AnonymBruker Skrevet 10. mai 2015 #1 Skrevet 10. mai 2015 Hei alle skjønne folk! På morning og kveld bruker jeg først rens, deretter toner, så serum og tilslutt fuktighetskrem. Bruker også to forskjellige "kvisekremer", Dalacin på morning og Finacea på kveld. Det jeg lurer på er, når skal "kvisekremen" påføres i min renserutine? :- ) Håper noen vet dette, da hadde jeg blitt superglad. Anonymous poster hash: 1ffae...62f 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2015 #2 Skrevet 10. mai 2015 Høres ut som at du bruker fryktelig mye, det skal holde med to eller max tre, inkludert fuktighets krem. For mange produkter kan være med å ødelegge huden. Kvisekremen skal helst påføres på kvelden etter renset ansikt slik at du kan ligge med den på usminket hud over natten. Du kan også bruke den på morgenen, men helst uten å legge sminke over. Jeg legger mine sminkekremer på morgenen i helgene (når jeg bare er hjemme uten sminke og ingen ser at ansiktet blir rødt eller fett av kremen), og annenhver kveld i ukedagene og sover med. Hver morgen og kveld bruker jeg rensevann, og hver morgen fuktighetskrem (ikke natt), og skrubb ca hver 3-4 dag. Anonymous poster hash: 526b3...8df
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2015 #3 Skrevet 10. mai 2015 Høres ut som at du bruker fryktelig mye, det skal holde med to eller max tre, inkludert fuktighets krem. For mange produkter kan være med å ødelegge huden. Kvisekremen skal helst påføres på kvelden etter renset ansikt slik at du kan ligge med den på usminket hud over natten. Du kan også bruke den på morgenen, men helst uten å legge sminke over. Jeg legger mine sminkekremer på morgenen i helgene (når jeg bare er hjemme uten sminke og ingen ser at ansiktet blir rødt eller fett av kremen), og annenhver kveld i ukedagene og sover med. Hver morgen og kveld bruker jeg rensevann, og hver morgen fuktighetskrem (ikke natt), og skrubb ca hver 3-4 dag. Anonymous poster hash: 526b3...8df "Det skal holde med to eller max tre, inkludert fuktighetskrem". Uhm, fint for deg at du kun trenger to produkter, men dette er helt individuelt fra person til person. Herlighet, hvor har du dette fra? "Kvisekremen skal helst påføres på kvelden etter renset ansikt slik at du.." Javel? Les innlegget mitt en gang til, så ser du at jeg allerede har informert om dette. At kvisekremen ikke skal på før jeg har renset ansiktet, vel, såpass skjønte jeg! Og hvorfor nevner du sminke gang på gang? Har jeg noen gang nevnt at jeg bruker sminke? "Du kan også bruke den på morgenen". Igjen, les innlegget mitt. Lurte ikke på om jeg "kunne" bruke det på morgenen, det gjør jeg allerede hver eneste dag! Du kan virkelig ikke ha skjønt spørsmålet mitt. Virker som at du overhodet ikke har peiling når det kommer til hudpleie, du kommer bare med masse misvisende informasjon. Neste gang trenger du ikke kommentere med mindre du har noe nyttig å komme med. Anonymous poster hash: 1ffae...62f 3
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2015 #4 Skrevet 10. mai 2015 Ingen andre som kan hjelpe meg? Anonymous poster hash: 1ffae...62f
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2015 #5 Skrevet 10. mai 2015 Hvis kvisekremen skal i hele ansiktet dropper du fuktighetskrem. Om de bare skal på enkelte partier så tar du kvisekrem på de partiene og så fuktigethskrem på resten. kremen skal på bar hud, ikke hud med serum på. Anonymous poster hash: 56c14...3be
Florence Skrevet 10. mai 2015 #6 Skrevet 10. mai 2015 "Det skal holde med to eller max tre, inkludert fuktighetskrem". Uhm, fint for deg at du kun trenger to produkter, men dette er helt individuelt fra person til person. Herlighet, hvor har du dette fra? "Kvisekremen skal helst påføres på kvelden etter renset ansikt slik at du.." Javel? Les innlegget mitt en gang til, så ser du at jeg allerede har informert om dette. At kvisekremen ikke skal på før jeg har renset ansiktet, vel, såpass skjønte jeg! Og hvorfor nevner du sminke gang på gang? Har jeg noen gang nevnt at jeg bruker sminke? "Du kan også bruke den på morgenen". Igjen, les innlegget mitt. Lurte ikke på om jeg "kunne" bruke det på morgenen, det gjør jeg allerede hver eneste dag! Du kan virkelig ikke ha skjønt spørsmålet mitt. Virker som at du overhodet ikke har peiling når det kommer til hudpleie, du kommer bare med masse misvisende informasjon. Neste gang trenger du ikke kommentere med mindre du har noe nyttig å komme med. Anonymous poster hash: 1ffae...62f Kjære vene, hun sier jo at du bør bruke kvisekremen om nettene, altså etter alt annet slik at du sover med det på.
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2015 #7 Skrevet 10. mai 2015 Er det legen din som har sagt du skal bruke begge forresten?vanligvis bruker man bare på kvelden, og på dagen bruker man ordentlig fuktighetskrem med spf. Anonymous poster hash: 56c14...3be
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2015 #8 Skrevet 10. mai 2015 Hvis kvisekremen skal i hele ansiktet dropper du fuktighetskrem. Om de bare skal på enkelte partier så tar du kvisekrem på de partiene og så fuktigethskrem på resten. kremen skal på bar hud, ikke hud med serum på. Anonymous poster hash: 56c14...3be Du er helt sikker? De på apoteket, samt hudlegen min sa jeg kunne fint bruke fuktighetskrem etter kvisekremen hadde tørket inn. Bruker begge to i hele ansiktet. Anonymous poster hash: 1ffae...62f
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2015 #9 Skrevet 10. mai 2015 Du er helt sikker? De på apoteket, samt hudlegen min sa jeg kunne fint bruke fuktighetskrem etter kvisekremen hadde tørket inn. Bruker begge to i hele ansiktet. Anonymous poster hash: 1ffae...62f Ok om du skal bruke det i hele ansiktet så gjør du bare som hudlegen sier. Hva er det du lurer på da egentlig, når hudlegen har sagt du kan bruke fuktighetskrem over? Anonymous poster hash: 56c14...3be 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2015 #10 Skrevet 10. mai 2015 Kjære vene, hun sier jo at du bør bruke kvisekremen om nettene, altså etter alt annet slik at du sover med det på. Okei, så hvis jeg smører på kvisekremen før fuktighetskremen, bruker jeg altså ikke kvisekrem om nettene? Anonymous poster hash: 1ffae...62f
Florence Skrevet 10. mai 2015 #11 Skrevet 10. mai 2015 Okei, så hvis jeg smører på kvisekremen før fuktighetskremen, bruker jeg altså ikke kvisekrem om nettene? Anonymous poster hash: 1ffae...62f Vet ikke hvorfor du er så usympatisk? Hennes forslag var å bruke bare kvisekremen, fordi den da sikkert får bedre effekt. Men hvis du alt har fått svar av hudlegen din, hvorfor spør du her? 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2015 #12 Skrevet 10. mai 2015 Ok om du skal bruke det i hele ansiktet så gjør du bare som hudlegen sier. Hva er det du lurer på da egentlig, når hudlegen har sagt du kan bruke fuktighetskrem over? Anonymous poster hash: 56c14...3be Lurte på om det skulle tas på før eller etter serumet, men ifølge deg burde jeg bare droppe serumet, så da får jeg gjøre det.. Anonymous poster hash: 1ffae...62f
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2015 #13 Skrevet 10. mai 2015 Er det legen din som har sagt du skal bruke begge forresten?vanligvis bruker man bare på kvelden, og på dagen bruker man ordentlig fuktighetskrem med spf. Anonymous poster hash: 56c14...3be Stemmer det. Vanligvis? Hva mener du? Det spørs vel helt hvilket problem som skal behandles. Anonymous poster hash: 1ffae...62f
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2015 #14 Skrevet 10. mai 2015 Vet ikke hvorfor du er så usympatisk? Hennes forslag var å bruke bare kvisekremen, fordi den da sikkert får bedre effekt. Men hvis du alt har fått svar av hudlegen din, hvorfor spør du her? Hun gir meg tips på bakgrunn av hva hun "tror". Veel, det hjelper ikke meg stort! Anonymous poster hash: 1ffae...62f 1
Florence Skrevet 10. mai 2015 #15 Skrevet 10. mai 2015 Hun gir meg tips på bakgrunn av hva hun "tror". Veel, det hjelper ikke meg stort! Anonymous poster hash: 1ffae...62f Veel, ingen her er eksperter så noe mer får du ikke. 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2015 #16 Skrevet 10. mai 2015 Veel, ingen her er eksperter så noe mer får du ikke. Det er jeg fullt klar over! Men er nok noen som har "litt" mer peiling enn dette mennesket. Anonymous poster hash: 1ffae...62f
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2015 #17 Skrevet 10. mai 2015 Alle kremer som inneholder legemidler (=kvisekremene dine) skal smøres på først, altså på tørr nyrenset hud. Dersom du skal bruke fuktighetskrem kan du smøre denne over, etter at kvisekremen har tørket. Anonymous poster hash: 7ca72...d88 3
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2015 #18 Skrevet 11. mai 2015 Kvisekrem skal på før fuktighetskrem og gi det noen minutter til å trekke inn. Pass på å gi huden nok fuktighet da legemiddelbaserte kremer lett tørker ut huden. Syns det høres ut som du har bra renserutiner. Anonymous poster hash: 8b16b...834
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2015 #19 Skrevet 11. mai 2015 Kvisekrem skal på før fuktighetskrem og gi det noen minutter til å trekke inn. Pass på å gi huden nok fuktighet da legemiddelbaserte kremer lett tørker ut huden. Syns det høres ut som du har bra renserutiner. Anonymous poster hash: 8b16b...834 Hva tenker du om serum? Burde jeg droppe det helt, eller ta dette på etter jeg har påført kvisekremen? Anonymous poster hash: 1ffae...62f
Rosewood Skrevet 11. mai 2015 #20 Skrevet 11. mai 2015 (endret) Fuktighetskrem skal alltid påføres helt til slutt. Hvis man tar på noe annet over kremen så vil det ikke trekke inn og gjøre nytten sin. Krem skal liksom beskytte huden mot ytre påkjenninger. Kvisekrem tar på huden på kvelden etter rens. Når den kremen har tørket godt inn så kan du ta på serum, og krem utenpå der igjen. Det går helt fint. Endret 11. mai 2015 av Rosewood 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå