Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg trenger å slanke meg for sommersesongen. Men har ikke klart å komme helt i gang ennå. Så snart jeg møter hverdagslige problemer så har jeg bare lyst å kose meg med potetgull og godteri. Dette får meg til å føle meg bedre. Har holdt på sånn gjennom vinteren, så det er vanskelig nå å skulle avstå og heller spise normalt sunt. Men jeg vil jo ha en fin kropp til sommeren også. Uff!!!

Jeg vil være fornøyd med meg selv (utseendet) for å kunne tiltrekke meg en kjæreste. (Jeg er ikke fornøyd med meg selv med noen kilo ekstra, og kan da heller ikke gå i de sommerklærne jeg vil.) Det er jo på tide å finne meg en kjæreste. Men jeg tror kanskje jeg ikke har ork til å slanke meg. Så blir det enda lenger tid til jeg får kjæreste. Om jeg noen gang får det i dette livet. Underbevisst har jeg kanskje gitt det opp, og derfor bare vil spise.

Anonymous poster hash: 00153...831
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan få ork til å slanke seg, var kanskje spørsmålet. For jeg vet hvordan jeg skal slanke meg. Har lykkes med det tidligere, bare ved å spise normalt sunt og bevege meg litt. Men det er det å få viljestyrke som er problemet. Jeg bare saboterer for meg selv.

TS

AnonymBruker
Skrevet

Hva med å ta et glass pepsi max?

Anonymous poster hash: ed74c...8ae

• Liker 1
Gjest Mythic
Skrevet

Ork til å slanke deg? Slutt å slanke deg, og begynn å spis sunn mat og beveg deg mer. Synes du ikke kroppen din fortjener bedre enn å bli fôret med dritt? Du kommer jo bare med unnskyldninger her.

Gjest MissMa
Skrevet

De gangene jeg har det sånn (ganske ofte faktisk, hehe) så pleier jeg å gjøre smarte valg i matveien til andre måltider, slik at jeg kan unne meg litt godt som "kveldsmat" :)

Synes ikke det er lett å bare ta en frukt osv.. selv om av og til funker det med kesam og bær, eller gele laget på funligh saft, men det blir likevel noe annet ..

Gjest Linaria
Skrevet

Det er bra at du ønsker å slanke deg, men ikke tenk at det er ting du ikke får oppleve før du er slank. Kjæreste kan komme når som helst. Det er ikke sånn at når du er slank så dukker kjæresten plutselig opp, og at du ikke kommer til å få kjæreste før du er slank.

Om du går rundt og tenker at du ikke kan leve livet nå som du har et par kilo for mye, blir du bare trist og det blir vanskeligere å slanke seg, og om du tror at alt blir bra når du er slank, blir du bare skuffet.

AnonymBruker
Skrevet

Det er bra at du ønsker å slanke deg, men ikke tenk at det er ting du ikke får oppleve før du er slank. Kjæreste kan komme når som helst. Det er ikke sånn at når du er slank så dukker kjæresten plutselig opp, og at du ikke kommer til å få kjæreste før du er slank.

Om du går rundt og tenker at du ikke kan leve livet nå som du har et par kilo for mye, blir du bare trist og det blir vanskeligere å slanke seg, og om du tror at alt blir bra når du er slank, blir du bare skuffet.

Jeg vet fra tidligere at jeg er mer fornøyd og lykkelig som slank.

Nå trøstespiste jeg igjen, og jeg føler meg mye bedre. Jeg er vel psykisk avhengig.

Skrevet

Ok... Så man får automatisk kjæreste hvis man slanker seg? Good to know...

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ingen som tvinger deg til å måtte være slank for å få deg type. Det finnes jo lubne jenter og feite jenter som har type. Stikkordet er at de har det fint med seg selv og er positive.

Hvis du vil trene, så gjør det fordi det får deg til å føle deg bedre. Trening har jo en bevist effekt på psyken, og det er bra for kroppen for å forhindre skader på den. Så om ikke motivasjonen er for å få type, så burde det være fordi du tar vare på kropp og sinn.

Men er enig i at det er godt å trøstespise. Min store synd er coca cola. Nå som jeg ser ned pondusen så skjønner jeg at det kan ha vært en colaburk eller to for mye. Men jeg klarer alikevel å få interessen fra det motsatte kjønn (jeg er mann), fordi jeg er åpen og positiv.

Utseendet er avgjørende i så stor grad som du skal ha det til.

Anonymous poster hash: edd6c...a71
AnonymBruker
Skrevet

Nøttesnacks, popcorn - eller banan om du har søtsug!

Anonymous poster hash: 55708...5ca
Skrevet

Ok... Så man får automatisk kjæreste hvis man slanker seg? Good to know...

Hva er vel kropp? Faktum er at alle menn som leter etter kjæreste leter etter et pent ansikt. Kropp kommer på en lang fjerde-femteplass i prioriteringslista.

Du øker antakeligvis ikke sjansene så voldsomt mye ved å slanke deg, men Litt vil det kanskje hjelpe. Mest av alt vil det dog hjelpe inne i ditt eget hode.

Gjest Mythic
Skrevet

Jeg vet fra tidligere at jeg er mer fornøyd og lykkelig som slank.

Nå trøstespiste jeg igjen, og jeg føler meg mye bedre. Jeg er vel psykisk avhengig.

Igjen, du lager unnskyldninger for å la være å ta tak i trøstespisingen din. Du er ikke mer psykisk avhengig enn du selv tillater deg å være. Både kropp og psyke får det bedre når du spiser det kroppen trenger. Hver ting man putter i munnen er et aktivt valg man tar der og da. Hvorfor ikke la det være et valg som kroppen har godt av?

Når man velger å ta feil avgjørelse gang på gang, kan man ikke sutre over at man ønsker å være slank. Sukkeravhengighet kureres på en uke, hvis du bare er innstilt på å gjøre jobben. Man kan jo ikke gi etter for en hver lyst man får til en hver tid.

AnonymBruker
Skrevet

Hva er vel kropp? Faktum er at alle menn som leter etter kjæreste leter etter et pent ansikt. Kropp kommer på en lang fjerde-femteplass i prioriteringslista.

Du øker antakeligvis ikke sjansene så voldsomt mye ved å slanke deg, men Litt vil det kanskje hjelpe. Mest av alt vil det dog hjelpe inne i ditt eget hode.

Det er mye ansikt jeg tenker på også i den sammenhengen, fordi ansiktet mitt blir smalere som slank, og da ser jeg bedre ut.

AnonymBruker
Skrevet

Du kan lage gelé av fun saft. Nesten helt uten kalorier :)

Anonymous poster hash: 19087...2e5
AnonymBruker
Skrevet

Igjen, du lager unnskyldninger for å la være å ta tak i trøstespisingen din. Du er ikke mer psykisk avhengig enn du selv tillater deg å være. Både kropp og psyke får det bedre når du spiser det kroppen trenger. Hver ting man putter i munnen er et aktivt valg man tar der og da. Hvorfor ikke la det være et valg som kroppen har godt av?

Når man velger å ta feil avgjørelse gang på gang, kan man ikke sutre over at man ønsker å være slank. Sukkeravhengighet kureres på en uke, hvis du bare er innstilt på å gjøre jobben. Man kan jo ikke gi etter for en hver lyst man får til en hver tid.

Jeg ser poenget ditt. Men du har en ovenfraogned-holdning som ikke akkurat er oppmuntrende for andre mennesker.

Gjest Mythic
Skrevet

Jeg ser poenget ditt. Men du har en ovenfraogned-holdning som ikke akkurat er oppmuntrende for andre mennesker.

Jeg sier den harde sannheten. Hvis det oppfattes som ovenfra og ned, så er det nok fordi en føler seg truffet. Jeg har gjort jobben med å slutte å slanke meg, slutte å lage unnskyldninger for meg selv, og tatt ansvar for egen vekt og helse. Når jeg klarer det, klarer alle det. Alt sitter i hodet, og man må endre tanke-og handlemønstre for å få det til.

Det nytter lite å sitte og sutre og ønske at man er slank, når man i neste sekund velger å spise ting man vet man blir tjukk av. Vil man noe nok, så gjør man alt man kan for å oppnå det. Uansett om det gjelder vekt, utdanning, jobb, kjærlighet eller hva det måtte være.

AnonymBruker
Skrevet

Ingen som tvinger deg til å måtte være slank for å få deg type. Det finnes jo lubne jenter og feite jenter som har type. Stikkordet er at de har det fint med seg selv og er positive.

Hvis du vil trene, så gjør det fordi det får deg til å føle deg bedre. Trening har jo en bevist effekt på psyken, og det er bra for kroppen for å forhindre skader på den. Så om ikke motivasjonen er for å få type, så burde det være fordi du tar vare på kropp og sinn.

Men er enig i at det er godt å trøstespise. Min store synd er coca cola. Nå som jeg ser ned pondusen så skjønner jeg at det kan ha vært en colaburk eller to for mye. Men jeg klarer alikevel å få interessen fra det motsatte kjønn (jeg er mann), fordi jeg er åpen og positiv.

Utseendet er avgjørende i så stor grad som du skal ha det til.

Anonymous poster hash: edd6c...a71

Dette var et mye mer empatisk svar enn det ovenfor. Takk.

Skrevet

Vet ikke om du er TS, men TS ber ihvertfall om råd, og det er det hun får. Hvis hun trenger noen til å trøste seg og si at hun sikkert blir slank av å spise sjokolade, så bør hun ffinne et annet forum.

Å påstå at man er avhengig av sukker hjelper ihvertfall ikke.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var som deg. Saumfarte kjøkkenskapene etter søtsaker hver gang jeg følte meg feit eller begynte på hele det tankespinnet om hvor mye bedre alt hadde vært om jeg bare hadde blitt født tynn, vakker og med en vinnende personlighet.

Det er hardt å rive seg løs fra det, spesielt når man har gått i det samme sporet et par år og man heletiden får den sukkertrøsten man trenger der og da. Jeg trodde jeg følte meg bedre etter å ha dyttet i meg sjokolade, potetskruer, hveteboller og brus. Sannheten er jo at nå i ettertid ser jeg at det bare gjorde hele situasjonen mye verre - som førte til mer overspising - som førte til mer tanker om hvor stygg, feit og udugelig jeg var - som førte til mer overspising.. og så videre.

For meg var det rett og slett et mål om å spare penger som hjalp meg ut av det. Jeg hadde en siste periode hvor jeg spiste opp alt av trøstemat og deretter var det stopp. Jeg kjøpte inn fryste varer som jeg måtte spise opp før jeg kunne gå på butikken igjen. Dermed ble det ikke mer innkjøp av snop og sukker den uka. Etter to uker hadde jeg spist opp det jeg hadde i fryseren og handlet dobbelt så mye av frysevarene på butikken og var fast bestemt på å kun holde meg til det jeg hadde på handlelappen. Altså hadde jeg unngått trøstemat i to uker, som nå nesten av seg selv ble til fire uker uten. Deretter ble det en måned, to måneder, fire måneder, et halvt år, et helt år, to år...

Nå klarer jeg meg helt fint uten både sjokolade og andre søtsaker. Har gått ned 15+ kilo (skal fortsatt ned 30 til) uten å tenke særlig mye over det. Livet har selvfølgelig ikke blitt rosenrødt og perfekt bare fordi jeg veier mindre. Det er en illusjon jeg likte å "plage" meg med for å få en grunn til å synes synd på meg selv og belønne meg med med å spise drittmat. Men livet nå er absolutt bedre enn det var for 3-5 år siden.

Jeg blir ikke kronisk deppa selv om jeg har en slitsom eller dårlig dag. Jeg klarer å moderere meg når det kommer til kaker og godteri i selskaper fordi jeg kjenner at det ikke gir meg det samme wom det gjorde før. Det er en mye større trøst og belønning for meg å kjenne at jeg mestrer det. Selv om det tok ganske lang tid å kjenne, og la meg selv faktisk godta, at jeg ikke trenger masse sjokolade og søtsaker for å komme meg gjennom dagen, uka, måneden og året så var det først da jeg virkelig fikk øynene opp for hvor destruktivt det gamle levesettet hadde vært - både fysisk, men aller mest mentalt.

Den eneste måten å komme seg ut av det er å gjøre en innsats. For meg hjalp det å fokusere på noe annet. Å kutte ut sukker ble bare en bivirkning. For andre hjelper det kanskje å bevisst gjøre det. Det er opp til deg selv å kjenne etter hva som funker best for deg. Det viktigste er at du gjør NOE.

Anonymous poster hash: c1111...75d

AnonymBruker
Skrevet

Søker du kokrete råd, eller bare trøst, TS? For det virker mer som du ønsker å høre "åhuffameg" når du sutrer om dine dårlige vaner. Ikke konkrete råd.

Du vet jo selv så inderlig godt at det er bare tull det du driver med. Du blir ikke et nytt menneske om du går ned i vekt, men du vil føle deg bedre med deg selv og ergo få mer selvtillit også. Å sutre om dette hjelper ikke. Å endre matvaner hjelper. Problem solved.

Anonymous poster hash: ca1f4...093

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...