Gå til innhold

Reparasjon av komfyr av merket Hoover med keramisk topp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en komfyr med kemarisk topp av merket Hoover. 2 av platene sluttet å virke for noen uker tilbake og vi har ringt rundt om til forskjellige reparatører i Bergen, men ingen reparerer hvitevarer av merket Hoover. Har til og med prøvd å kontakte selveste Hoover, men får ikke sendt e-post og telefonnr er ikke tilstede. Vi kjøpte komfyren på nettet og nettbutikken har blitt nedlagt, så vi kan ikke kontakte dem heller.

Komfyren er ikke så gammel, men garantien er utgått. Er det noen som har hvitevarer av Hoover-merket og som eventuelt kan hjelpe oss med telefonnr til en butikk/reparatør i Bergen?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Om 2 års garanti er utgptt, så har du 5 års reklamasjosnfrist i hht forbrukerkjøpsloven. (Google og du finner forbrukerkjøpsloven på lovdata.)

Er det mindre enn 5 år siden den ble kjøpt?

Anonymous poster hash: 68982...398

Skrevet

Om 2 års garanti er utgptt, så har du 5 års reklamasjosnfrist i hht forbrukerkjøpsloven. (Google og du finner forbrukerkjøpsloven på lovdata.)

Er det mindre enn 5 år siden den ble kjøpt?

Anonymous poster hash: 68982...398

Komfyren er over 5 år gammel. Den ble kjøpt i 2008.

AnonymBruker
Skrevet

Komfyren er over 5 år gammel. Den ble kjøpt i 2008.

Kjøp ny komfyr. Hvorfor bruke tusenvis av kroner på å reparere to plater, når du får en ny komfyr for 3-4000? Du har ingen garanti for at ikke noe annet ryker innen kort tid, og nye tusenlapper ut vinduet. Og så har du alt styret med å finne noen til å reparere det. Slikt er ikke gratis. Jeg ville ikke brukt penger på å reparere en 7 år gammel komfyr med risiko for ytterligere kostnader når man får en ny for 3-40000 MED 5 års reklamasjon.

Men det er meg.

Anonymous poster hash: 1bd62...2a3

Skrevet (endret)

Kjøp ny komfyr. Hvorfor bruke tusenvis av kroner på å reparere to plater, når du får en ny komfyr for 3-4000? Du har ingen garanti for at ikke noe annet ryker innen kort tid, og nye tusenlapper ut vinduet. Og så har du alt styret med å finne noen til å reparere det. Slikt er ikke gratis. Jeg ville ikke brukt penger på å reparere en 7 år gammel komfyr med risiko for ytterligere kostnader når man får en ny for 3-40000 MED 5 års reklamasjon.

Men det er meg.

Anonymous poster hash: 1bd62...2a3

Vi har induksjonsovn og den kostet 7-8000,-. Og det var en av de billigste på markedet. Vi kan ikke kjøpe ny komfyr akkurat nå. Har en oppvaskemaskin som eventuelt må byttes ut eller fikses i tillegg. Pluss at vi sparer til konfirmasjon oppå der igjen og vil helst bruke minst mulig av sparepengene.

Endret av Kittykat
Skrevet

Vi har en komfyr med kemarisk topp av merket Hoover. 2 av platene sluttet å virke for noen uker tilbake og vi har ringt rundt om til forskjellige reparatører i Bergen, men ingen reparerer hvitevarer av merket Hoover. Har til og med prøvd å kontakte selveste Hoover, men får ikke sendt e-post og telefonnr er ikke tilstede. Vi kjøpte komfyren på nettet og nettbutikken har blitt nedlagt, så vi kan ikke kontakte dem heller.

Komfyren er ikke så gammel, men garantien er utgått. Er det noen som har hvitevarer av Hoover-merket og som eventuelt kan hjelpe oss med telefonnr til en butikk/reparatør i Bergen?

Jeg ville kontaktet en elkjøp/expert eller annen elektronikkforhandler som selger hoover i området og hørt om de kan gi deg kontaktinfo.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...