Gå til innhold

Kvinner som har høy utdanning og er arbeiende - Nei, dere blir ikke mer attraktive.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det virker som mange kvinner som har høy utdannelse og godt arbeid tror de blir mer attraktive blant menn av den grunn. Det blir de faktisk ikke. De færreste menn bryr seg så mye om det, utenom at de kan mye kanskje (men det kan de skaffe seg uten utdanning).

Jeg tror det handler om at de selv blir tiltrukket av det, men det blir en tankefeil. Status og økonomi har ingen ting å si. Faktisk kan det bli omvendt, fordi de føler seg nedverdriget, og det er i en hver manns hoder at de er redde for å bli gått fra eller vert utro mot. Slik at det gjerne er bedre å være den "beste" i forholdet, da er man mer sikker.

Anonymous poster hash: a634f...b75
  • Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

I grunnen skjønte jeg ikke noe som helst av hva du egentlig prøvde å si, med unntak av overskriften. Men til din opplysning så tar ikke kvinner utdannelse for å tiltrekke seg menn. De tar en utdannelse for å få en inntekt og for å få brukt evnene sine, -helst på noe de interesserer seg for.

Jeg bare sier det.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bare sier det.

Hvorfor?

Anonymous poster hash: f1fed...04f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor?

Anonymous poster hash: f1fed...04f

Fordi at enkelte damer tror det. I tillegg til at mange har dette flinkpike syndomet, der de stresser seg ihjel helt uten grunn.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror heller ikke at det er som du sier, at menn skyr kvinner med høy utdannelse. Usikre guttunger kanskje. Men ikke menn.

Redd blir de utvilsomt.

Gjest Olivia Benson
Skrevet

Redd blir de utvilsomt.

Jaha, har du noe statistikk eller kilder å vise til på at det er flere single blant kvinner med utdannelse?

• Liker 7
Skrevet (endret)

Støtter meg til alle andre her, man tar da ikke utdanning for å bli mer tiltrekkende ovenfor menn. Man tar det for å kunne jobbe med noe en interesserer seg for og får å kunne stå på egne ben økonomisk. Om dette skremmer vekk enkelte menn så er det bare en bonus, for dem som lar seg skremme av en kvinne med god utdannelse, dem er jeg ikke interessert i uansett.

Når det er sagt så har jeg ikke møtt mange menn som ikke syns utdannelsen min gjør meg mer attraktiv. Intelligens og ambisjoner er noe som tiltrekker mange, av begge kjønn.

Endret av Faith-
  • Liker 10
Gjest Sunhands
Skrevet

Det virker som mange kvinner som har høy utdannelse og godt arbeid tror de blir mer attraktive blant menn av den grunn. Det blir de faktisk ikke. De færreste menn bryr seg så mye om det, utenom at de kan mye kanskje (men det kan de skaffe seg uten utdanning).

Jeg tror det handler om at de selv blir tiltrukket av det, men det blir en tankefeil. Status og økonomi har ingen ting å si. Faktisk kan det bli omvendt, fordi de føler seg nedverdriget, og det er i en hver manns hoder at de er redde for å bli gått fra eller vert utro mot. Slik at det gjerne er bedre å være den "beste" i forholdet, da er man mer sikker.

Sånn er det ikke her. Jeg blir ikke nødvendigvis tiltrukket av menn med høyere utdanning, og mannen min har bare tre år med skole. Hvorfor jeg selv har tatt utdanning, er fordi jeg har sett kvinner som har måttet bli i ulykkelige forhold fordi mannen forsørger dem og at de ikke har noen muligheter; slik vil aldri jeg bli.

AnonymBruker
Skrevet

Jaha, har du noe statistikk eller kilder å vise til på at det er flere single blant kvinner med utdannelse?

http://morgenbladet.no/samfunn/2012/livslogndetektoren#.VU8KE5MgjE8

Her står det at kvinner med høyere utdanning oftere er barnløse, noe som muligens kan hinte til at de faktisk ikke like lett finner en partner. Men jeg vet ikke, kanskje det er at de ikke finner noen av høyt nok kaliber eller ikke vil.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er muligens sånn i ditt sosiale samfunnslag men ikke i mitt ;)

Dessuten har jeg utdannet meg i et felt jeg synes er spennende og som gir interessante jobber med god lønn. Ikke for å være attraktiv for en knøl på KG! Så vet du det ;)

Anonymous poster hash: 6954e...788

• Liker 7
Skrevet (endret)

Og så jeg som studerte 6 år og fikk meg en spennende stilling utelukkende for å få pult.. FAEN.

Takk for informasjonen TS, jeg sier opp den gode jobben min med en gang, det er jo ikke vits i å ha interessante arbeidsoppgaver, fleksibel arbeidstid eller tjene godt når det ikke nødvendigvis er attraktivt for menn!

Nå har jeg vært så dum at jeg har utdannet meg og tilegnet meg alt slags kunnskap i prosessen, men jeg skal gjøre mitt beste for å late som det aldri har skjedd. Synes det er dårlig at rådgivere på skolene ikke informerte meg om hvilke fag jeg måtte ta får å få mest pikk i fremtiden. Nå sitter jeg skikkelig i saksa da, full av kunnskap og med en bra CV.. :(:(:(

Men - hvis jeg aldri nevner utdannelsen, pluss later som jeg er relativt kunnskapsløs, tror du da det er noe sjanse for at jeg kan score en usikker fyr som føler seg nedverdiget hvis kvinner er smartere enn han, TS?

Jeg håper virkelig det, alt i livet handler om å bli gift med en mann, og særlig en med mindreverdighetskomplekser som føler seg truet av smarte kvinner.

Endret av Cuntzilla
  • Liker 45
AnonymBruker
Skrevet

Det er muligens sånn i ditt sosiale samfunnslag men ikke i mitt ;)

Dessuten har jeg utdannet meg i et felt jeg synes er spennende og som gir interessante jobber med god lønn. Ikke for å være attraktiv for en knøl på KG! Så vet du det ;)

Om arbeid var spennende og interessant ville ingen betalt deg for å gjøre det. Bare for å si det til deg.

AnonymBruker
Skrevet

Og så jeg som studerte 6 år og fikk meg en spennende stilling utelukkende for å få pult.. FAEN.

Takk for informasjonen TS, jeg sier opp den gode jobben min med en gang, det er jo ikke vits i å ha interessante arbeidsoppgaver, fleksibel arbeidstid eller tjene godt når det ikke nødvendigvis er attraktivt for menn!

Nå har jeg vært så dum at jeg har utdannet meg og tilegnet meg alt slags kunnskap i prosessen, men jeg skal gjøre mitt beste for å late som det aldri har skjedd. Synes det er dårlig at rådgivere på skolene ikke informerte meg om hvilke fag jeg måtte ta får å få mest pikk i fremtiden. Nå sitter jeg skikkelig i saksa da, full av kunnskap og med en bra CV.. :(:(:(

Men - hvis jeg aldri nevner utdannelsen, pluss later som jeg er relativt kunnskapsløs, tror du da det er noe sjanse for at jeg kan score en usikker fyr som føler seg nedverdiget hvis kvinner er smartere enn han, TS?

Jeg håper virkelig det, alt i livet handler om å bli gift med en mann, og særlig en med mindreverdighetskomplekser som føler seg truet av smarte kvinner.

Poenget er at det er en mannlig forsvarsmekanisme å velge kvinner som er dårligere enn seg selv fordi da blir en ikke like ofte offer for gjøkunger og skilsmisser.

Gjest Blondie65
Skrevet

Hvis kvinner har ingen utdannelse og satser på sitt flotte ytre for å kapre seg en forsørger, ja da er hun en golddigger.

Hvis hun derimot tar en utdannelse og finner seg en jobb der hun kan forsørge seg selv, ja da er hun uattraktiv for menn.

Søren altså, det blir feil uansett ...

AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir alltid så overrasket over slike tråder. Finnes det faktisk mennesker som er så lite intelligente? Kvinner tar ikke høyere utdanning eller jobber for å bli mer attraktive. Tro det eller ei, men de fleste kvinner har andre mål i livet enn å være attraktive.

Anonymous poster hash: 297f8...da8
  • Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Poenget er at det er en mannlig forsvarsmekanisme å velge kvinner som er dårligere enn seg selv fordi da blir en ikke like ofte offer for gjøkunger og skilsmisser.

Lol, nei det er det usikre gutter med mindreverdighetskomplekser og lavt selvbilde som gjør. Og sånne menn er ikke jeg interessert i så null stress ;)

• Liker 8
Skrevet (endret)

Grunnen til at jeg tar utdanning er for å få sikker jobb og inntekt, drive med noe jeg liker og kunne ta vare på meg selv - jeg vil ikke være avhengig av en manns inntekt for å klare meg, jeg vil kunne forsørge meg selv. Samboeren min synes det er bra jeg tar utdanning , og gjør noe ut av livet mitt som gir mening - og som gjør at jeg kan sikre meg selv.

Endret av FMBLys
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det finnes da en gylden mellomvei: hun utdanner seg til sekretær og ligger til seg stillingen sin.

Anonymous poster hash: 779d0...efd
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...