 mnd fra butikk.

TS

AnonymBruker
Skrevet

Vil tro du også får ekstra tillegg når du jobber om kvelden, så dette hørtes ikke så verst ut.

Anonymous poster hash: 5ae25...744

Vet ikke om det er noe tillegger da men. Det er snakk om fastlønn, men er også usikker på hva det betyr..? Spurte ikke mer om dette ved sist kontakt da jeg var redd for å virke for påtrengende om lønning osv.

Noen som vet hva andre ifra samme stilling tjener? :)

AnonymBruker
Skrevet

Ikke direkte relatert, men har bachelorgrad i markedsføring + og som sagt bare 5 mnd fra butikk.

TS

AnonymBruker
Skrevet

Jo. Jeg har bachelorgrad i markedsføring + og som sagt bare 5 mnd fra butikk.

TS

Ok.

Hvordan er markedsføring relatert til optikeryrket?

AnonymBruker
Skrevet

Ok.

Hvordan er markedsføring relatert til optikeryrket?

Nei nå kom det fram til uklart.

Altså utdanningen er jo ikke ikke relatert til optikeryrket. Men stillingen er heller ikke optiker, men optikerassistent, som igjen i følge jobbannonsen er å betjene kunder, salg og veiledning i bruk av linse/ briller, bestille glass, varer og lignende arbeid. Stillingen beskrives noe for generelt, men likevel sier det jo at en del av arbeidet er relatert til markedsføring (mtp kundeforståelse, kommunikasjon etc)

Det er iallefall min oppfatning, og slik jeg svarte under intervjuet om hvordan min utdanning er relevant for stillingen.

TS

AnonymBruker
Skrevet

Nei nå kom det fram til uklart.

Altså utdanningen er jo ikke ikke relatert til optikeryrket. Men stillingen er heller ikke optiker, men optikerassistent, som igjen i følge jobbannonsen er å betjene kunder, salg og veiledning i bruk av linse/ briller, bestille glass, varer og lignende arbeid. Stillingen beskrives noe for generelt, men likevel sier det jo at en del av arbeidet er relatert til markedsføring (mtp kundeforståelse, kommunikasjon etc)

Det er iallefall min oppfatning, og slik jeg svarte under intervjuet om hvordan min utdanning er relevant for stillingen.

TS

Da forsto jeg:-)

AnonymBruker
Skrevet

Det høres ut som en ganske riktig lønn for den stillingen. Den krever jo ingen utdanning, det du trenger å kunne lærer du underveis og mye går på personlige egenskaper - men selvfølgelig, du kan jo sikkert ta i bruk noe av det du har lært under studiene også. Spesielt om du får lov å påvirke kampanjer og lignende. Så så vidt jeg vet så tror jeg det er rundt der mange butikkmedarbeidere i optikerbransjen ligger i forhold til lønn. Om du får kvelds og helgetillegg avhenger av om bedriften følger tariff eller ikke. Hvilken optikerkjede er det snakk om? :)

Anonymous poster hash: 1d81e...315

AnonymBruker
Skrevet

Det høres ut som en ganske riktig lønn for den stillingen. Den krever jo ingen utdanning, det du trenger å kunne lærer du underveis og mye går på personlige egenskaper - men selvfølgelig, du kan jo sikkert ta i bruk noe av det du har lært under studiene også. Spesielt om du får lov å påvirke kampanjer og lignende. Så så vidt jeg vet så tror jeg det er rundt der mange butikkmedarbeidere i optikerbransjen ligger i forhold til lønn. Om du får kvelds og helgetillegg avhenger av om bedriften følger tariff eller ikke. Hvilken optikerkjede er det snakk om? :)

Krrogh optikk :kul:

AnonymBruker
Skrevet

Krrogh optikk :kul:

De ligger sånn midt på treet til litt over middels hva lønn gjelder, i hvert fall for optikere. Du kommer til å få veldig god opplæring og oppfølging :-).

Annonse
AnonymBruker
Skrevet

I Krogh Optikk tror jeg ikke man får kveldstillegg (utenom på nattåpent), men man får vel noe tillegg på lørdager hvis den butikken man jobber i er åpen etter klokken 18. Ellers vil du, som ab over her sier, få god opplæring og oppfølging :)

Anonymous poster hash: f8afd...07e
AnonymBruker
Skrevet

Men hun har da ikke blitt tilbudt jobb som optiker.

Anonymous poster hash: acb76...80f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...