Gå til innhold

Lite kalorier + sunn mat vs passe kalorier + usun mat

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Enkelte dager som er veldig travle glemmer jeg rett og slett å spise. Slik som i dag. Jeg har nettopp spist middag, og nå ligger jeg på 620 kalorier gjennom hele dagen, og klokken er jo over 20:00. Jeg vet at det er alt for lite. Men jeg klarer ikke stappe meg full av ordentlig og sunn mat for å fylle resten av kaloriinntaket mitt når jeg nettopp har spist middag og jeg skal legge meg om få timer. (men vil jo ikke bremse forbrenningen min..)

Det jeg lurer på da er om hva som er sunnest; Enten å legge meg etter å ha spist 620 kalorier på en dag? Eller om jeg hadde spist masse godteri, en fet hamburger eller hva som helst med høyt kaloriinntak bare for å fylle inn resten av kaloriene?
Vet jo at begge deler er usunt. Men ville egentlig vært sunnest for kroppen når skal passe på at forbrenningen ikke bremses, og jeg prøver å gå ned 0,5 kg i uken?

Anonymous poster hash: 7e836...2af
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan feks spise mere imorgen eller spise mere energitett mat idag, som feks burger ja. Er totalen gjennom uka som gjelder:) en dag med lite mat har ingenting å si.

Skrevet

Hva med å spise sunn mat så du blir mett?

På lik linje med at man ikke stryker med av en dag på 4000 kcal, så gjør man det neppe med 600 heller. Hvis du derimot har for vane å ende så lavt fordi du glemmer å spise så får du prøve å ha noe mer kaloririk, men rimelig sunn mat i hus, slik at du ikke går i så stort underskudd så veldig ofte.

AnonymBruker
Skrevet

Hva med å spise sunn mat så du blir mett?

På lik linje med at man ikke stryker med av en dag på 4000 kcal, så gjør man det neppe med 600 heller. Hvis du derimot har for vane å ende så lavt fordi du glemmer å spise så får du prøve å ha noe mer kaloririk, men rimelig sunn mat i hus, slik at du ikke går i så stort underskudd så veldig ofte.

Jeg har nettopp spist masse reker. Det er jo veldig sunt, og jeg er kjempemett. Tenker jeg skal spise mat før jeg legger meg. Men jeg klarer ikke spise 800 kalorier på et måltid.

Men er ikke sånn som pleier å skje. Men det hender innimellom at jeg havner litt under hva jeg egentlig skal spise. Ihvertfall i perioder hvor jeg har mye å gjøre :/

AnonymBruker
Skrevet

Det er det samme om du spiser 1000 kalorier fra en hamburger, eller 1000 kalorier fra en kyllingsalat. Kyllingsalaten er så klart sunnere, men kaloriinntaket blir forsatt det samme.

Anonymous poster hash: 7cb5c...5ea
AnonymBruker
Skrevet

Hva med å spise litt nøtter, evt (mørk) sjokolade? :) eller lage en smoothie?

Anonymous poster hash: 6e22a...fa6

AnonymBruker
Skrevet

Det er det samme om du spiser 1000 kalorier fra en hamburger, eller 1000 kalorier fra en kyllingsalat. Kyllingsalaten er så klart sunnere, men kaloriinntaket blir forsatt det samme.

Anonymous poster hash: 7cb5c...5ea

Det høres bare så rart ut at hvis jeg har spist litt for lite en dag, kan jeg helt fint kompansere det med litt potetgull! :o

AnonymBruker
Skrevet

Hva med å spise litt nøtter, evt (mørk) sjokolade? :) eller lage en smoothie?

Anonymous poster hash: 6e22a...fa6

Smoothie! Høres utrolig godt ut. Det lager jeg :D

Skrevet

Det høres bare så rart ut at hvis jeg har spist litt for lite en dag, kan jeg helt fint kompansere det med litt potetgull! :o

Du kan gjøre det uten å legge på deg, men det er på ingen måte sunt. Chips inneholder veldig lite av de næringsstoffene kroppen trenger. Kroppen setter nok lite pris på det i lengden.

AnonymBruker
Skrevet

Forbrenningen din stopper ikke opp selv om du spiser litt mindre en dag....

Anonymous poster hash: dbdf8...6aa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...