AnonymBruker Skrevet 10. mai 2015 #1 Skrevet 10. mai 2015 Er det på noen måte galt og/eller respektløst å jogge ute på 17. mai? Tenker selvfølgelig ikke å jogge inni toget eller noe, men når man bor i byen så vil jo noen se deg uansett hvor du jogger (har ikke tilgang til skog eller lignende i nærheten). Jeg har ikke planer før rundt kl 14 på 17. mai, og har derfor lyst til å ta min daglige joggetur en gang før dette. Men burde jeg la være siden det er grunnlovsdagen?? - Jente, 21 Anonymous poster hash: c0da1...618
Berentsens Skrevet 10. mai 2015 #2 Skrevet 10. mai 2015 Jogg i vei. Her skal dagen brukes til skogstur og grilling.
Ingvilddd Skrevet 10. mai 2015 #3 Skrevet 10. mai 2015 Jeg ser ikke problemet med å jogge ute på 17. mai :-) Hadde ikke lagt noe spesielt merke til om jeg så noen jogge langs veien (bortsett fra hvis det var midt i toget, selvfølgelig). Mange som ikke feirer 17. mai i det hele tatt, så hvorfor ikke gjøre det man har lyst til, når man likevel har tid til det? Likevel synes jeg det er greit at de fleste butikker, treningssentre osv. har stengt på grunnlovsdagen, slik at de fleste har mulighet til å feire. Dersom man ikke feirer, eller ikke har avtaler før senere på dagen som i ditt tilfelle, så ser jeg ingen grunn til å sitte hjemme og være redd for å jogge bare fordi det er 17. mai. Jeg synes absolutt du skal ta deg en joggetur dersom du vil det!
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2015 #4 Skrevet 10. mai 2015 Jogg i vei. Her skal dagen brukes til skogstur og grilling. Feirer du ikke 17. mai på "vanlig" måte? Selv er jeg ikke så fan av å feire den dagen. Bor langt unna hjemplassen min, og har ikke noe særlig med nettverk i denne byen. Likevel har jeg avtale med en jeg kjenner litt, om å ta lunsj sammen midt på dagen. Føler man "må" feire 17. mai siden det er grunnlovsdagen… Anonymous poster hash: c0da1...618
Berentsens Skrevet 10. mai 2015 #5 Skrevet 10. mai 2015 Feirer du ikke 17. mai på "vanlig" måte? Selv er jeg ikke så fan av å feire den dagen. Bor langt unna hjemplassen min, og har ikke noe særlig med nettverk i denne byen. Likevel har jeg avtale med en jeg kjenner litt, om å ta lunsj sammen midt på dagen. Føler man "må" feire 17. mai siden det er grunnlovsdagen… Anonymous poster hash: c0da1...618 Feirer ikke 17. mai i det hele tatt.
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2015 #6 Skrevet 10. mai 2015 Det er helt lov å jogge ut på 17. mai, men kanskje du kan (også for din egen del) legge opp ruta slik at du ikke møter noen tog? Der jeg vokste opp sendte skolen ut brosjyre med ruta og tidspunktene de kom til å være på de forskjellige stedene og da kan man jo legge opp ruta til andre gater eller før/etter toget har gått forbi. Anonymous poster hash: 09715...5ce
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2015 #7 Skrevet 10. mai 2015 Det er helt lov å jogge ut på 17. mai, men kanskje du kan (også for din egen del) legge opp ruta slik at du ikke møter noen tog? Der jeg vokste opp sendte skolen ut brosjyre med ruta og tidspunktene de kom til å være på de forskjellige stedene og da kan man jo legge opp ruta til andre gater eller før/etter toget har gått forbi. Anonymous poster hash: 09715...5ce Har ikke tenkt å jogge der hvor det er tog, nei Nå er jeg ikke hundre prosent sikker på hvor togene går fordi jeg flyttet hit i fjor, men jeg tror alt 17.mai-relatert foregår i sentrum (bor i storby). Har derfor ikke tenkt å jogge gjennom sentrum. Jeg bor like utenfor sentrum, og har derfor tenkt å kanskje jogge "andre veien", og håpe at jeg ikke støter på noe tog eller annen markering. Anonymous poster hash: c0da1...618
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2015 #8 Skrevet 10. mai 2015 Jeg synes det er noe snodig å jogge rundt på 17.mai, men det trenger jo ikke du bry deg om. Feiringen skjer jo overalt, på barneskoler, i hagene til folk, så jeg tror jeg ville tatt buss ut til skog/annen natur for å komme litt unna. Anonymous poster hash: 9c5c0...de0 1
Lutetium 71 Skrevet 10. mai 2015 #9 Skrevet 10. mai 2015 Man kan til og med klippe plenen, helt lovlig, på grunnlovsdagen (vel, ok kanskje ikke i år, siden den faller på en søndag). Så å ta en joggetur er helt innafor.
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2015 #10 Skrevet 10. mai 2015 Jeg synes det er noe snodig å jogge rundt på 17.mai, men det trenger jo ikke du bry deg om. Feiringen skjer jo overalt, på barneskoler, i hagene til folk, så jeg tror jeg ville tatt buss ut til skog/annen natur for å komme litt unna. Anonymous poster hash: 9c5c0...de0 Jeg kan eventuelt ta buss i 30 minutter for å komme meg til et ubetjent treningssenter jeg har tilgang til, men det er mye bedre og ikke minst tidseffektivt å jogge rett hjemmefra. Er bare redd noen skal synes jeg er rar, eller at det er respektløst. Anonymous poster hash: c0da1...618
Christiania_Oslo Skrevet 10. mai 2015 #11 Skrevet 10. mai 2015 Jeg skal jogge i marka på kvelden. Har planer fra morgen av til ettermiddag,men etter det er det ingenting som skjer for min del,så da blir det joggetur, eller kanskje en sykkeltur.
Gjest morhjertegod Skrevet 10. mai 2015 #12 Skrevet 10. mai 2015 Jogg i vei, så lenge du ikke jogger mellom folk i toget, så ser jeg ikke noe problem. Høres deilig ut, ha en flott dag.
Fireflies Skrevet 10. mai 2015 #13 Skrevet 10. mai 2015 Så lenge du ikke jogger i toget så er det greit
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2015 #15 Skrevet 10. mai 2015 Som korpsmusiker er jeg ute tiiidlig den 17. mai og spiller i gatene og ved diverse flaggheisinger osv før barnetoget. Det hender at vi ser joggere på disse tidligspillingene. Jeg har aldri tenkt tanken på at det er upassende på noen måte. Når folk trener på ski på julaften, hvorfor skal man ikke kunne jogge 17. mai? Anonymous poster hash: d8811...850
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2015 #16 Skrevet 10. mai 2015 Som korpsmusiker er jeg ute tiiidlig den 17. mai og spiller i gatene og ved diverse flaggheisinger osv før barnetoget. Det hender at vi ser joggere på disse tidligspillingene. Jeg har aldri tenkt tanken på at det er upassende på noen måte. Når folk trener på ski på julaften, hvorfor skal man ikke kunne jogge 17. mai? Anonymous poster hash: d8811...850 Jeg vet ikke om jeg går ut sånn grytidlig, men kanskje rundt kl 10-11? Er det innafor? Anonymous poster hash: c0da1...618
Florence Skrevet 10. mai 2015 #17 Skrevet 10. mai 2015 Alt er innenfor og det er ikke respektløst. Løp i vei!
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2015 #18 Skrevet 11. mai 2015 Ikke falt meg inn at det er et problem engang, så lenge du unngår der selve feiringen pågår. Altså ikke der evt 17-maitog foregår og det er tjukt av folk i bunad og dress. Jeg pleier alltid jogge en tur 17 mai formiddag, før jeg skal trøkke nedpå raumegraut. Anonymous poster hash: 076b1...130
Gjest Skrevet 11. mai 2015 #19 Skrevet 11. mai 2015 Tror ikke jeg hadde tenkte over det engang. Er så irritert på dumme mennesker som ikke greier å gå i kø den dagen uansett, så så lenge du ikke er i veien er det samme for meg
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2015 #20 Skrevet 12. mai 2015 Folk kommer til å drikke seg fulle og spy i gatene. En joggetur er ikke respektløst! Anonymous poster hash: db7b4...66b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå