AnonymBruker Skrevet 10. mai 2015 #1 Skrevet 10. mai 2015 Hei. Bor på et lite småbruk (arveoppgjør i min manns familie. Han arvet det i 2000). Har ingen motivasjon eller lidenskap for hage,men er stresset på 4.året fordi jeg synes huset trenger mye blomster for å komme til sin rett. Huset er fra 1850,og jeg vet fra min svugerfamilue ar for rundt 100 år siden var hagen her en fryd for øyet. Har ikke tenkt å lage den så veldig avansert,men jeg synes at vanning og luking er et ork-og det er det mye av i en hage; ) noen som har tips for å gjøre det mulig å ha en hage som til enhver tid ser velstelt ut? Anonymous poster hash: 267f3...178
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2015 #2 Skrevet 10. mai 2015 Har ingen konkrete tips, men vet at Grønn Glede begynner på NRK igjen på tirsdag, kanskje noen tips å få der? Det ligger kanskje ute gamle sesonger på nett også. Jeg synes de har mange gode løsninger og tips Anonymous poster hash: f33e4...be4
Grønt blad Skrevet 10. mai 2015 #3 Skrevet 10. mai 2015 (endret) Det er umulig å ha en pen hage uten å stelle noe, men det trenger ikke være mye. Jeg har luket og lagt på godt med kakaoskall. Da blir det vanskeligere for ugras, og jorda holder bedre på fuktigheten. Du kan legge flate, helt lave steiner langs bedet. Da kan du la det ene gressklipperhjulet gå der, og du slipper å gå over med kantklipper. Jeg foretrekker stauder (flerårig) framfor sommerblomster (ettårig). Stauder krever lite, mens sommerblomster trenger jevnlig gjødsling og ofte må man knipe av visne blomster for at de skal blomstre hele sesongen. Krukker blir fort tørre, mens blomsterbed holder bedre på fuktigheten. Med jorddekke som kakaoskall blir det enda bedre. For å slippe vanning, ikke ha krukker. Dersom du skal ha krukker,bør de være store slik at de ikke tørker med en gang. Men du må likevel vanne nesten hver kveld. Endret 10. mai 2015 av Grønt blad
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå