Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei sprekiser!

Jeg er gruppeinstruktør, og har gått meg litt vill (lei) på de samme rådene/motivasjonstipsene/peptalks'n om og om igjen. Det jeg sier under en treningsøkt er gjerne de tingene jeg trenger å høre selv - og de fleste øktene er så rutinepreget at jeg trenger å høre de samme elementene på akkurat de samme punktene underveis at jeg frykter at mine fantastisk spreke kunder snart gjennomskuer meg! Dersom jeg satt på min vanlige kontorjobb og fikk beskjed om å kjøre f.eks. en spinningøkt på kontorstolen (uten musikk!) hadde jeg sagt nøyaktig det samme, på nøyaktig punktlighet sammenlignet med en gruppetime... A K A - jeg går på autopilot! Det jeg sier og motiverer med nå har jeg vært innmari fornøyd med. Jeg følte tidligere at jeg hadde en skreddersydd time for å kunne prestere, men sannheten er at jeg er oppbrukt og kundene må jo bli lei av det... Spørsmålet til dere kjære treningeksperter; hva er de perfekte peptalk-replikkene dere hører på gruppetimer? Det som får dere til å gi det lille ekstra? Det som får dere til å føle dere som verdensmestere når dere går ut fra rommet? Thanks:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei sprekiser!

Jeg er gruppeinstruktør, og har gått meg litt vill (lei) på de samme rådene/motivasjonstipsene/peptalks'n om og om igjen. Det jeg sier under en treningsøkt er gjerne de tingene jeg trenger å høre selv - og de fleste øktene er så rutinepreget at jeg trenger å høre de samme elementene på akkurat de samme punktene underveis at jeg frykter at mine fantastisk spreke kunder snart gjennomskuer meg! Dersom jeg satt på min vanlige kontorjobb og fikk beskjed om å kjøre f.eks. en spinningøkt på kontorstolen (uten musikk!) hadde jeg sagt nøyaktig det samme, på nøyaktig punktlighet sammenlignet med en gruppetime... A K A - jeg går på autopilot! Det jeg sier og motiverer med nå har jeg vært innmari fornøyd med. Jeg følte tidligere at jeg hadde en skreddersydd time for å kunne prestere, men sannheten er at jeg er oppbrukt og kundene må jo bli lei av det... Spørsmålet til dere kjære treningeksperter; hva er de perfekte peptalk-replikkene dere hører på gruppetimer? Det som får dere til å gi det lille ekstra? Det som får dere til å føle dere som verdensmestere når dere går ut fra rommet? Thanks:)

- gi ros og skryt, og gi det på konkrete ting. Mye mer motiverende å høre at "nå har dere kjempefine armbevegelser" enn "veldig bra"

- kom med nyttig informasjon om hvorfor vi gjør de øvelsene vi gjør, f.eks. hvilke muskler vi bruker og overførbarheten til hverdagen

- bruk musikken og teksten for å formidle stemning og budskap

- Varier ordene du bruker. Mange har lett for å si "bra" til alt, mens det finnes mange andre positive ord man kan bruke.

- Push, men du må også være bevisst på begrensningene i gruppa og se dem an fra time til time.

Ikke så mange konkrete replikker her, men tenker at det som er viktig er at du ser an gruppa og ikke sier det samme til alle hver gang uansett hvem som er der. Sammenlign dem med for eksempel forrige uke, f.eks. ved å si at "nå tok dere enda dypere knebøy enn sist". Da opplever også kundene at de mestrer og utvikler seg, og ikke minst; de føler seg sett.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...