AnonymBruker Skrevet 9. mai 2015 #1 Skrevet 9. mai 2015 hvor kan jeg kjøpe bunad og hvor lang tid tar det ? Bor i Oslo.. Anonymous poster hash: d9eb7...da9
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2015 #2 Skrevet 9. mai 2015 Du kan nok bestille hos Husfliden, men du er kanskje for sent ute, hvis ikke du skal ha den til neste år. Anonymous poster hash: 6ceda...d0f
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2015 #3 Skrevet 9. mai 2015 Skal du ha en orginal bunad, så er Husfliden stedet. Ellers er det flere etterligninger på markeset. Noen syes i Kina, men de er mye billigere. Det spørs hva man er ute etter. http://www.norskebunader.no/ Ellers er det ei gruppe på face der man kan kjøpe/ selge bunader. Anonymous poster hash: 5bd30...9fc
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2015 #4 Skrevet 9. mai 2015 Skal du ha en orginal bunad, så er Husfliden stedet. Ellers er det flere etterligninger på markeset. Noen syes i Kina, men de er mye billigere. Det spørs hva man er ute etter. http://www.norskebunader.no/ Ellers er det ei gruppe på face der man kan kjøpe/ selge bunader. Anonymous poster hash: 5bd30...9fc Ser at det står "Hardanger bunad". Hardanger har ikke egen bunad. En slik bunad er kun inspirert av diverse bunader fra Hardanger-området. Derfor er det navnet svært missvisende. Anonymous poster hash: 6ceda...d0f 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2015 #5 Skrevet 9. mai 2015 Ser at det står "Hardanger bunad". Hardanger har ikke egen bunad. En slik bunad er kun inspirert av diverse bunader fra Hardanger-området. Derfor er det navnet svært missvisende. Anonymous poster hash: 6ceda...d0f Det er riktig at "hardangerbunad" er ein samlebetegnelse. Men det er såpass små¨variasjonar frå bygd til bygd at kommentaren din er flisespikkeri. Anonymous poster hash: b60f4...01e 5
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2015 #6 Skrevet 9. mai 2015 Hvorfor gidder dere å bla opp i dyre dommer for et så øglybøgly plagg? Anonymous poster hash: fd4cf...cde
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2015 #7 Skrevet 9. mai 2015 hvor kan jeg kjøpe bunad og hvor lang tid tar det ? Bor i Oslo..Anonymous poster hash: d9eb7...da9 Sjekk på finn.no. Alltid en del som har vokst ut av bunaden sin! Anonymous poster hash: b60f4...01e
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2015 #8 Skrevet 9. mai 2015 Hvorfor gidder dere å bla opp i dyre dommer for et så øglybøgly plagg?Anonymous poster hash: fd4cf...cde Mange bunader er vakre! Men viktigere er at det er en identitetsbærer. Anonymous poster hash: b60f4...01e 2
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2015 #9 Skrevet 9. mai 2015 Hvorfor gidder dere å bla opp i dyre dommer for et så øglybøgly plagg?Anonymous poster hash: fd4cf...cde Det er din mening, og den må du gjerne ha. Kritiserer ikke deg av den grunn, så ikke kritiser meg for at jeg liker bunad. Anonymous poster hash: 5bd30...9fc 5
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2015 #10 Skrevet 9. mai 2015 Det er din mening, og den må du gjerne ha. Kritiserer ikke deg av den grunn, så ikke kritiser meg for at jeg liker bunad. Anonymous poster hash: 5bd30...9fc Jeg kritiserer ikke, jeg bare spør hvorfor dere gidder å bruke 50k for et (i mine øyne) så stygt plagg. Anonymous poster hash: fd4cf...cde
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2015 #11 Skrevet 9. mai 2015 Jeg kritiserer ikke, jeg bare spør hvorfor dere gidder å bruke 50k for et (i mine øyne) så stygt plagg. Anonymous poster hash: fd4cf...cde Fordi vi ikke synes det er stygt, men fint 😊 Altså slik som med alt annet her i livet - vi prioriterer det vi liker. Alle er forskjellige, og prioriterer derfor forskjellig. Tusen takk til dere andre! Husfliden er altså stedet 😊 Er det på glassmagasinet? TsAnonymous poster hash: d9eb7...da9 2
Asso Skrevet 9. mai 2015 #12 Skrevet 9. mai 2015 Finn.no, lokale aviser osv har mange bunader til salgs =) Kan hende du må sy den inn eller ut, men det er mye billigere enn å kjøpe en skreddersydd =)
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2015 #13 Skrevet 10. mai 2015 Ser at det står "Hardanger bunad". Hardanger har ikke egen bunad. En slik bunad er kun inspirert av diverse bunader fra Hardanger-området. Derfor er det navnet svært missvisende. Anonymous poster hash: 6ceda...d0f Hardanger har egen bunad jo. Anonymous poster hash: 2d54d...2d4
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2015 #14 Skrevet 10. mai 2015 Hardanger har egen bunad jo. Anonymous poster hash: 2d54d...2d4 N Nei, det har vi ikke. Dette er et plagg som er satt sammen av diverse bunader fra distriktene der inne. Anonymous poster hash: 6ceda...d0f
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2015 #15 Skrevet 10. mai 2015 Hvorfor gidder dere å bla opp i dyre dommer for et så øglybøgly plagg? Anonymous poster hash: fd4cf...cde Hvorfor gidder du å komme med sånne kommentarer?Anonymous poster hash: 31374...c98 3
funginger Skrevet 10. mai 2015 #16 Skrevet 10. mai 2015 Heimen i Oslo, rett ved Tinghuset er det beste stedet for bunad i Oslo, men du får den ikke før 17. mai. Jeg kritiserer ikke, jeg bare spør hvorfor dere gidder å bruke 50k for et (i mine øyne) så stygt plagg.Anonymous poster hash: fd4cf...cde Da skjønner jeg ikke hvorfor du ikke finner deg en annen tråd på siden for å snakke om noe annet. Dette er tydligvis en tråd for folk som er interessert i, har kunnskap om og/eller liker bunad. Gå å troll et annet sted.
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2015 #17 Skrevet 10. mai 2015 På Husfliden får du kvalitetsbunad fra folk som kan faget sitt. Vel verdt pengene. Anonymous poster hash: c1c39...76c
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2015 #18 Skrevet 10. mai 2015 Det er mange privatpersoner som syr og monterer bunader. noen steder formidler husfliden kontakt med syerskene. Anonymous poster hash: 12f9d...d13
Rosa Sitron Skrevet 10. mai 2015 #19 Skrevet 10. mai 2015 Hvilken bunad tenker du på da? Husfliden har ikke rettigheter til alle bunadnene. Du kan også se på Heimen eller bunadsrosen om du vil. Bunadsrosen har noen litt andre bunader enn husfliden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå