Gå til innhold

Holdt på i 2 måneder og hun er aktiv på tinder, er det greit?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Jeg er en gutt som har holdt på med en jente nå i 2 måneder. Hun er fortsatt aktiv på tinder. Selv om vi ikke har datet i mer enn 2 måneder, plager det meg.

Vi møttes faktisk på tinder, og har hatt det veldig bra de to månedene. Hun har helt klart vært veldig interessert i meg og tar initiativ til å være med meg. Likevel har jeg vært innom tinder en gang iblant for å sjekke om hun er aktiv. Det har hun vært. Det går gjerne en uke mellom hver gang hun er aktiv (noen ganger mer, noen ganger mindre), men jeg får helt vondt inni meg av det. Jeg liker henne, og for meg er det å være på tinder et tegn på at man leter etter andre muligheter. Først trodde jeg at hun kanskje bare sjekket om jeg har vært aktiv, slik jeg gjør med henne. Men så ser jeg at noen her skriver at man må "sveipe" for å være aktiv. Det betyr at hun faktisk sjekker ut folk. Som sagt har vi holdt på kun 2 måneder, men jeg synes at det er en grense når man holder på med folk (og ja vi holder helt klart på). Det er ubehagelig. Hva synes dere?

Jeg vet ikke om jeg vil ta det opp med henne, fordi jeg ikke har lyst å legge noe "press" eller virke kravstor.

Håper at noen her kan gi meg noen gode svar på hva de tenker.

Hilsen litt småfrustrert gutt på 21

Anonymous poster hash: 7e3f3...e2c
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du ikke synes det er greit, så syns jeg du skal ta det opp med henne.

Det er viktig å være ærlig med seg selv og hva man synes er greit fra de man dater.

Jeg syns ikke du er urimelig, jeg hadde aldri giddet å holde på med noen som leitet etter andre muligheter samtidig. Men ta det opp med henne og se hva hun sier. Kanskje hun er avhengig eller noe.

Og hvis hun fortsetter etter du har sagt noe kan du heller droppe henne.

Anonymous poster hash: fe542...926
Skrevet

Ja jeg kan jo ta det opp, men er veldig redd for at hun da føler seg presset eller at hun blir stresset av det.

Selv om jeg helst ikke vil at hun skal være på tinder, så vil jeg fortsatt at vi skal ta den tiden vi trenger og la ting skje i den fart som er riktig for henne. Dersom jeg tar det opp med henne så er hun kanskje av den oppfatning at jeg "rusher" litt for mye inn i det.

En annen ting er jo også at jeg gjerne vil at hun selv skal slutte med det av den grunn at hun vil være med meg, framfor at hun slutter fordi jeg tar det opp med henne.

Burde jeg heller bare vente en stund til å se hvordan ting går og kanskje deretter ta det opp når ting er enda mer seriøst?

Gjest miss_sara
Skrevet

Hvis hun er aktiv på Tinder i mens dere holder på, så er hun nok ikke like interessert i deg som det du er i henne... Dessverre. Hadde hun hatt følelser og sett noe langvarig med deg, hadde hun ikke lett etter andre.

AnonymBruker
Skrevet

Om dette hadde gjort meg frustrert hadde jeg sagt det sånn som du fremstiller det her. Jeg forstår det sånn at du vil bruke den tiden dere trenger på å bli godt kjent med hverandre, og det høres veldig fornuftig ut.

Jeg hadde heller ikke likt å bli holdt på gress i tilfelle det skulle dukke opp noe bedre. Nå er det ikke sikkert hun tenker særlig over det og ikke skjønner at du blir stresset. Men du evner her å få fram at du ikke vil rushe forholdet unaturlig fort.

Anonymous poster hash: 132f6...d8f
Skrevet (endret)

Hvis hun er aktiv på Tinder i mens dere holder på, så er hun nok ikke like interessert i deg som det du er i henne... Dessverre. Hadde hun hatt følelser og sett noe langvarig med deg, hadde hun ikke lett etter andre.

Au, det var litt vondt å høre... Så det er ingen mulighet for at hun kanskje er redd for at jeg ikke vil være med henne og at hun derfor holder mulighetene åpne? Eller at hun bare ikke tenker over det?

Endret av guttanonym1993
AnonymBruker
Skrevet

Vit at damer i deres beste alder bare leker seg med peniser her og der. De lever som nyrike folk og gir blaffen. Mange damer vet ikke hvor mye makt de får, og er egentlig ganske umodne til å håndtere så mye oppmerksomhet.

Morsomme er at det snur når de blir 30+ og sitter igjen som noen vrak.

Personlig ville jeg anbefalt deg å droppe henne. Damer er ikke ute etter noe seriøst når de er yngre uansett, de er ikke modne nok til det, og ser etter noe annet i livet enn å slå seg til ro med en fyr. De vil ha fart, de vil ha spienning, de vil ha kjekkaser fra Tinder.

Anonymous poster hash: d4826...69d
Gjest miss_sara
Skrevet

Au, det var litt vondt å høre... Så det er ingen mulighet for at hun kanskje er redd for at jeg ikke vil være med henne og at hun derfor holder mulighetene åpne? Eller at hun bare ikke tenker over det?

Jo, det er fult mulig at det kan være grunnene. Jeg bare tenker at når jeg har vært interessert i noen og holdt på, så jeg ikke etter andre muligheter. Men du virker som en flott gutt, så dumt hvis hun ikke satser på deg!

• Liker 2
Skrevet

Jo, det er fult mulig at det kan være grunnene. Jeg bare tenker at når jeg har vært interessert i noen og holdt på, så jeg ikke etter andre muligheter. Men du virker som en flott gutt, så dumt hvis hun ikke satser på deg!

Okei, og takk for det:)

Men burde jeg ta det opp med henne? Altså har jeg noe å tape på å ta det opp?

AnonymBruker
Skrevet

Okei, og takk for det:)

Men burde jeg ta det opp med henne? Altså har jeg noe å tape på å ta det opp?

Ikke si noe, bare ta mindre kontakt og ha henne litt på avstand.

Ikke lag noe stor deal ut av det. Du kan ikke vinne en diskusjon med en kvinne. Bare la henne være.

Du fortjener bedre enn at hun bare gir deg restene av sin oppmerksomhet. Du fortjener bedre enn å være en backup plan. Du fortjener bedre.

Bare fortsett med livet ditt som vanlig og ikke si ett ord.

Anonymous poster hash: d4826...69d

Skrevet

Falle for jenter på Tinder? Stakkars fyr.

Hvorfor er ikke du på tinder? Dere er åpenbart ikke noe mer enn pulevenner. På tide å ta et hint kanskje?

AnonymBruker
Skrevet

Først trodde jeg at hun kanskje bare sjekket om jeg har vært aktiv, slik jeg gjør med henne. Men så ser jeg at noen her skriver at man må "sveipe" for å være aktiv. Det betyr at hun faktisk sjekker ut folk.

Anonymous poster hash: 7e3f3...e2c

Jeg må bare spørre, stemmer dette?

Anonymous poster hash: 9797f...0d0

• Liker 1
Gjest miss_sara
Skrevet

Hvorfor er ikke du på tinder? Dere er åpenbart ikke noe mer enn pulevenner. På tide å ta et hint kanskje?

Man kan vel ikke akkurat kontrollere hvem man faller for? Og han har heller ikke sagt noe om at de bare har hatt sex.

Gjest Minesveiper
Skrevet

Jeg ville faktisk spurt henne om i hvilken retning hun tenker at denne relasjonen går?. Du trenger ikke nødvendigvis å ta opp dette med tinder. Hvis hun svarer noe alla: "Jeg er ikke ute etter noe seriøst nå" Så sier du: Ok, "ville bare vite", og så tar du ikke henne like seriøst lengre. Med det mener jeg at du ikke legger alle eggene dine i en kurv og satser alt på henne. Du kan godt holde kontakten, men begynn å se andre jenter. Mange menn ødelegger for seg selv her med å gå helt emo etter at man blir avvist selv om jenta faktisk er noe interessert. Jeg har gjort det selv, og det er lite smart :P

Dette er faktisk noe som skiller de mest attraktive mennene fra andre menn fordi de attraktive mennene skyver ikke jenta fra seg etter en slik avvisning. Grunnen til det er de vet at de kommer til å klare seg bra uansett(pga at de har muligheter med andre jenter). Plutselig får du en melding av samme jenta en måned eller to etterpå hvor hun angrer. Det har skjedd med meg opptil flere ganger..

AnonymBruker
Skrevet

Det høres jo unektelig ut som hun ikke er nok forelsket i deg til å la andre være.

Kanskje du kan trekke deg litt tilbake selv. Eller evt bli aktiv på Tinder du også så hun får vite det, og se åssen hun reagerer på det.

Anonymous poster hash: fe542...926

Skrevet

Enig at tinder ikke er det optimale sted. Men jeg lurer på hvor du har pulevenner fra uten at jeg har nevnt at vi har hatt sex? Vi har hatt sex en eneste gang i løpet av tiden fordi hun (og jeg) ville ta ting rolig. Og dette med "stakkars" fyr trenger du ikke å si, jeg er ikke en person som ikke får meg jenter.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg ville faktisk spurt henne om i hvilken retning hun tenker at denne relasjonen går?. Du trenger ikke nødvendigvis å ta opp dette med tinder. Hvis hun svarer noe alla: "Jeg er ikke ute etter noe seriøst nå" Så sier du: Ok, "ville bare vite", og så tar du ikke henne like seriøst lengre. Med det mener jeg at du ikke legger alle eggene dine i en kurv og satser alt på henne. Du kan godt holde kontakten, men begynn å se andre jenter. Mange menn ødelegger for seg selv her med å gå helt emo etter at man blir avvist selv om jenta faktisk er noe interessert. Jeg har gjort det selv, og det er lite smart :P

Dette er faktisk noe som skiller de mest attraktive mennene fra andre menn fordi de attraktive mennene skyver ikke jenta fra seg etter en slik avvisning. Grunnen til det er de vet at de kommer til å klare seg bra uansett(pga at de har muligheter med andre jenter). Plutselig får du en melding av samme jenta en måned eller to etterpå hvor hun angrer. Det har skjedd med meg opptil flere ganger..

Grunnen til at jeg ikke vil spørre er fordi jeg av erfaring vet at jenter (på lik linje med gutter) kan bli stresset av at noen spør om sånt. Og jeg er enig i dette med at hun kan komme tilbake senere, det vet jeg også av erfaring. Min første kjæreste som jeg var sammen med i litt over et år gjorde det. Hun ble veldig stresset først da vi holdt på, så da distanserte jeg meg, og hun kom deretter tilbake etterpå. Jeg vet også at hun virkelig elsket meg fordi hun var helt knust da vi gikk fra hverandre.

Det neste jeg sier vil sikkert få noen til å himle med øynene, men vær så snill å bare tro på det og legg det jeg sier til grunn.

Jeg er som du sier en veldig "attraktiv" gutt utseendemessig. Sikkert flere her som tenker at man da ikke trenger bekreftelse her på et forum etc etc. MEN jeg ville prøve det ut, og er første gang jeg gjør dette på e forum. Jeg har vært veeeldig mye rundt på mange jenter de siste to årene fordi jeg har likt å være litt fri etter mitt forrige forhold. Jentene jeg liker er også veldig pene objektivt sett.

Jeg har ingen bekymringer i det hele tatt for å ikke få meg en jente og et ligg. Det jeg derimot er kjempebekymret over er å miste jenter jeg liker på den andre måten (følelser etc). Jeg får nesten aldri følelser. Av de 30 jeg har ligget med så har jeg hatt følelser for 2 (ja jeg er sikkert en dust for å ha gjort det, men sånn er det bare...). Og nå fant jeg en som virkelig har samme interesser, som ser bra ut og som jeg liker godt. Så ja da er det kjipt at hun kanskje ikke er interessert.

Igjen så er det utrolig teit å skrive selv at man ser bra ut, men følte at jeg måtte si det. Og hvis noen skal irritere seg over det så vær så snill å gjør det et annet sted sånn at ikke denne tråden handler om utseendet mitt framfor det opprinnelige temaet.

Endret av guttanonym1993
AnonymBruker
Skrevet

Grunnen til at jeg ikke vil spørre er fordi jeg av erfaring vet at jenter (på lik linje med gutter) kan bli stresset av at noen spør om sånt. Og jeg er enig i dette med at hun kan komme tilbake senere, det vet jeg også av erfaring. Min første kjæreste som jeg var sammen med i litt over et år gjorde det. Hun ble veldig stresset først da vi holdt på, så da distanserte jeg meg, og hun kom deretter tilbake etterpå. Jeg vet også at hun virkelig elsket meg fordi hun var helt knust da vi gikk fra hverandre.

Det neste jeg sier vil sikkert få noen til å himle med øynene, men vær så snill å bare tro på det og legg det jeg sier til grunn.

Jeg er som du sier en veldig "attraktiv" gutt utseendemessig. Sikkert flere her som tenker at man da ikke trenger bekreftelse her på et forum etc etc. MEN jeg ville prøve det ut, og er første gang jeg gjør dette på e forum. Jeg har vært veeeldig mye rundt på mange jenter de siste to årene fordi jeg har likt å være litt fri etter mitt forrige forhold. Jentene jeg liker er også veldig pene objektivt sett.

Jeg har ingen bekymringer i det hele tatt for å ikke få meg en jente og et ligg. Det jeg derimot er kjempebekymret over er å miste jenter jeg liker på den andre måten (følelser etc). Jeg får nesten aldri følelser. Av de 30 jeg har ligget med så har jeg hatt følelser for 2 (ja jeg er sikkert en dust for å ha gjort det, men sånn er det bare...). Og nå fant jeg en som virkelig har samme interesser, som ser bra ut og som jeg liker godt. Så ja da er det kjipt at hun kanskje ikke er interessert.

Igjen så er det utrolig teit å skrive selv at man ser bra ut, men følte at jeg måtte si det. Og hvis noen skal irritere seg over det så vær så snill å gjør det et annet sted sånn at ikke denne tråden handler om utseendet mitt framfor det opprinnelige temaet.

Du høres ut som en fornuftig gutt!

Jeg er I en lignende situasjon selv, bare at jeg er jente, jenta som fortsatt er "aktiv".

Mulig hun bare gjør det for nysgjerrighetensskyld/time pass som meg. Jeg liker han jeg dater kjempegodt og er absolutt ikke på leting for øyeblikket da jeg vil se hvordan det kan gå med oss to. Men jeg sitter gjerne å sveiper bortover for å se for morroskyld, like likegyldig som når jeg broker instagram/facebook. Jeg vet jo selv at jeg absolutt ikke legger noe I det.

Om han hadde tatt det opp hadde jeg forklart det for han og gitt han den tryggheten han trenger.

Anonymous poster hash: 5dc2d...81f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg må bare spørre, stemmer dette?

Anonymous poster hash: 9797f...0d0

Jeg har ikke inntrykk av det.

Så godt mulig hun dama gjør det samme som Ts.

Å ødelegge alt pga. sjalusi på feile premisser er ikke spesielt lurt. Det beste å gjøre, Ts, er å la være å sjekke Tinder. Om hun et aktiv der av og til eller ikke, det vil uansett ikke hjelpe deg å holde på med slik 'snoking'.

Anonymous poster hash: b79db...757

Gjest Minesveiper
Skrevet (endret)

Vel, du vil nok erfare slik som flere av mennene her inne har gjort at det å få følelser for tidlig eller få følelser når jenta ikke har fått følelser gjerne er det som fucker opp hele greien. Det er ikke så lett å gjøre så mye med det heller selv om man er bevisst på det. Følelser har en veldig stor påvirkning på folks generelle atferd, man trenger ikke å ha lest psykologi for å forstå det.

Jenter kan bli stresset av at du spør ja, men det viktigste her er at du ikke viser at du går i kjelleren om du får et negativt svar. Litt av grunnen til at jentene blir stresset er jo fordi de er redd for å miste den relasjonen de allerede har fått med deg. Hvis du gjør det tydelig at det ikke kommer til å skje, så blir ikke det noe big deal. Du må også tenke på at damer har opplevd å avvise menn før og at mennene stikker/ikke er interessert i å snakke etterpå. Slike ting sitter hos dem.

Jeg kjenner meg jo igjen i dette med å ikke få følelser ofte, og det eneste jeg kan si til deg ut i fra mine erfaringer at du bare må stole på "naturens gang" her. Du vet at hvis du ikke får henne kommer du til å møte andre damer, og før eller seinere kommer det til å gå din vei selv om det kanskje ikke skjer med akkurat denne jenta. Det at du stoler på prosessen her vil gjøre deg mer laidback og mindre outcome dependent. Tror kanskje dette er rart for for damene å lese her inne, men det er dette som funker i praksis. Hvis denne jenta du liker har flere muligheter selv så må du jo regne med at hun snakker med andre "like gode menn" også. Sjansen for at du får henne er like stor/liten som for de andre mennene.

Men hvem vet, kanskje hvis du tar opp at du vil noe seriøst så blir hun glad og sletter seg fra tinder. Ofte er det bedre å spørre før man krisemaksimerer helt.

Endret av Minesveiper

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...