Gå til innhold

Har svigermor noe med klærne til barnebarnet å gjøre? (Mengde)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vil si vi har normal mengde klær til barnet. Men barn blir fort skitne, og jeg synes det er greit å ha noen ekstra plagg så ikke jeg må vaske hele tiden. Ungen kommer gjerne hjem fra barnehagen og har skiftet der både 1 eller 2 ganger, og er møkkete når hun kommer hjem etter å ha kost seg ute og lekt. Har 2 små kommoder fra IKEA med ulltøy, pentøy, bodyer, gensere, tights, bukser, sokker, strømpebukser, luer, solhatter, pysjer, tepper, jakker, hjemmestrikket.

Men svigermor tror av en eller annen grunn at hun har noe med det å gjøre, at hun må kommentere at vi har for mye klær til barnet...!? Hun har kanskje 70 håndklær selv, men jeg kommenterer jo ikke det :P

Flere som opplever at svigermor (eller din egen mor :) ) kommenterer sånne ting?

Anonymous poster hash: 4b80e...367

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil si vi har normal mengde klær til barnet. Men barn blir fort skitne, og jeg synes det er greit å ha noen ekstra plagg så ikke jeg må vaske hele tiden. Ungen kommer gjerne hjem fra barnehagen og har skiftet der både 1 eller 2 ganger, og er møkkete når hun kommer hjem etter å ha kost seg ute og lekt. Har 2 små kommoder fra IKEA med ulltøy, pentøy, bodyer, gensere, tights, bukser, sokker, strømpebukser, luer, solhatter, pysjer, tepper, jakker, hjemmestrikket.

Men svigermor tror av en eller annen grunn at hun har noe med det å gjøre, at hun må kommentere at vi har for mye klær til barnet...!? Hun har kanskje 70 håndklær selv, men jeg kommenterer jo ikke det :P

Flere som opplever at svigermor (eller din egen mor :) ) kommenterer sånne ting?

Anonymous poster hash: 4b80e...367

De hadde ikke så mye klær før i tiden, så for henne er det mye klær. Ikke noe å bry seg om.

Vi har 2 sett av utetøy for å slippe å drasse frem og tilbake mellom barnehage og hjem.

AnonymBruker
Skrevet

Det er så mangt de sier som ikke er nødvendig å ta så veldig seriøst TS. Då får velge dine kamper og sier åja, og så snakke om noe annet.

Anonymous poster hash: d1b95...e8e
  • Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Syns det høres ut som svigermoren din har litt rett, jeg. Vi har en helt standard stellekommode med klær og håndklær til treåringen vår, og selv da er det mye tøy som ikke blir like mye brukt.

Når det er sagt er det ikke hennes sak.

Anonymous poster hash: 537ca...9f4
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

De hadde ikke så mye klær før i tiden, så for henne er det mye klær. Ikke noe å bry seg om.

Vi har 2 sett av utetøy for å slippe å drasse frem og tilbake mellom barnehage og hjem.

Spørs på alderen hennes det, da. :)

Anonymous poster hash: 98638...f81

Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet

Hun har ingenting hun skulle ha sagt. Det vil si, hun kan jo kommentere det, men det er jo du og mannen din som bestemmer hvor mange klær barna faktisk skal ha.

Her får vi bare kommentarer på at det er fine klær barnet vårt har.. :)

AnonymBruker
Skrevet

Dere har virkelig veldig mye klær, da. Hilsen hu på under 30 med to unger under skolealder...

Anonymous poster hash: 98467...91c
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det har ikke svigers, mamma, oldemødre, onkler, tanter eller kvinnguiden-folk noe med :-)

Anonymous poster hash: fde45...4e6

Gjest Solstråla88
Skrevet

Hadde ikkr klart meg ned lite klær til mini. Jeg har hverken tid eller lyst til å vaske klær så ofte, så hadde nok bare oversett det.

AnonymBruker
Skrevet

Godt hun ikke har sett hvor mye klær min søster hadde til sin gutt. Da hadde hun steilet. Hun har ikke noe med det. Jeg slapp og å vaske klær så ofte, men hadde en maskin som ikke tok så mye, så den gikk en del for det. Nå har en som tar over 10 kg, så nå går det unna.

Anonymous poster hash: 0ee75...09c
Skrevet

Det har ingen noe med. Men jeg veger selv mine kamper. At svigermor kommenterer hvor mye klær våre barn har, er ikke en av dem ;)

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg tror du vet at svaret på spørsmålet ditt er "nei" ;-)

Min svigermor elsker å kommentere hvor mye leker eldstemann har, men det blir bare komisk i og med at

a) jeg ser at alle vi besøker med barn på samme alder har mer eller i det minste like mye

b) hun elsker å ha med gaver, og er opphavet til halvparten (bare litt overdrevet) av lekene :ler:

Endret av kokkos
Skrevet

Farmor og mormor har lett for å legge seg opp i alt som har med barnebarn å gjøre, særlig de første. Og de har også lett for å bidra til at det blir mye klær og leker. "Bestemødres oppgave er å skjemme bort barnebarna." Selvfølgelig skal de ikke bestemme hvor mye som er passe mengde klær for dere, det er vel ikke sikkert det var det hun ville hellere? Det er opp til deg og mannen din og hvor god økonomi og plass dere har.

Skrevet

Det ER meningen at "besteforeldre" skal kommentere ting. Det er like grunnleggende å kommentere oppdragelse og antall strømpebukser, som å kommentere været, og når naboen klippet plenen sist. Det er bare hva de synes om ting, å ha noe å snakke om. Ikke en ordre til dere hva dere er nødt til å gjøre. Dere har din mening (som er den som teller), og hun har sin mening. Besteforeldre sier sin mening, og det får de bare gjøre. Bare si "åja". Ikke begynn å krangle eller forsvare hva dere gjør. Det er ikke nødvendigvis ment som kritikk. Dere gjør det DERE synes er riktig. Og hvis det skulle komme et godt råd fra bestemor som dere ikke har tenkt på selv, så er det bare å ta det til seg, og filtrere bort resten.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Huff så mye dumme tråder og spørsmål her inne for tiden.

Du vet også at svigermor ikke har noe med det å gjøre TS. Har du så dårlig selvtillit at du må spørre om det her inne?

Anonymous poster hash: 2de84...fda

AnonymBruker
Skrevet

Neste gang svigermor kommenterer klesmengden kan du jo bare komme med "ja, jeg vet, men vesla er så aktiv at det går lett tre skift om dagen. Den stakkars vaskemaskina går nesten konstant :fnise: " Og andre lignende kommentarer. Prøv å le det bort og få fokuset over på hvor flink jenta er til å leke ute og hvordan svigermors barn var i den alderen.

Anonymous poster hash: ca95f...d9e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...