Gå til innhold

Beholde muskler med lite karbo?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fungerer det egentlig bra, å bygge muskler etter trening om man spiser moderat lchf? Altså baserer kosten på litt mer fett enn karbohydrater?

Og er det egentlig bra å spise lchf moderat, jeg spiser ikke pasta, ris og brød (veldig sjelden), poteter sjelden, og spiser vel mer rugsprø, linser, grønnsaker avokado, kjøtt og melkeprodukter osv. Men jeg spiser jo karbohydrater innimellom!

Kommer jeg til å bare legge på meg fett da, eller får jeg beholdt /bygd muskler, ?

Er redd for å miste det lille jeg har av musker og at bare fett legger seg istedet pga dette.

Spiser helt normale mengder og beveger meg normalt.

Anonymous poster hash: 2ad23...1d0
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

hjelp :D Noen som har peiling på moderat lavkarbo? :)

Anonymous poster hash: 2ad23...1d0
AnonymBruker
Skrevet

Kroppen trenger ikke karbohydrater for å bygge muskler. Til det benyttes protein.

Om du legger på deg fett eller ikke bestemmes om du er i kalorioverskudd eller -underskudd.

Anonymous poster hash: e57c6...c18

Skrevet

Som AB sier, trenger kroppen proteiner for å øke muskelmassen. Karbohydrater er dog viktig for full utnyttelse av aminosyrer, og for prestasjon på trening. Om det i all hovedsak er fett eller muskler du legger på deg, bestemmes av hvor stort overskuddet er, om du får i deg nok protein, og kvaliteten på treningen.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...