AnonymBruker Skrevet 9. mai 2015 #1 Skrevet 9. mai 2015 Jeg har begynt med livsstilsendring, er overvektig og må spise sunt. Mitt største savn er godteri, ikke minst sjokolade. Savnet er stort, hehe. Noen som har et godt og sunt alternativ man kan kose seg med fredag og lørdag kveld? Jeg er dessverre lite glad i frukt og nøtter, så det reduserer mulighetene betraktelig. Nå er det jo mye sukker i frukt også, så det gjør jo heldigvis ingenting at jeg står over det, men aldre alternativer tas imot med stor takk!Anonymous poster hash: a0d28...361
Maximillian Cohen Skrevet 9. mai 2015 #2 Skrevet 9. mai 2015 Om du klarer å begrense mengden så spis sjokolade, helst så mørk som mulig.
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2015 #3 Skrevet 9. mai 2015 Om du klarer å begrense mengden så spis sjokolade, helst så mørk som mulig. Om man ikke tåler mørk sjokolade da? Anonymous poster hash: 82839...0c1 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2015 #4 Skrevet 9. mai 2015 Om du klarer å begrense mengden så spis sjokolade, helst så mørk som mulig. TS her. Takk for råd! Men det er vel fortsatt masse kalorier i mørk sjokolade?Anonymous poster hash: a0d28...361
Gjest Caress Skrevet 9. mai 2015 #5 Skrevet 9. mai 2015 Lag deg lapper og ha varme bær og honning over ^^ Ikke kjempesunt, men en gang iblant skader ikke. Om du er i begynnelsen av livsstilsendringen eller av andre grunner vil være 100% sunn, prøv å tin opp frosne bær litt, slik at du kan spise dem men ikke slik at de renner. Er kjempegodt, iallfall med litt honning oppå, men det kan alltids sløyfes!
Maximillian Cohen Skrevet 9. mai 2015 #6 Skrevet 9. mai 2015 TS her. Takk for råd! Men det er vel fortsatt masse kalorier i mørk sjokolade?Anonymous poster hash: a0d28...361 Joda, det er det. Derfor må en som med alt annet tilpasse mengden.
Wilma89 Skrevet 9. mai 2015 #7 Skrevet 9. mai 2015 Popcorn er ikke så aller værst. Syns å huske det ca er 360 kalorier i 100 gram og 100 gram popcorn er ganske mye ettersom det er så lett. Det må jo da være popcorn uten smør.
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2015 #8 Skrevet 9. mai 2015 Nøtter er jo sunt, men kaloririkt, så pass på. Ellers er jeg selv glad i å dippe gulrot og agurkstenger i tzaziki dipp:) Funlight-gele er heller ikke så dumt, samme med popcorn. Hva med sukkerfri-pastiller? Eller harde drops? De varer lenge, men samtidig er jeg ikke så glad i dem at jeg klarer å overspise på dem:P Mørk sjokolade er sunnere, men som med nøttene er det vel ikke noe mindre kaloriinnhold i dem(av betydning i alle fall). Anonymous poster hash: a0ff7...9af
A.s Skrevet 9. mai 2015 #9 Skrevet 9. mai 2015 Bestill deg slike, og lag god sukkerfri lemonad/fun light saft/ ha iskaldt vann med bær i! Det er veldig stas, og spesielt det siste alternativet tar vekk mye søtsug! http://www.ebay.com/sch/i.html?_odkw=gallon+mason+jar&_osacat=0&_from=R40&_trksid=p2045573.m570.l1313.TR0.TRC0.H0.Xmason+jar+straw.TRS0&_nkw=mason+jar+straw&_sacat=0 Ellers; grønnsaker med dip laget på yoghurt/kesam, sukkerfri sjokolade ( bedre enn vanlig for du slipper senere søtsug på mer, så synes du kan unne deg hvertfall det på fredager/ lørdager selv om det har litt kalorier, i lengden gjør det ingenting om du spiser normal ellers), popcorn, sukkerfri sjokoladepudding feks, atkins / quest barer
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2015 #10 Skrevet 9. mai 2015 Spis sjokolade dersom det er det du har lyst på, men begrens mengden. Det er ikke sunt å ha matvarer man ikke spiser i det hele tatt, dersom man har lyst på dem. Anonymous poster hash: 45a69...c74
Bolla! Skrevet 9. mai 2015 #11 Skrevet 9. mai 2015 Jeg har også lagt om livsstilen og sjokolade er min store last.. Det jeg koser meg med nå for tiden er masse jordbær og bringebær med litt hakket mørk sjokolade og en dæsj mager kesam med bringebær. Utrolig godt 😊 Ellers er popcorn, som flere nevner, et godt alternativ
peppermyntete Skrevet 9. mai 2015 #12 Skrevet 9. mai 2015 Tja, liker du melon? Det er jo fantastisk godt! Eller popcorn! Eller kanskje en av kesamene med smak? Hjemmelaget yoghurtis?
Lillah Skrevet 9. mai 2015 #14 Skrevet 9. mai 2015 Jeg prøver å begrense inntaket av godteri for tiden, da spiser jeg blåbær istedet.
Gjest Ennasus Skrevet 10. mai 2015 #15 Skrevet 10. mai 2015 (endret) Egentlig er det beste å spise akkuratt det du LIKER og har lyst på, bare du begrenser deg!(men vet at det ikke er lett.. ) Jeg tenker at hvorfor skal du for eks. kose deg med 200kalorier med "slankesnacks" du egentlig ikke liker når du kan spie 30gram av melkesjokoladen som du egentlig har lyst på.. og hvis du ikke klarer å ha en 200grams plate liggende uten å forskyne deg masse, så kjøp bare en liten eventyrsjokolade Men uansett, mine tips er: Fun light-is eller gelé Lakrispastiller ( Dent Oi hot ) Harde drops (som sagt: tar lang tid å spise ift eks. sjokolade..Hvis du kjøper sukkerfri i tillegg sparer du endel kalorier) Søt tyggis (eks lakris, bubblegum, sweet mint..) Yoghurt/kesam med bær, sukkerfritt syltetøy frokostblanding eller kakao. Kanelknekkebrød med eple Snacka jacks, saltstenger og popcorn istedet for potetgull. Lag ting selv: Ristede kikerter Chips Sjokolademousse a most banan/avokado og kakao Sjokoladepudding av gelatin, melk, kakaopulver, sukrin Bananpannekaker Miniostekake med kesam, sukrin og gelelokk av fun saft Smoothie Yoghurtis Lompenachos Bruk sukrin istedet for sukker som søtning. Da sparer du mange kalorier Andre ting jeg syntes er utroolig godt å spise: Surkål!! Kjempedigg! Eldorado sin er bare 35kalorier per 100gram! Kokt kål med salt Sukkererter og sjarlottløk marinert i konsentrert buljongvann og stekt på spyd i ovn Kokt blomkål. Asparges med spekeskinke rundt, stekt i mikro eller i ovn Ellers kan du jo drikke te, sukkerfri saft (kald eller varm), sukkerfri iste, sukkerfri energidrikk.. --- Et annet tips er å bake noe bakverk du er glad i, og fryse ned i porsjoner. Så kan du ta opp 1 stykke for fredag og 1 for lørdag Sjokoladekake, boller, kringle, gulrotkake.. Når du baker så bruk sukrin og/eller honning som søtningskilde, eksprimenter med grønsaker i baksten (eks. bønner, gulrot, søtpotet..), bruk kesam istedet for smør.. Endret 10. mai 2015 av Ennasus
followURdreams Skrevet 10. mai 2015 #16 Skrevet 10. mai 2015 Egentlig er det beste å spise akkuratt det du LIKER og har lyst på, bare du begrenser deg!(men vet at det ikke er lett.. ) Jeg tenker at hvorfor skal du for eks. kose deg med 200kalorier med "slankesnacks" du egentlig ikke liker når du kan spie 30gram av melkesjokoladen som du egentlig har lyst på.. og hvis du ikke klarer å ha en 200grams plate liggende uten å forskyne deg masse, så kjøp bare en liten eventyrsjokolade Men uansett, mine tips er: Fun light-is eller gelé Lakrispastiller ( Dent Oi hot ) Harde drops (som sagt: tar lang tid å spise ift eks. sjokolade..Hvis du kjøper sukkerfri i tillegg sparer du endel kalorier) Søt tyggis (eks lakris, bubblegum, sweet mint..) Yoghurt/kesam med bær, sukkerfritt syltetøy frokostblanding eller kakao. Kanelknekkebrød med eple Snacka jacks, saltstenger og popcorn istedet for potetgull. Lag ting selv: Ristede kikerter Chips Sjokolademousse a most banan/avokado og kakao Sjokoladepudding av gelatin, melk, kakaopulver, sukrin Bananpannekaker Miniostekake med kesam, sukrin og gelelokk av fun saft Smoothie Yoghurtis Lompenachos Bruk sukrin istedet for sukker som søtning. Da sparer du mange kalorier Andre ting jeg syntes er utroolig godt å spise: Surkål!! Kjempedigg! Eldorado sin er bare 35kalorier per 100gram! Kokt kål med salt Sukkererter og sjarlottløk marinert i konsentrert buljongvann og stekt på spyd i ovn Kokt blomkål. Asparges med spekeskinke rundt, stekt i mikro eller i ovn Ellers kan du jo drikke te, sukkerfri saft (kald eller varm), sukkerfri iste, sukkerfri energidrikk.. --- Et annet tips er å bake noe bakverk du er glad i, og fryse ned i porsjoner. Så kan du ta opp 1 stykke for fredag og 1 for lørdag Sjokoladekake, boller, kringle, gulrotkake.. Når du baker så bruk sukrin og/eller honning som søtningskilde, eksprimenter med grønsaker i baksten (eks. bønner, gulrot, søtpotet..), bruk kesam istedet for smør.. Er ikke trådstarter, men tusen takk for mange gode tips! 😊 Jeg bruker blant annet å spise eplebiter med kanel og mager vaniljekesam. Smoothie med forskjellige bær og yoghurt. Frokostblanding (hjemmelaget) med vanilje yoghurt og banan/bær/smoothie på.
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2015 #17 Skrevet 11. mai 2015 Bakte søtpotet/kålrabistenger er utmerket som snacks. Kutt søtpotet i strimler, ha på kanel, salt og pepper, og bak i ovnen på ca 220 grader i 20-30 minutter (avhengig av hvor tykke du har skåret dem). Eller bruk kålrabi med rosmarin, timian, salt og pepper, som du da må bake i 30-40 minutter. Sprøstekte kikerter: Bruk kokte kikerter, rull dem utover et kjøkkenpapir så de ikke er fuktige. Ha godt krydder i en pose, feks grillkryder, chili, spisskumin, hvitløk, og rist kikertene i posen så krydderet kommer til på alle. Legg utover et papirkledd stekebrett, og stek øverst i ovnen på ca 220 grader i 20 minutter. Ta dem ut, snu på dem, la dem ligge i 10-15 minutter, og sett dem inn igjen til de er helt sprø hele veien gjennom. Sjokoladekrem: Bland cottage cheese og kesam med kakaopulver (bakekakao, ikke slikt tilsatt sukker!) og sukrin/stevia. Gjerne litt frø/nøtter også om du ikke er redd de kaloriene. kake: Pisk 40 g sukrin og et egg til eggedosis. Tilsett 2 ss mager kesam. Bland inn 60 g havremel (kjør evt havregryn i blender) og 1 ts bakepulver. For sjokoladevariant: tilsett kakalpulver. For eplekakevariant: tilsett kanel og kardemomme, og ha i eplebiter vendt i sukrin gold og kanel. Eller ha i gulrot eller hva annet du måtte ønske. Ha i liten ildfast form (min er vel 12x12). Bak på 175 grader i ca 25 minutter. Anonymous poster hash: 8e358...031
hederlig Skrevet 11. mai 2015 #18 Skrevet 11. mai 2015 Anbefaler å ta en kikk på sunne matblogger, som for eksempel Kristine Weber og Linda Stuhaug. Velg og vrak!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå