Gå til innhold

Hvordan er du aktiv i hverdagen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

:)

Anonymous poster hash: a801e...632

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg sykler til og fra jobb.

Skrevet

- Går daglig tur med hunden. Noen ganger bare en runde på en halvtime, som regel alltid en times tid, og rett som det er skogsturer/toppturer på 2-4 timer. Men jeg kan telle på en hånd de dagene i år jeg ikke har gått tur i det hele tatt.

- Trener mye hund generelt. Dvs deltar på fellestreninger, samt er medinstruktør på ulike hundekurs. Så jeg er på beina og beveger meg ca to timer flere ganger i uka (som kommer i tillegg til turene)

AnonymBruker
Skrevet

Er lærer på barneskole, så er stort sett på beina hele dagen. Har inspeksjon i mange friminutt + en del timer med kroppsøving og svømming, så da beveger jeg meg enda mer.

Anonymous poster hash: 8fdc4...51f

Skrevet

Sykler til og fra jobb

Går turer med hunden

Går generelt dit jeg skal, bor jo i Oslo og om jeg feks skal møte noen på Majorstua så går jeg dit(bør ved Kampen)

Skrevet

Går minimum 5km daglig med våfsen, ridning, aktiv jobb

Skrevet

Går til og fra jobb (15-20 minutter hver vei) og mellom 15 minutter og en time tur hver dag med hunden.

Skrevet (endret)

- Går minst 10 000 skritt om dagen.

- Går 1 times tur minst annenhver dag.

- Trener enten styrke eller intervalltrening 30 minutter hver dag. Blir gjerne begge program hvis jeg ikke går tur.

- Personlig trener-time 1 gang per uke

Nå når jeg pusser opp har jeg gått rundt 20-30 000 skritt om dagen. Bor også i 4. etg uten heis, så det blir jo litt tråkking opp og ned trapper. Har ikke bil, så går mye (f.eks når jeg skal handle), men tar t-banen til jobb.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hest og hund som holder meg i aktivitet.

Ellers en skitur i ny og ned når forholdene ligger tilrette for det.

Anonymous poster hash: 9e70b...330

Skrevet

- Går minst 10 000 skritt om dagen.

- Går 1 times tur minst annenhver dag.

- Trener enten styrke eller intervalltrening 30 minutter hver dag. Blir gjerne begge program hvis jeg ikke går tur.

- Personlig trener-time 1 gang per uke

Nå når jeg pusser opp har jeg gått rundt 20-30 000 skritt om dagen. Bor også i 4. etg uten heis, så det blir jo litt tråkking opp og ned trapper. Har ikke bil, så går mye (f.eks når jeg skal handle), men tar t-banen til jobb.

Oj! Det var mye! Får du ikke vondt i bena? Jeg får benhinnebetennelse med en gang jeg går mer enn 15 000 flere dager på rad. (Inkludert jogging)

Skrevet (endret)

Oj! Det var mye! Får du ikke vondt i bena? Jeg får benhinnebetennelse med en gang jeg går mer enn 15 000 flere dager på rad. (Inkludert jogging)

Det går overraskende bra. Tidligere fikk jeg det ganske lett, men etter at jeg begynte å gå konsekvent med skikkelige joggesko hele tiden har det gått veldig bra. Slet også mye med ryggproblemer, men de har blitt helt borte etter at jeg skiftet sko

Nå bruker jeg bare andre sko hvis det er noe spesielt, og da aldri lenge av gangen. :)

Endret av Yvonne
  • Liker 1
Skrevet

Sykler til jobb, tar bestandig trapper, holder på i hagen, husarbeid. Ellers har jeg tre faste treninger i uka.

AnonymBruker
Skrevet

Går av bussen litt tidligere enn jeg må, går resten til jobb.

Står på jobben så mye som mulig, og passer på å gå bort til folk framfor å bruke lynmelding/mail.

Bruker kaffemaskinen lengst vekke fra pulten som mullig. Likeledes med toalettene. (og siden jeg bøtter nedpå med kaffe blir det mange turer til begge deler.)

Bruker trapper i stedet for heis

Går til butikken (ha med sekk)

Anonymous poster hash: b5cfb...9e5
Gjest alohaa
Skrevet

Går til og fra jobb, går bestandig trapper, går mye turer, trener styrke hjemme flere ganger i uken.

Gjest EpleDrue
Skrevet (endret)

...

Endret av EpleDrue
Skrevet

Jeg er lite aktiv i hverdagen men trener omtrent hver dag. Går der jeg kan gå (f.eks på butikken hvis jeg ikke skal ha noe veldig tungt). Pga avstander bruker jeg mye bil. Når det er pent vær så bytter jeg i stor grad ut bil med kollektivtransport og da får jeg mye ekstratrim med å komme meg til og fra busstopp.

Sitter 6-8 timer for dagen men passer på å reise meg minst en gang i timen. Blir stort sett en kort tur på 20-40 min 3-4 ganger i uken + 45-60 min på treningssenter minst 5 dager. Gjør minst mulig i samme slengen sånn at jeg f.eks henter posten i en omgang og går ut med søppel en annen. Da får jeg gått litt i trapper.

Skrevet

Styrketrening 2-3 dager i uken, har nylig kjøpt pull up-bar så jeg kan ta kjappe økter hjemme også, det gjør jeg hver dag. Har hest så jeg rir mye, og om et par uker kommer det også valp i hus så da blir det mye turgåing også :)

Skrevet

- klokker inn godt over 10 000 skritt på jobben

- sykler til og fra jobb (4 km t/r)

- trener kampsport 4 ganger i uka

- svømmer en gang i uka

- sex

Skrevet

Husarbeidet er stort sett eneste aktiviteten jeg får til.

Blir sånn ca 2000 skritt pr dag, inkludert handletur, gressklipping og slikt

Skrevet

Bortsett fra daglig cardio og/eller stryketrening:

Går tre turer med hunden hver dag, (samboeren går også noen turer), går tur med hesten min, møkker, går trapper der det er mulig, går i rulletrapper, er på hundetreninger og kurs og sikkert mer jeg ikke husker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...