AnonymBruker Skrevet 10. mai 2015 #1 Skrevet 10. mai 2015 Jenta på 4 år har fått problemer med tissingen. Hun holder seg greit i flere timer, og hele natten igjennom. Men når hun først går på do, så blir hun liksom aldri ferdig. Gjør seg ferdig, men så går det toppen 5 minutter, stortsett 2-3 minutter så må hun på do igjen. Har gjerne 4-5 dobesøk på rappen. Har opplevd ved to anledninger at hun er helt overbevist om at hun skal tisse seg ut selv om det var 3 minutter siden hun var på do og tisset masse. Er dette noe som er vanlig hos barn i den alderen? Eller er det tegn på at noe er galt, og vi burde gå til legen? Anonymous poster hash: 55d9e...66a
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2015 #2 Skrevet 10. mai 2015 Jeg har ingen 4 åring i hus enda, så har ikke så gode råd å komme med. Men dattra til svigerinnen min sleit svææært lenge med å bare gå på do når hun trengte å tisse, og tisset ofte på seg selv i alder av 4 år. Hun er 4 1/2 år nå og fortsatt vegrer på å gå på do av og til men det har gått seg litt til med tida.. Personlig mener jeg svigerinnen ikke var strengere med henne men det er nå min mening... Men jeg hadde tatt henne med til legen og tatt noen blodprøver og slikt, det kan jo hende hun har en svært svak blære eller en form for infeksjon.. Har jobbet en del i barnehager og tror jeg har sett 1-2 unger i den alderen som tisser på seg eller gå på do ofte... Men vet ikke om det er vanlig.. Anonymous poster hash: 107c3...cd4
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2015 #3 Skrevet 10. mai 2015 Jeg har ingen 4 åring i hus enda, så har ikke så gode råd å komme med. Men dattra til svigerinnen min sleit svææært lenge med å bare gå på do når hun trengte å tisse, og tisset ofte på seg selv i alder av 4 år. Hun er 4 1/2 år nå og fortsatt vegrer på å gå på do av og til men det har gått seg litt til med tida.. Personlig mener jeg svigerinnen ikke var strengere med henne men det er nå min mening... Men jeg hadde tatt henne med til legen og tatt noen blodprøver og slikt, det kan jo hende hun har en svært svak blære eller en form for infeksjon.. Har jobbet en del i barnehager og tror jeg har sett 1-2 unger i den alderen som tisser på seg eller gå på do ofte... Men vet ikke om det er vanlig.. Anonymous poster hash: 107c3...cd4 Nå har vi heldigvis ikke problem med at hun tisser på seg. Da hun har god kontroll på akkurat det. Men det begynner å bli plagsomt for henne (og oss) at hun løper på do 3-5 ganger på rappen. Om dette er et problem i barnehagen har jeg faktisk ikke tenkt på å spørre om, da jeg delvis har misstenkt at hele greia er pga oppmerksomhet/vil ikke kle på/vil være våken litt lengre. Men når vi nå har studert og tenkt litt mere over det, så kan det like gjerne komme når hun er fult opptatt med noe annet, og egentlig ikke ønsker å bruke så mye tid til å gå på do. TS Anonymous poster hash: 55d9e...66a
sonush Skrevet 10. mai 2015 #4 Skrevet 10. mai 2015 Har hun vært tørr før, og igjen begynt med å tisse ut? Ungene i en viss alder er så opptatt med lek og slik at de forter seg å gå på do, uten å bli ordentlig ferdig, og ut å leke igjen. Når det fortsatt er urin i blæra, så kommer trangen igjen noen minutter senere. Hun bør sitte der noen minutter, selv når hun tror hun er ferdig, og gjøre seg ordentlig ferdig. Jeg regner med at du har sjekket ift diabetes og slik, hvor de flyr ofte på do. Men da ville hun vært mye tørst i tillegg
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2015 #5 Skrevet 10. mai 2015 Ta henne med til helsesøster/lege for samtaler og undersøkelser, det hadde jeg gjort iallefall (jeg som svarte deg først). Det er greit å iallefall vite om det er et problem eller ikke, om det er en fase eller ei Jeg vet at problemet ikke var at hun tisset på seg.. ville bare dele min lille historie Anonymous poster hash: 107c3...cd4
Harlekin Skrevet 10. mai 2015 #6 Skrevet 10. mai 2015 Det kan høres ut som urinveisinfeksjon, det er i alle fall noe som bør sjekkes. Hun sier ikke at hun har vondt eller noe? Min datter har ikke hatt samme problem, men hun hadde 3 dager i fjor høst der hun tisset på seg 3 dager på rad. 5,5 år og vært helt tørr siden hun var 4, både på dag og natt. Det var så uvanlig at vi tok henne til legen og testet for urinveisinfeksjon, men det var ikke det. Etter de 3 dagene opphørte problemet. Vet fortsatt ikke hva det var. Setter det på kontoen for "uforklarlige ting"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå