Gå til innhold

Kan man ta diflucan tabletter (mot sopp) samtidig som antibiotika?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg går på tetracyclin (antibiotika mye brukt til hudproblemer) og har gjort det et par uker. Jeg skal fortsette på disse tablettene noen uker til. Kan man ta diflucan tabletter (mot sopp) samtidig som antibiotika? Det frister lite å vente med å behandle soppinfeksjonen til antibiotika behandlingen er ferdig, selv om jeg sikkert må ta en ny soppkur etter endt antibiotikakur.

Anonymous poster hash: 765c5...f57
AnonymBruker
Skrevet

Du bør ta det opp med legen eller apoteket ikke her.

Anonymous poster hash: 9d2e7...3e0
AnonymBruker
Skrevet

Det er ingen interaksjoner med Diflucan og Tetracykliner. Så ja, du kan bruke det sammen.

Anonymous poster hash: ee352...617
AnonymBruker
Skrevet

Ja, har nettopp gjort det selv.

Anonymous poster hash: d8e9c...08a

AnonymBruker
Skrevet

Vent til antibiotikaen er ferdig!

Anonymous poster hash: ab4f4...dc0

AnonymBruker
Skrevet

Ja, har nettopp gjort det selv.

Husker du ca pris på diflucan? Jeg vet den også selges reseptfri, men er det rimeligere å få den på resept? :sjenert:

Anonymous poster hash: 765c5...f57

AnonymBruker
Skrevet

Ja, du kan det.

Anonymous poster hash: 931b8...99f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vent til antibiotikaen er ferdig! Anonymous poster hash: ab4f4...dc0

Tetracyklin tar man gjerne i flere måneder, så det kan bli litt (eller veldig) ubehagelig å ikke behandle sopp i mellomtiden.

AnonymBruker
Skrevet

Husker du ca pris på diflucan? Jeg vet den også selges reseptfri, men er det rimeligere å få den på resept? :sjenert:Anonymous poster hash: 765c5...f57

Jeg vet ikke, fikk den på resept. Om man ber om Fluconazol (som er det samme, bare rimeligere), tror jeg en kapsel koster ca 45 kr med resept.

Skrevet

Kjære Ts

Jeg stenger denne tråden nå, da vi ikke kan vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. I dette tilfellet ville det heller vært best om du fikk et profesjonelt svar, og det vil du bare få om du kontakter lege.

Vennlig hilsen

Yvonne (mod)

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...