Gå til innhold

Er det eiendomsskatt på leiligheter under 30 kvm?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal kjøpe leilighet for første gang og vil gjerne vite om det er eiendomsskatt på boliger mindre enn 30 kvm?

Anonymous poster hash: c52c2...2a7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det må du sjekke hos kommunen du skal kjøpe leilighet i

Anonymous poster hash: 75c9c...91c

AnonymBruker
Skrevet

Det må du sjekke hos kommunen du skal kjøpe leilighet i

Anonymous poster hash: 75c9c...91c

Joa.. Men idag er det søndag og jeg spør derfor de som vet noe om det her på kg.

Evt hvor mye eiendomsskatt betaler dere med leilighet under 30 kvm (som dere bor i)?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Joa.. Men idag er det søndag og jeg spør derfor de som vet noe om det her på kg.

Evt hvor mye eiendomsskatt betaler dere med leilighet under 30 kvm (som dere bor i)?

Men det er jo helt umulig å svare på, fordi det er kommunen selv som bestemmer om det skal være eiendomsskatt og reglene for dette.

Anonymous poster hash: ad05a...024

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Men det er jo helt umulig å svare på, fordi det er kommunen selv som bestemmer om det skal være eiendomsskatt og reglene for dette.

For deg ja kanskje. Men ikke for andre brukere som har leilighet i nevnte størrelse og betaler\ikke betaler eiendomsskatt.

AnonymBruker
Skrevet

For deg ja kanskje. Men ikke for andre brukere som har leilighet i nevnte størrelse og betaler\ikke betaler eiendomsskatt.

Men det vil jo ikke gi svar på spørsmålet ditt, siden kommuner ikke har lik eiendomsskatt.

Og jeg har en leilighet jeg ikke betaler eiendomsskatt på, fordi i min kommune er det ikke eiendomsskatt på boliger. Det hjelper jo ikke deg noen ting å vite dette.

• Liker 8
Skrevet

Sier som han over meg: Dette er det kun kommunen som vet noe om.

Men hvis det blir innkrevd eiendomsskatt på boligmassen allerede, så skal det stå i prospektet på leiligheten evt under fellesutgifter

AnonymBruker
Skrevet

Ts, hør etter hva folk skriver. Det er KOMMUNEN som bestemmer. Du skriver ikke hvilken kommune du skal kjøpe leilighet i, så det er umulig å svare på

Anonymous poster hash: de352...f03
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

I Oslo betaler vi ikke eiendomsskatt.

Anonymous poster hash: 14285...3dc
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

:skatte:

Jeg får opp "Fakta om klamydia" på den andre linken din! :P

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

:skatte:

Jeg får opp "Fakta om klamydia" på den andre linken din! :P

Hahaha, snikopplysning på gang?

Anonymous poster hash: 10bbe...2c3

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal kjøpe leilighet for første gang og vil gjerne vite om det er eiendomsskatt på boliger mindre enn 30 kvm? Anonymous poster hash: c52c2...2a7

Har kommunen innført eiendomsskatt så gjelder dette alle boliger, uansett størrelse!

Anonymous poster hash: 0bc17...d6b

• Liker 2
Gjest Blondie65
Skrevet

I Bergen er eiendomsskatt gjenninnført fra 2015 og man betaler også på de små leilighetene.

Skrevet

:skatte:Jeg får opp "Fakta om klamydia" på den andre linken din! :PAnonymous poster hash: ad05a...024

Hva! Det kunne vært en morsom spøk, men jeg fatter ikke hvor den linken kom i fra. Nå har jeg lagt inn riktig link. Legg merke til hvor stor forskjell det er på kommunale avgifter i ulike kommuner, fra ca 6000 til ca 22.000.

Skrevet

Hva! Det kunne vært en morsom spøk, men jeg fatter ikke hvor den linken kom i fra. Nå har jeg lagt inn riktig link. Legg merke til hvor stor forskjell det er på kommunale avgifter i ulike kommuner, fra ca 6000 til ca 22.000.

Synes det er helt idiotisk, den burde være lik for alle som må betale det. Uansett hvilke kommune man bor i.

AnonymBruker
Skrevet

Synes det er helt idiotisk, den burde være lik for alle som må betale det. Uansett hvilke kommune man bor i.

Så du mener at man skulle betalt like mye i "indre Gokk" uten noen kommunale tilbud som i Oslo?

Anonymous poster hash: 34508...53a

• Liker 1
Skrevet

Så du mener at man skulle betalt like mye i "indre Gokk" uten noen kommunale tilbud som i Oslo?Anonymous poster hash: 34508...53a

Hvis du titter på tabellen, vil du se at i Oslo betaler man bare 8.000 i kommunale avgifter, mens man i flere "Indre Gokk" betaler godt over 20.000. Ikke spesielt rettferdig.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du titter på tabellen, vil du se at i Oslo betaler man bare 8.000 i kommunale avgifter, mens man i flere "Indre Gokk" betaler godt over 20.000. Ikke spesielt rettferdig.

Tja, her er det vel snakk om visse stordriftsfordeler, vil jeg tro. Og 20 000 høres mye ut, men hadde jeg flyttet til "Indre Gokk", så hadde jeg mest sannsynlig spart mer enn en tusenlapp i måneden på boutgifter og mest sannsynlig fått større plass.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...