AnonymBruker Skrevet 9. mai 2015 #1 Skrevet 9. mai 2015 Føler meg helt retard som spør.. Vi har akkurat kjøpt ny leilighet, men den standard brunaktige parketten. Her vi bor nå har vi byttet til grått gulv og jeg elsker det. Hater at vi skal flytte tilbake til et sånt vi byttet vekk fra.. Går det an å male det eller lignende? Ikke så hypp på å bytte alt gulvet en ang til, gitt...Anonymous poster hash: f26c8...125
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2015 #2 Skrevet 9. mai 2015 Det går helt fint å male parkett ja. Litt jobb, med tanke på sliping og vasking. Men det blir veldig fint. Prøvd å google det så ser du hvordan man gjør det og resultater. Anonymous poster hash: 7688b...8bd
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2015 #3 Skrevet 9. mai 2015 Men det er gjerne ikke så lett å vaske? Malingen blir vel ikke helt som på vegger og sånn?Anonymous poster hash: f26c8...125
Gjest Sunhands Skrevet 9. mai 2015 #4 Skrevet 9. mai 2015 Hva med å slipe, beise og olje/lakke det i stedet?
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2015 #5 Skrevet 9. mai 2015 Jo, kanskje det? Jeg har ikke peiling på sånt så vet ikke egentlig hva forskjellen blir? Anonymous poster hash: f26c8...125
Gjest Sunhands Skrevet 9. mai 2015 #6 Skrevet 9. mai 2015 Jo, kanskje det? Jeg har ikke peiling på sånt så vet ikke egentlig hva forskjellen blir? Anonymous poster hash: f26c8...125 Det er stor forskjell på malte og beisede gulv. Det koster selvfølgelig litt mer med sistnevnte, men det er absolutt verdt det. Jeg har malt gulv i et hus og jeg har beiset gulv i et hus. Ble veldig mye mer fornøyd med de beisede der treverket skinner igjennom. Du må være sikker på at det er parkett da, og ikke laminat. Hvis du beiser den kan du velge omtrent hvilken farge du vil, f.eks slik: Om du derimot maler, blir det slik. Da ser du ikke treverket gjennom. Jeg synes det har mye å si, spesielt om det dreier seg om større flater.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå