TotallyWannabe Skrevet 10. mai 2015 #1 Del Skrevet 10. mai 2015 Hei. De to første dagene av min menstruasjonssyklus er helt grusomme, da jeg blør veldig mye. Men etter en stund har jeg jo da funnet ut at tampong er min redning. Jeg bruker bind om natten, men i går brukte jeg altså da tampong. I dag tidlig våknet jeg (av at jeg hadde bløff gjennom på senga, som vanlig, trenger nok større bind..) og så gikk jeg på do. Plutselig kjendte jeg noe down town, og det var den største blodklumpen som har kommet ut av meg! Lignet litt på levret blod, men er det noen andre som har opplevd det? Jeg er bare 15 år, har ikke vært gravid eller engang hatt sex for å si det sånn. Og er det noen der ute som har et godt tips til å få bort blod fra laken? Mamma pleier alltid å vaske det bort, men hun er til syden nå. Har gnidd med kaldt vann, men nå er det igjen sånn lyserød ring etter jeg har gnidd.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2015 #2 Del Skrevet 10. mai 2015 Uff.Dette minner meg om meg selv når jeg var 15.Jeg vil anbefale deg å bruke rosa OB eller lignende,om natten + bind i tillegg.Hvis du synes det er greit å stå opp en gang i løpet av natten og skifte tampong,funker dette fint,og du slipper bekymre deg for lekkasje. Det er normalt med klumper når man blør mye.Jeg har det også.Blodet levrer seg på vei ut.Det er ikke farlig men ganske guffent.Blod fra laken pleier å gå bort om du legger det i bløt en stund,evt.vasker det på 60 grader. (PS:Hvis du blør mye kan det være lurt å ta en blodprøve hos legen,og sjekke at du ikke har blitt blodfattig.Det finnes også et legemiddel som heter cyklokapron som kan gjøre mensen mindre.Du kan også prøve p-piller). Anonymous poster hash: 5fd5d...eae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TotallyWannabe Skrevet 10. mai 2015 Forfatter #3 Del Skrevet 10. mai 2015 Tusen takk for svar, dette var til stor hjelp! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kills Skrevet 10. mai 2015 #4 Del Skrevet 10. mai 2015 Det er ikke uvanlig. En rekke hormonelle prevensjonsmidler kan minske mengden blod og smerter under menstruasjon og kan eventuelt være et alternativ, snakk med fastlegen din om det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TotallyWannabe Skrevet 10. mai 2015 Forfatter #5 Del Skrevet 10. mai 2015 Takk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2015 #6 Del Skrevet 10. mai 2015 Å sove med OB går helt fint (jamfør pakningsvedlegget). Sett inn ny rett før du legger deg og skift med en gang du står opp. Anonymous poster hash: d8f8c...089 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2015 #7 Del Skrevet 10. mai 2015 Å sove med OB går helt fint (jamfør pakningsvedlegget). Sett inn ny rett før du legger deg og skift med en gang du står opp. Anonymous poster hash: d8f8c...089 PS: Bruk bind i tillegg om du er redd for lekkasje. Men dersom du blør v e l d i g mye kanskje en tur til fastlegen kunne være en idé? Finnes flere typer p-piller som har som bivikning at man blør mindre. Anonymous poster hash: d8f8c...089 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Florence Skrevet 10. mai 2015 #8 Del Skrevet 10. mai 2015 Gode tips over her. Jeg fikk selv alvorlig jernmangel (samme med flere venninner) fordi jeg mistet så mye blod da jeg var på din alder, så en tur til legen er å anbefale Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2015 #9 Del Skrevet 10. mai 2015 Gode tips over her. Jeg fikk selv alvorlig jernmangel (samme med flere venninner) fordi jeg mistet så mye blod da jeg var på din alder, så en tur til legen er å anbefale hvordan merka du at du hadde lite blod da? Ble du svimmel og sånn? Anonymous poster hash: 57001...776 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Florence Skrevet 10. mai 2015 #10 Del Skrevet 10. mai 2015 hvordan merka du at du hadde lite blod da? Ble du svimmel og sånn? Anonymous poster hash: 57001...776 Jeg merket faktisk ikke så mye, var litt sliten og sånn, men ikke noe jeg egentlig reagerte veldig på selv. Jeg tror vi sjekket meg fordi søsteren min ble sjekket, og da så de at jeg hadde så lite jern at de syntes det var rart jeg kom meg opp om morgenen Syntes nå ikke det var så ille selv, men det er klart når det er alvorlig jernmangel over lang tid så er det jo skadelig. Så sjekk deg du, selv om du ikke føler deg så dårlig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2015 #11 Del Skrevet 10. mai 2015 Jeg merket faktisk ikke så mye, var litt sliten og sånn, men ikke noe jeg egentlig reagerte veldig på selv. Jeg tror vi sjekket meg fordi søsteren min ble sjekket, og da så de at jeg hadde så lite jern at de syntes det var rart jeg kom meg opp om morgenen Syntes nå ikke det var så ille selv, men det er klart når det er alvorlig jernmangel over lang tid så er det jo skadelig. Så sjekk deg du, selv om du ikke føler deg så dårlig Kunne man gjøre det ved å ta en hårprøve? Anonymous poster hash: 57001...776 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Florence Skrevet 10. mai 2015 #12 Del Skrevet 10. mai 2015 Kunne man gjøre det ved å ta en hårprøve? Anonymous poster hash: 57001...776 Hårprøve? Vet ikke, jeg tok blodprøve. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2015 #13 Del Skrevet 10. mai 2015 Kunne man gjøre det ved å ta en hårprøve? Anonymous poster hash: 57001...776 Du tar blodprøve for å sjekke jernverdier. Uansett: jeg bruker sånne svære nattbind fra libresse i tillegg til håndduk. Menstruerer mye, men har ikke jernmangel. Men spiser mye leverpostei og annet med mye jern og kjøtt nesten hver dag Anonymous poster hash: a6d7a...ada Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå