AnonymBruker Skrevet 10. mai 2015 #1 Skrevet 10. mai 2015 Min lille på snart 3 mnd HATER vogna som pesten. Jeg synes jo det er ålright å gå tur, men hun ligger jo der og skriker og er lysvåken. Om hun er så heldig og har sovnet, så sover hun så lenge vogna er i bevegelse. Stopper den våkner hun. Det er mulig å heve ryggen i bagdelen, en ettersom hun ikke er så sterk i nakken ennå, så siger hun litt sammen. Noen som har hatt samme problem med barn og fant en god løsning? Har forøvrig testet bæresele også, med varierende hell. Anonymous poster hash: f324c...c59
jentemamma87 Skrevet 10. mai 2015 #2 Skrevet 10. mai 2015 Jenta mi var også slik dei første to-tre mnd. Det var mildt sagt slitsomt, da eg liker å gå/trille tur hver dag. Det var mao. mye sutring/hyling de første mnd. Hos oss var nok mye av årsaken stiv nakke (pga. låsninger) og kolikktendenser, noe som ble forsterket når hun lå i vognen. Etter at vesla fikk behandling for låsningene, så blei vognsituasjonen mye bedre. Eg trillet lengre turer hver dag, og etter behandlingen synes vesla at det var greit å ligge i vogna og sluttet å sutre/hyle hele veien:P Eg trillet hver dag også, så hun ble jo veldig vant til å ligge i vognen og etterhvert klarte hun også å sove selv om vognen stanset opp. Det hendte jo at hun våknet også, men ofte kunne hun sove videre selv lm vognen var i ro Eg råder deg til å finne ut om det er vognen hun hater, eller om det er en underliggende årsak som gjør at hun ikkje trives når hun er i vogna (ubehagelig, vondt,osv.)?? Om det bare er vogna hun hater, så går det kanskje over om du triller litt hver dag? Vil ønske deg lykke til uansett!
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2015 #3 Skrevet 10. mai 2015 Bæresjal. Krever noe tilvendig for både stor og liten, men når man først har funnet teknikken kan man nesten legge ut vogna for salg. Anonymous poster hash: ae621...64c 1
Sharon90 Skrevet 10. mai 2015 #4 Skrevet 10. mai 2015 Jeg måtte bruke bæresjalet på vesla da hun var helt liten. Grusomt å ikke kunne gå tur og kose seg... Ble mye bæresjal. Men plutselig var det ok å trille alikevel. Nå er nr 2 ganske lik, men litt mer tilfreds med vogna enn første. Men vi går turer på hans premisser, og i dag gikk i (selvfølgelig) på grus og jeg SAnG til han (og jentungen på to år nå) mens vi gikk ... Og det hadde ganske fin effekt Men lurt som nevnt over å sjekke hva årsaken kan være, og i mitt tilfelle med første som virket håplØs,så kom det seg. Plutselig var det ok å trille
Gjest Kaffelattn Skrevet 10. mai 2015 #5 Skrevet 10. mai 2015 Min lille på snart 3 mnd HATER vogna som pesten. Jeg synes jo det er ålright å gå tur, men hun ligger jo der og skriker og er lysvåken. Om hun er så heldig og har sovnet, så sover hun så lenge vogna er i bevegelse. Stopper den våkner hun. Det er mulig å heve ryggen i bagdelen, en ettersom hun ikke er så sterk i nakken ennå, så siger hun litt sammen. Noen som har hatt samme problem med barn og fant en god løsning? Har forøvrig testet bæresele også, med varierende hell.Anonymous poster hash: f324c...c59 Det er vel ikke mulig å "hate vognen" som 3 måneder gammel (eller mer) baby...skriker babyen i vognen kan det være andre årsaker: vondt/ubehag et sted, ligger dårlig i vognen (?), ingen solskjerming (?), for lyst (?), for mye støy (?), sulten/tørst ofte, for varmt/kaldt(?), annet? Dere er vel ikke i en fast rytme ennå så det er nok bare å fortsette med daglige turer ut! Formoder du ikke er blant de som dekker vognen helt til med et teppe når det er sol? Da ville det komme for lite lift inn til babyen.
Mary Poppins Skrevet 10. mai 2015 #6 Skrevet 10. mai 2015 Min vrælte som en stukken gris i bagen. Det endte med at vi allerede ved 3mnd byttet til sportsvogn. Så lenge hun fikk sitte slakt oppover var hun kjempefornøyd La så ryggen flatt når hun hadde sovnet. Hun hadde mye problemer med rap/gulp, tror det var noe av årsaken. Å få hevet hodet hjalp hvertfall. Men den gang var det kaldt, og hun ble godt støttet opp av vognposen. Jeg ville nok brukt en ekstra dyne ved hodet for å gi nok støtte.
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2015 #7 Skrevet 10. mai 2015 Det er vel ikke mulig å "hate vognen" som 3 måneder gammel (eller mer) baby...skriker babyen i vognen kan det være andre årsaker: vondt/ubehag et sted, ligger dårlig i vognen (?), ingen solskjerming (?), for lyst (?), for mye støy (?), sulten/tørst ofte, for varmt/kaldt(?), annet? Dere er vel ikke i en fast rytme ennå så det er nok bare å fortsette med daglige turer ut! Formoder du ikke er blant de som dekker vognen helt til med et teppe når det er sol? Da ville det komme for lite lift inn til babyen. Nei, jeg dekker selvsagt ikke vogna med teppe. Det er innebygd solskjerm og myggnetting som jeg som regel har nede. Syns det du kom med virket mer dømmende enn konstruktivt for å være ærlig. Anonymous poster hash: f324c...c59
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2015 #8 Skrevet 10. mai 2015 Min vrælte som en stukken gris i bagen. Det endte med at vi allerede ved 3mnd byttet til sportsvogn. Så lenge hun fikk sitte slakt oppover var hun kjempefornøyd La så ryggen flatt når hun hadde sovnet. Hun hadde mye problemer med rap/gulp, tror det var noe av årsaken. Å få hevet hodet hjalp hvertfall. Men den gang var det kaldt, og hun ble godt støttet opp av vognposen. Jeg ville nok brukt en ekstra dyne ved hodet for å gi nok støtte. Var hun sterk i nakken eller hang hun litt? Kan jo vurdere å gjøre det etterhvert vi også TS Anonymous poster hash: f324c...c59
Mary Poppins Skrevet 11. mai 2015 #9 Skrevet 11. mai 2015 Var hun sterk i nakken eller hang hun litt? Kan jo vurdere å gjøre det etterhvert vi også TSAnonymous poster hash: f324c...c59 Hun var ganske sterk i nakken, men jeg sørget likevel for at hun hadde god støtte (gjerne et ekstra pledd brettet sammen ved siden av hodet for å unngå at det "slang" for mye). Jeg satte heller ikke ryggen helt opp, men hadde god helling.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå