AnonymBruker Skrevet 9. mai 2015 #1 Skrevet 9. mai 2015 Nå har jo renta holdt seg lav i en god stund, men hvordan regner jeg ut hvor mye jeg må betale dersom renta går opp 5-7 % Har mange kolleger som kjøper seg både det ene og andre, for det er jo" bare å låne" Selv deler jeg ikke den oppfatningen, men vet det er mange båter, mc, hus og bil som kommer for salg om renta stigerAnonymous poster hash: 8c28e...8fd
Gjest Wanda Maximoff Skrevet 9. mai 2015 #2 Skrevet 9. mai 2015 Jeg pleier å legge inn lånet mitt med nedbetalingstiden i disse boliglånkalkulatorene, også øker jeg renten som gir en indikasjon på hva jeg vil betale. Jeg deler samme oppfatning som deg, og syns ikke det "bare er å låne". Jeg prøver å pute på noen kroner i måneden som ekstra nedbetaling så jeg står litt økonomisk tryggere når renten går opp igjen.
nojac Skrevet 9. mai 2015 #3 Skrevet 9. mai 2015 Bare pass på å bygge opp en skikkelig buffer før du begynner å betale inn ekstra på boliglånet. Så du slipper å ta opp nytt lån dersom bilen må skiftes eller du får store uforutsette utgifter. Er du redd for renteøkning kan du vurdere å binde renten langsiktig. Du får større forutsigbarhet, om det vli lønne seg kan ingen si sikkert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå