Gå til innhold

Nattevaktsamboer

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Samboeren min jobber mye nattevakter, og det gir naturlig nok en del utfordringer i forhold til døgnrytme og det å få tid sammen. Vi har bare oss to å tenke på foreløpig, så det fungerer jo på et vis greit her og nå. Jeg har imidlertid begynt å tenkt litt på hvordan det vil bli om vi eventuelt får barn en gang. Noen som har noen gode råd å komme med? Gjerne fra en nattevakts ståsted også :-)

Anonymous poster hash: 5550f...7d0
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber kun natt og det blir jo en livsstil :). De nettene jeg jobber sålegger barna seg før jeg drar, de sover når jeg kommer hjem. Så blir de vekket, stelt, vi spiser frokost sammen og jeg leverer de på skole og i barnehagen før jeg går hjem og legger meg. Så sover jeg omtrent til 13-14 tiden og er våken og opplagt når de kommer hjem igjen.

Helgene blir selvfølgelig litt annerledes. Men barna har jo en tilstedeværende far også.

Anonymous poster hash: de925...caa

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber kun natt og det blir jo en livsstil :). De nettene jeg jobber sålegger barna seg før jeg drar, de sover når jeg kommer hjem. Så blir de vekket, stelt, vi spiser frokost sammen og jeg leverer de på skole og i barnehagen før jeg går hjem og legger meg. Så sover jeg omtrent til 13-14 tiden og er våken og opplagt når de kommer hjem igjen.

Helgene blir selvfølgelig litt annerledes. Men barna har jo en tilstedeværende far også.

Det høres nå veldig greit ut :-) Hvordan gjør du det det når du har fri? Tar du kvelden sammen med ektefelle/samboer og barn? Behøver ikke svare om det blir for privat :-)

Anonymous poster hash: 5550f...7d0

AnonymBruker
Skrevet

Det høres nå veldig greit ut :-) Hvordan gjør du det det når du har fri? Tar du kvelden sammen med ektefelle/samboer og barn? Behøver ikke svare om det blir for privat :-) Anonymous poster hash: 5550f...7d0

Ja når jeg har fri så er det mann og barn som blir prioritert :). Og da må man jo også forsøke å legge seg til normal tid. Noe som kan være litt vanskelig hvis man har jobbet tre netter på rad og kommet inn i den rytmen.

Fordelen med å jobbe natt er at man jobber relativt få netter for at det skal tilsvare en full stilling. Så jeg har veldig mye fri.

Skrevet

Mannen min jobba netter. For han fungerte det ikke da vi fikk barn, men mye av årsaken var bla helsa hans. Kroppen hans fikk nok av våkne netter så han ble syk, slet med å sove osv.

AnonymBruker
Skrevet

Ja når jeg har fri så er det mann og barn som blir prioritert :). Og da må man jo også forsøke å legge seg til normal tid. Noe som kan være litt vanskelig hvis man har jobbet tre netter på rad og kommet inn i den rytmen.

Fordelen med å jobbe natt er at man jobber relativt få netter for at det skal tilsvare en full stilling. Så jeg har veldig mye fri.

Jobbe få netter som tilsvarer en full stilling? Det hørtes merkelig ut. Jeg jobber 7 netter på og 7 netter av, konstant, hver eneste mnd. Og stillingsprosenten min er kun 80%...

Anonymous poster hash: 7c9b5...42a

Skrevet

Jobbe få netter som tilsvarer en full stilling? Det hørtes merkelig ut. Jeg jobber 7 netter på og 7 netter av, konstant, hver eneste mnd. Og stillingsprosenten min er kun 80%...

Du jobber 14 dager pr mnd mens andre jobber 20 dager pr mnd (ca). Da har du vel mye fri?

Andre har kanskje enda bedre rotasjon?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

er jo forskjellig fra jobb til jobb og sektor til sektor da... #newsflash

Anonymous poster hash: 1bd90...f57

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde du jobbet 100%, hadde du vel jobbet 7 på, 6 av eller liknende. Dvs at du ville jobbet ca. 3 dager mindre per 14-dagersperiode enn en som jobber 100% dag.

Anonymous poster hash: 2cc43...dfa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...