Gå til innhold

Føler jeg er kjedelig. Har ingen spesielle interesser. Hvordan holde på kontakt med gutter?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg føler at jeg er litt kjedelig. Feks hvis noen spør hva jeg driver med, om jeg har noen spesielle interesser, eller noen gøye fremtidsplaner.

Det eneste jeg gjør er å studere. Jeg jobber litt. Jeg har egentlig ikke noen spesielle interesser. Jeg er med venner av og til og trener når det passer meg. Av fremtidplaner, så har jeg egentlig bare planer om jobb, og selvfølgelgi stifte familie med den rette. Kanskje reise litt, men er egentlig kun interessert i ferier. Ikke bo i utlandet i månedsvis.

Høres ut som jeg har et utrolig kjedelig liv. Og er redd folk synes jeg er kjedelig.

Tenker speiselt når jeg snakker med gutter, på feks tinder eller byn. Blir de uinteressert?

Kan jeg fortelle om "kjedelige" meg på en gøyal måte? Slik jeg ikke virker så kjedlig og A4?

Anonymous poster hash: 21298...508
  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tror du har misforstått, det har ikke så mye å si at du har et kjedelig liv, det som teller er hvordan du er å snakke med.

Anonymous poster hash: aafda...0ce
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Tror du har misforstått, det har ikke så mye å si at du har et kjedelig liv, det som teller er hvordan du er å snakke med.

Anonymous poster hash: aafda...0ce

Ja, men føler de mister interessen om jeg ikke har noe som engasjerer meg veldig. Virker kanskje som jeg er småsur, men det er jeg ikke. Tenker spesielt på tinder. Dersom jeg snakker med noen face to face, så merker de jo at jeg er hyggelig. Men føler gutter liker jenter som har "mange baller i luften", er spontane og har mange planer for fremtiden.

Skrevet

Ja, men føler de mister interessen om jeg ikke har noe som engasjerer meg veldig. Virker kanskje som jeg er småsur, men det er jeg ikke. Tenker spesielt på tinder. Dersom jeg snakker med noen face to face, så merker de jo at jeg er hyggelig. Men føler gutter liker jenter som har "mange baller i luften", er spontane og har mange planer for fremtiden.

Du kan jo prøve å vri samtalen mot noe du liker å snakke om. Selv om du ikke har mange interesser (er slik selv også) så har du vel noe du er engasjert i? Musikk, film, skole, trening, samfunn ++? Eller bare be tindergutta på date så fort som mulig. Jeg synes det er mye lettere å snakke irl enn på nettet, da går samtalen naturlig og man må jo ikke være spesielt interessert i noe for å snakke med folk :)

AnonymBruker
Skrevet

Skal jeg fortelle deg en hemmelighet? Lov meg å ikke fortelle den videre:

De fleste har kjedelige liv.

Kommer som en overraskelse ikkesant? Det at man har vanlige liv og ikke gjør så mye er ikke nødvendigvis negativt. Du er en stabil og god jente. Menn som vet hva de skal se etter, annet enn fart og spenning, søker damer som deg.

Jeg gikk rundt og trodde jeg var kjedelig og ikke hadde noe interessant å si. Jeg er mann forøvrig. Jeg gikk med frykt om at damer ikke ville være interesserte i meg fordi jeg ikke hadde noen andre interesser en gaming og typisk gutteting. Vet du hva jeg lærte?

Det er ok å være deg selv. Det er greit å snakke om livet sitt og ikke hele tiden måtte være spennende og fantastisk.

Jeg møter damer som deg hele tiden. De sitter stille og vet ikke hva de skal si. De skammer seg over livet sitt, fordi de er redde for å fremstå som kjedelige når jeg graver. Men for meg er det helt greit at de ikke er superinteresserte. For meg er det heller viktig at hun er en god og omsorgsfull person. At hun er fornøyd. At hun er stabil.

Det er for mye for oss å forvente at alle skal være så spennende hele tiden. V ier jo mennesker og helt alminnelige alle sammen. Det du påstår skal være spennende kan jo kjøpes for penger senere i livet også. Erfaringer kommer lett, men gode personlige kvaliteter er vanskeligere å få.

Bruk tiden på å bli kjent med gutter, snakk med de, og ser de ikke deg for den du er, så er det leit for dem. Ikke vær redd for å spøke eller ha det koselig.

Frykten din er ubegrunnet. Håper dette hjalp. Lykke til :)

Anonymous poster hash: 4dd7d...3ac
  • Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Skal jeg fortelle deg en hemmelighet? Lov meg å ikke fortelle den videre:

De fleste har kjedelige liv.

Kommer som en overraskelse ikkesant? Det at man har vanlige liv og ikke gjør så mye er ikke nødvendigvis negativt. Du er en stabil og god jente. Menn som vet hva de skal se etter, annet enn fart og spenning, søker damer som deg.

Jeg gikk rundt og trodde jeg var kjedelig og ikke hadde noe interessant å si. Jeg er mann forøvrig. Jeg gikk med frykt om at damer ikke ville være interesserte i meg fordi jeg ikke hadde noen andre interesser en gaming og typisk gutteting. Vet du hva jeg lærte?

Det er ok å være deg selv. Det er greit å snakke om livet sitt og ikke hele tiden måtte være spennende og fantastisk.

Jeg møter damer som deg hele tiden. De sitter stille og vet ikke hva de skal si. De skammer seg over livet sitt, fordi de er redde for å fremstå som kjedelige når jeg graver. Men for meg er det helt greit at de ikke er superinteresserte. For meg er det heller viktig at hun er en god og omsorgsfull person. At hun er fornøyd. At hun er stabil.

Det er for mye for oss å forvente at alle skal være så spennende hele tiden. V ier jo mennesker og helt alminnelige alle sammen. Det du påstår skal være spennende kan jo kjøpes for penger senere i livet også. Erfaringer kommer lett, men gode personlige kvaliteter er vanskeligere å få.

Bruk tiden på å bli kjent med gutter, snakk med de, og ser de ikke deg for den du er, så er det leit for dem. Ikke vær redd for å spøke eller ha det koselig.

Frykten din er ubegrunnet. Håper dette hjalp. Lykke til :)

Preach!

Anonymous poster hash: e25e3...b14

Skrevet

Husker jeg også pratet med ei som sa hun var så kjedelig. Syntes ikke hun var det etter hva hun fortalte, det ga meg tvert imot mer lyst til å prate med henne. Så det handler vel om å treffe på en man klikker med.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg føler som deg, og syns det meste er kjedelig å prate om, og det jeg liker å prate om er ting som andre ikke har noe relasjon til. Så jeg ender egentlig som regel opp med å prate bare tull, altså si masse ironisk som for meg er kjempe morsomt men som ingen tar ironien på og tror at jeg er helt skada :P
Kan si ting helt ut fra det blå og midt i en samtale plutselig komme på noe helt annet som er helt urelatert, som kanskje kan oppfattes litt overkjørende for andre, men jeg føler jo at de overkjører meg med alt det vanlige snakket dems. Så er jeg også mye stille, og føler jeg er kjedelig pga det. Har blitt dumpet av flere menn fordi jeg er for stille, skulle ønske jeg var litt mere sprudle jente som pratet i vei, men syntes rett og slett ikke noen andre har noe med ting jeg vet om andres liv osv og de fleste prater jo mest om andre personer og felles kjente...

Anonymous poster hash: 2b79b...ce5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg føler meg også kjedelig. Den siste daten jeg var på var ganske mislykket. Han var ikke den som fant så mange samtaleemner, så det ble til at jeg snakket om helt ubetydelige ting som datt inn i hodet mitt der og da, og var ganske uinteressant. Han ville selvsagt ikke møtes igjen. Jeg skjønner det godt, men samtidig irriterer det meg litt at han skulle sitte der og vurdere meg, uten at han bidro noe særlig selv. Når man ikke sier så mye, som han, er det lettere å ikke si noe dumt. På neste date skal ikke jeg snakke mest, og jeg skal gå hjem tidlig om han ikke virker noe engasjert.

Anonymous poster hash: 807dc...57b
AnonymBruker
Skrevet

Grunnen til at det kalles a4 er jo nettopp fordi det er standard og vanlig. Altså det er slik de fleste har det. De aller fleste har skole, jobb og ikke noe særlig interessante hobbyer. Det er sjelden jeg treffer folk med fascinerende liv.

Jeg føler også det er umulig å få noe spennende og gøyal samtale ut av livet mitt. Jeg har en jobb som innebærer mye matematikk og logikk og greier de fleste ikke skjønner noe av, og i tillegg synes er drepen. I tillegg skjer det lite morsomme episoder jeg kan underholde med, siden jeg sitter mye aleine og kollegaene mine er minst like kjedelige som meg.

Når jeg blir spurt om hva jeg gjør på fritiden blir det mye "neeeii, jeg trener jo en del, og så liker jeg jo å løse kakuro, da...". Noe av det verste jeg vet er når folk spør hva jeg har gjort på i helgen da. For selv om jeg selv synes jeg har hatt det knallkjekt med rydding i badeskuffene og løsing av kakuro, så er det jo ikke noe å prate om.

Men det går jo an å prate om andre ting? Filmer, bøker, reiseplaner, reiser du har vært på, krig, fred, religion og poltikk og sånt?

Anonymous poster hash: 8570f...81f
  • Liker 2
Skrevet

Det handler først om fremst om fremtoning og engasjement. Om du starter med "jeg har en kjedelig liv" så blir det jo automatisk negativt ladet, og det kan nok skremme mange bort.

Ingenting er kjedelig om det blir fortalt fra en person som engasjerer seg i det han eller hun snakker om. Om det lyser opp at du liker noe som i utgangspunktet er "mainstream" kjedelig, så blir det ikke kjedelig lengre.

Skrevet

At du ikke nødvendigvis gjør så mye synes jeg ikke er noe problem. Spørsmålet er vel heller om du mener noe, bryr deg om noe. Jeg er ikke interessert i å høre folk ramse opp faktaopplysninger om dagliglivet sitt, om jeg vil høre på det ringer jeg mamma. Jeg vil vite hva du synes og hva du føler. Hvis hvert forsøk på å snakke om filosofi, politikk, litteratur, film, musikk eller spill møtes med et skuldertrekk vil jeg nok fort kjede meg.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Grunnen til at det kalles a4 er jo nettopp fordi det er standard og vanlig. Altså det er slik de fleste har det. De aller fleste har skole, jobb og ikke noe særlig interessante hobbyer. Det er sjelden jeg treffer folk med fascinerende liv.

Jeg føler også det er umulig å få noe spennende og gøyal samtale ut av livet mitt. Jeg har en jobb som innebærer mye matematikk og logikk og greier de fleste ikke skjønner noe av, og i tillegg synes er drepen. I tillegg skjer det lite morsomme episoder jeg kan underholde med, siden jeg sitter mye aleine og kollegaene mine er minst like kjedelige som meg.

Når jeg blir spurt om hva jeg gjør på fritiden blir det mye "neeeii, jeg trener jo en del, og så liker jeg jo å løse kakuro, da...". Noe av det verste jeg vet er når folk spør hva jeg har gjort på i helgen da. For selv om jeg selv synes jeg har hatt det knallkjekt med rydding i badeskuffene og løsing av kakuro, så er det jo ikke noe å prate om.

Men det går jo an å prate om andre ting? Filmer, bøker, reiseplaner, reiser du har vært på, krig, fred, religion og poltikk og sånt?

Anonymous poster hash: 8570f...81f

Hehe relaterer veldig til det du skriver!

Men syntes folk det egentlig er så interessant å høre om ferien til andre eller bøkene de har lest? Kanskje det er jeg som er sær, men jeg syns det blir utrolig slitsomt og uinteressant å høre lang prat om en ferie noen har vært på om de skal gi meg alle detaljer. Samme med f.eks en bok. Når de er ferdig å fortelle går det jo bare an å svare "Åja kult" "Åja interessant" "Åja så heldig/spennende". Har da virkelig ingen interesse av oppfølgingsspørsmål til sånt "Åja, så var det noen kjekke kelnere der da? Hva hadde de på seg da? Hvordan snakket hun damen du syns var så rar da" osv.... En kort oppsummering er ok, men da er man jo raskt ferdig med det samtaletemaet. o.O

Anonymous poster hash: 2b79b...ce5

Gjest Herr Heftig
Skrevet

Bli god i FIFA (men ikke for god). Da får du et stort forsprang på de fleste andre jenter/kvinner. Dessute er FIFA et spill som spilles av vanlige gutter/menn og ikke noe særlig av "gamere"

AnonymBruker
Skrevet

Bli god i FIFA (men ikke for god). Da får du et stort forsprang på de fleste andre jenter/kvinner. Dessute er FIFA et spill som spilles av vanlige gutter/menn og ikke noe særlig av "gamere"

Man skal da vel ikke behøve å etterape menn for å bli likt.

Gjest Herr Heftig
Skrevet

Nei, da. Man skal ikke trenge å være pen for å bli likt heller, men sånn er nå verden.

AnonymBruker
Skrevet

Liker åssen du kategoriserer gamere som undermennesker.

Kjenner også gamere som er hardbarka fifa spillere. Er de da uvanlige eller vanlige?

AnonymBruker
Skrevet

Man ser de overalt. Damer som syns fotball er kult, damer som prøver bli gamerchicks.. De prøver å karre seg inn i mannlige verdener for å ha bedre sjans på de.

Ler lang vei når jeg møter slike damer.

Gjest Herr Heftig
Skrevet

Liker åssen du kategoriserer gamere som undermennesker.

Kjenner også gamere som er hardbarka fifa spillere. Er de da uvanlige eller vanlige?

Det var ikke meningen.

Skrevet

At du ikke nødvendigvis gjør så mye synes jeg ikke er noe problem. Spørsmålet er vel heller om du mener noe, bryr deg om noe. Jeg er ikke interessert i å høre folk ramse opp faktaopplysninger om dagliglivet sitt, om jeg vil høre på det ringer jeg mamma. Jeg vil vite hva du synes og hva du føler. Hvis hvert forsøk på å snakke om filosofi, politikk, litteratur, film, musikk eller spill møtes med et skuldertrekk vil jeg nok fort kjede meg.

Enig i denne!

Som ca alle andre har jeg et dørgende kjedelig liv sett fra utsiden (men jeg er veldig tilfreds med det da!). Det jeg tror jeg scoret mye på hos kjæresten min er at jeg har en mening om omtrent alt. Ikke på en sånn irriterende bedreviter-måte (bare av og til), men som i at det går an å snakke med meg om ca alt mellom himmel og jord. Jeg synes ufattelig mye er oppriktig fascinerende og spennende, og jeg liker å lære nye ting og elsker det når noen lærer meg noe nytt.

Det hjelper ikke om du har reist verden rundt og opplevd alt om du ikke har en eneste tanke i hodet, mener jeg.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...