Gå til innhold

Skal man ikke være hyggelig på date?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Datene mine vil noe mer og tolker det som at jeg er interessert bare fordi jeg er hyggelig og praten går lett, men det betyr jo ikke at vi er rette for hverandre av den grunn. Jeg har da sosialkompetanse så kan snakke med alle typer mennesker og er høflig uten at et betyr at jeg er interessert i personen som kjæreste.

Det er egentlig litt frustrerende, er det flere som opplever det samme?

Er det ikke vanlig å ha hyggelige samtaler med motsatt kjønn uten at det ligger noe mer i det?

Anonymous poster hash: c4488...1dc
  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
Gjest Faerunpedia
Skrevet

Hvorfor er det frustrende? Man vet jo ikke hva den andre tenker etter date, og har man hatt det hyggelig håper man jo at den andre også vil treffes igjen.

Skrevet (endret)

Man vet jo ikke hva den andre tenker etter date, og har man hatt det hyggelig håper man jo at den andre også vil treffes igjen.

Er det jeg også tenker. Hvis jeg treffer en jente jeg synes er hyggelig, praten går lett med, stemningen er bra, så er sjansen stor for at jeg ønsker å treffe personen igjen. Har faktisk truffet en jente der stemningen var veldig bra, vi hadde mye å prate om, og tonen mellom oss var god. Sendte en melding der jeg takket for treffet. Men fikk altså til svar at hun ikke ønsket å treffes igjen. Syntes det var rart, sett i lys av hvordan jeg oppfattet henne. Hun sa heller ikke hvorfor. Men jeg skrev at det var greit, og ønsket henne lykke til videre.

Hvordan skal det gå hvis alle tar utgangspunkt i det TS ønsker, nemlig at man skal legge til grunn at selv om man har en hyggelig samtale med noen, så ligger det ikke nødvendigvis noe mer bak enn ren høflighet?

Endret av sjonkelrolf
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Skal du være hyggelig mot noen uten romantiske baktanker så drar du ikke på date. Da snakker du med de i andre settinger. Du må jo forstå at alle forventer noe fra dates, og er motparten hyggelig og imøtekommende så ser man på det som gjensidig interesse.

Det er veldig forvirrende for den det gjelder. Tror ikke du er så sosialt intelligent som du prøver fremstille deg som. Da burde du eventuelt fortelle vedkomne på slutten at det ikke var noe for deg.

Anonymous poster hash: 1404f...93a

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Her ser jeg at jeg har noe å lære. Har vært på flere dates der stemningen er god, fordi jeg liker å møte nye folk uansett, men har kanskje ikke vært interessert på den måten.

Flere ganger har de prøvd å kysse meg når vi skal gå fra hverandre, så mulig jeg sender ut noen signaler jeg ikke er klar over.

Takk for info, skal tenke på dette neste gang!

Har en tendens til at menn blir fort interessert, har lest at det kan være fordi man ubevisst sender ut et signal om at man er tilgjengelig. I tillegg er jeg blid med alle og klarer ikke være avvisende...

Anonymous poster hash: f5f74...2bd
Skrevet

Skal du være hyggelig mot noen uten romantiske baktanker så drar du ikke på date. Da snakker du med de i andre settinger. Du må jo forstå at alle forventer noe fra dates, og er motparten hyggelig og imøtekommende så ser man på det som gjensidig interesse.

Det er veldig forvirrende for den det gjelder. Tror ikke du er så sosialt intelligent som du prøver fremstille deg som. Da burde du eventuelt fortelle vedkomne på slutten at det ikke var noe for deg.

Dette er ikke lett. Jeg ville heller gått på date enn å ikke gått på date. Det øker sjansene betraktelig for å finne seg kjærligheten for begge parter. Samtidig er det kanskje lurt å ikke ha enorme forventninger for en litt typisk storbydate med noen fra Tinder. Dating har et element av noe upersonlig over seg. Man bedriver jo ikke sosialt arbeid, man er egentlig i den sanne egoismens ærend. Det bør begge parter ha ganske tydelig for seg.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette skjønner jeg ikke, men det er mulig det er fordi jeg driver med nettdating og der kaller man alle fysiske møter for en date :P

Når jeg møter noen for første gang, så vil jeg i 99,9 % av tilfellene være hyggelig og høflig mot mennesker, noe enkelte i nettdatingsammenheng ser ut til å tro at betyr at jeg også må ha romantiske følelser for dem. De klarer heller ikke å skille dette med at jeg kan ha hatt det hyggelig, men at jeg allikevel ikke ser for meg et romantisk forhold til dem og vil møte dem igjen.

Og hvis det skulle gå motsatt vei, så vil jeg heller at noen skal være hyggelig mot meg, men heller unnskylde seg litt tidlig og si at "beklager, det var hyggelig, men ..." Enn å være lite hyggelig og bare gå.

Anonymous poster hash: bc0c2...b0b

• Liker 1
Gjest Faerunpedia
Skrevet

Dette skjønner jeg ikke, men det er mulig det er fordi jeg driver med nettdating og der kaller man alle fysiske møter for en date :P

Når jeg møter noen for første gang, så vil jeg i 99,9 % av tilfellene være hyggelig og høflig mot mennesker, noe enkelte i nettdatingsammenheng ser ut til å tro at betyr at jeg også må ha romantiske følelser for dem. De klarer heller ikke å skille dette med at jeg kan ha hatt det hyggelig, men at jeg allikevel ikke ser for meg et romantisk forhold til dem og vil møte dem igjen.

Og hvis det skulle gå motsatt vei, så vil jeg heller at noen skal være hyggelig mot meg, men heller unnskylde seg litt tidlig og si at "beklager, det var hyggelig, men ..." Enn å være lite hyggelig og bare gå.

Hva er det de sier i ettertid da som er så frustrerende? Jeg har også hatt mange hyggelige dater hvor jeg ikke har sett noe grunnlag for et forhold, eller jeg har bare vært hyggelig. Hvis de ønsker å treffe meh etterpå sier jeg det som det er, det var hyggelig, men jeg ser ikke noe grunnlag for noe mer. Og det var det. Skjønner ikke helt hva som er så frustrerende?
Skrevet

Når jeg møter noen for første gang, så vil jeg i 99,9 % av tilfellene være hyggelig og høflig mot mennesker, noe enkelte i nettdatingsammenheng ser ut til å tro at betyr at jeg også må ha romantiske følelser for dem.

Man bør jo dra på date fordi det er en viss kjemi i praten i det minste. Kanskje bør det være en overveiende sannsynlighet for at søt musikk kan oppstå, enn om det motsatte? Det er helt greit om det viser seg å ligge mest i praten fremfor face-to-face, men i utgangspunktet bør man jo være relativt interessert tenker jeg.

Skrevet

Man bør jo dra på date fordi det er en viss kjemi i praten i det minste. Kanskje bør det være en overveiende sannsynlighet for at søt musikk kan oppstå, enn om det motsatte? Det er helt greit om det viser seg å ligge mest i praten fremfor face-to-face, men i utgangspunktet bør man jo være relativt interessert tenker jeg.

Og dette er noe av det jeg har begynt å sile mer på enn tidligere. Flere jenter jeg tidligere ville møtt har jeg avsluttet med tidligere nå, uten å treffe dem.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker aldri det med en gang, begrenset hvor mye romantiske følelser som kan oppstå i løpet av et møte. Derimot er jeg veldig fan av å møte folk flere ganger, selv om jeg er i tvil.

Hadde en date for en uke siden som jeg syns var kjempetrivelig. Vi lo masse og ble sittende i fem timer. Sendte han melding dagen etter om at jeg gjerne ville se han igjen. Han svarte aldri og var da tydeligvis ikke interessert. Helt greit det, men blir sur når en voksen mann ikke klarer å en gang svare på en melding.

Anonymous poster hash: 30507...ff5

• Liker 2
Skrevet

Han svarte aldri og var da tydeligvis ikke interessert. Helt greit det, men blir sur når en voksen mann ikke klarer å en gang svare på en melding.

Det er en uting. For noen virker det som om letteste utvei er å bare ikke svare, glemme at det skjedde. Det er på alle måter en dårlig strategi. Du vet aldri når du møter på folk igjen; i en ny jobb, blant nye venner, osv. Man burde, rent moralsk, alltid sørge for å ende ting på best mulig termer.

Det virker som om mange har en slags ny urban kultur for å drite på sine medmennesker, og da spesielt innenfor datingens verden. Var hun ikke fin nok? Greit å pule en kveld og stikke. Var han ikke kjekk og vellykket? Si hadetbra og slett og blokker han på alle sosiale medier. Det er ikke noe jeg personlig ville gjort. Det er, for å si det enkelt, dårlig stil.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hva gjør man hvis man er på date med noen og man merker at man ikke er interessert i noe annet enn vennskap?

Skal man være avvisende og gå? Jeg hadde det hyggelig med en fyr på date, han spanderte masse, vi koste oss, men utover kvelden merket jeg at jeg ikke var interessert i noe mer. Da fikk jeg dårlig samvittighet fordi han hadde spandert så mye, og så sa jeg fra at jeg bare ville være venner.

Han bare stakk, og jeg hørte aldri noe mer.

Skulle jeg gjort noe annerledes? Ville jo gi ham en sjanse... Likte han jo. Er ikke lett..

Skrevet

Det er en uting. For noen virker det som om letteste utvei er å bare ikke svare, glemme at det skjedde. Det er på alle måter en dårlig strategi. Du vet aldri når du møter på folk igjen; i en ny jobb, blant nye venner, osv. Man burde, rent moralsk, alltid sørge for å ende ting på best mulig termer.

Det virker som om mange har en slags ny urban kultur for å drite på sine medmennesker, og da spesielt innenfor datingens verden. Var hun ikke fin nok? Greit å pule en kveld og stikke. Var han ikke kjekk og vellykket? Si hadetbra og slett og blokker han på alle sosiale medier. Det er ikke noe jeg personlig ville gjort. Det er, for å si det enkelt, dårlig stil.

Jeg har jo flere ganger på KG snakket om å avslutte ting på en ordentlig måte, eks. samtaler som dør ut på Tinder. At hvis en samtale dør ut, det er ingen kommunikasjon på flere dager, og jeg føler jeg har mistet interessen, så sender jeg en "det var hyggelig å snakke med deg", med den hensikt å avslutte kontakten uten å bare drite i personen. For det er faktisk en person man prater med i andre enden. Men da har jeg blitt beskyldt for å utvise passiv aggressiv adferd, at jeg har onde hensikter, f.eks. at jeg skulle ha til hensikt å gi motparten dårlig samvittighet osv. At jeg er snurt fordi hun ikke lenger er interessert osv.

Skrevet

Hva gjør man hvis man er på date med noen og man merker at man ikke er interessert i noe annet enn vennskap?

Skal man være avvisende og gå? Jeg hadde det hyggelig med en fyr på date, han spanderte masse, vi koste oss, men utover kvelden merket jeg at jeg ikke var interessert i noe mer. Da fikk jeg dårlig samvittighet fordi han hadde spandert så mye, og så sa jeg fra at jeg bare ville være venner.

Skulle jeg gjort noe annerledes? Ville jo gi ham en sjanse... Likte han jo. Er ikke lett..

Han var tydeligvis av den oppfatningen at siden han spanderte, forventet han kanskje noe igjen. Og da han fikk beskjed om at han ikke fikk noe i retur, så ble han sur?

Hva du kunne gjort annerledes? Kanskje du i større grad kunne ha insistert på å betale dine ting etter hvert, og ikke bare la ham spandere og spandere?

AnonymBruker
Skrevet

Det er sant. Denne karen bor ganske nærme meg og vi er på samme alder, lett å bumpe borti hverandre senere. Forstår jo at jeg ikke var tiltrekkende nok, eller at han kanskje holder på med andre, men syns det er så dårlig å ikke bruke 2 minutter på å svare.

Kanskje han ble litt flau. Jeg hadde ikke klart å avvise noen sånn, hadde nok sendt en melding i etterkant. Men er jo bra du er ærlig.

Skrevet

Jeg har jo flere ganger på KG snakket om å avslutte ting på en ordentlig måte, eks. samtaler som dør ut på Tinder. At hvis en samtale dør ut, det er ingen kommunikasjon på flere dager, og jeg føler jeg har mistet interessen, så sender jeg en "det var hyggelig å snakke med deg", med den hensikt å avslutte kontakten uten å bare drite i personen. For det er faktisk en person man prater med i andre enden. Men da har jeg blitt beskyldt for å utvise passiv aggressiv adferd, at jeg har onde hensikter, f.eks. at jeg skulle ha til hensikt å gi motparten dårlig samvittighet osv. At jeg er snurt fordi hun ikke lenger er interessert osv.

Dette er et tegn på hvor råtten datingens verden egentlig er. Dating har som formål å sørge for størst mulig verdi i bytte mot hva du selv tilbyr, og det finnes ingenting som heter etikette. Alt handler om kjøttvekta, ren profitt. Vi har blitt et folkeslag som behandler hverandre som luft med mindre vi vil ha noe. Man skal ha steinhard hud for å ikke få tre-fire brannskader i løpet av et liv med søken etter kjærligheten i en urban livsstil.

Folk er vare, sjekking er manipulering, utseende er pengemiddel, sex er makt, og apper og datingtjenester er tunnellsyn i system. Det er flotte greier:)

• Liker 4
Skrevet

Dette er et tegn på hvor råtten datingens verden egentlig er. Dating har som formål å sørge for størst mulig verdi i bytte mot hva du selv tilbyr, og det finnes ingenting som heter etikette. Alt handler om kjøttvekta, ren profitt. Vi har blitt et folkeslag som behandler hverandre som luft med mindre vi vil ha noe. Man skal ha steinhard hud for å ikke få tre-fire brannskader i løpet av et liv med søken etter kjærligheten i en urban livsstil.

Folk er vare, sjekking er manipulering, utseende er pengemiddel, sex er makt, og apper og datingtjenester er tunnellsyn i system. Det er flotte greier:)

Ja, dating er noe av det mest nådeløse og kyniske man kan drive med. Man mister egentlig litt troen på folk etter en stund, særlig hvis det går galt hver gang.

• Liker 1
Skrevet

Nå må du ikke bli så kynisk her :)

Fortsatt mye bra og oppriktige folk der ute, som ikke er sånn som det der.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mulig det er bedre å date på bygden, der er ikke folk så opptatt av status, penger og makt så lenge traktoren virker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...