Gå til innhold

Bacon: Stekepanne VS ovn

Anbefalte innlegg

Gjest Eiss
Skrevet

Hvorfor smaker bacon stekt i stekepanne mer enn bacon stekt på stekeplate i ovn?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker bedre stekt i ovn, føler den blir gjevnere stekt da. Synest begge deler smaker like mye

Anonymous poster hash: 0a4b6...36a

• Liker 1
Gjest Eiss
Skrevet

Jeg liker bedre stekt i ovn, føler den blir gjevnere stekt da. Synest begge deler smaker like myeAnonymous poster hash: 0a4b6...36a

Det synes ikke jeg.

AnonymBruker
Skrevet

Det synes ikke jeg.

Nei vell, men det gjør jeg :) det er jo bare og steke i panna da, ikke verre enn det

• Liker 1
Gjest Eiss
Skrevet

Nei vell, men det gjør jeg :) det er jo bare og steke i panna da, ikke verre enn detAnonymous poster hash: 0a4b6...36a

Ja? Jeg spør bare hvorfor smaken endres.. Er det forbudt? ;)

Skrevet

Et viktig og vanskelig spørsmål. Selv synes jeg ovnsstekt bacon blir like bra, og det er en rensligere måte å gjøre det på. Hvis du mener pannestekt bacon smaker mer, kommer det kanskje av at det er fetere? En god del av fettet renner jo av på bakepapiret.

AnonymBruker
Skrevet

Finnes det faktisk folk som tar baconet i ovnen?

Anonymous poster hash: d3756...671
AnonymBruker
Skrevet

Ja.

Anonymous poster hash: 1603e...947

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ja det er helt normalt, det er sånn de steker bacon til bla hotell frokost også :)

AnonymBruker
Skrevet

Ja det er helt normalt, det er sånn de steker bacon til bla hotell frokost også :)

Ja, men dette baconet er jo grusomt. Skikkelig ekkelt. Dette gjør de jo selvsagt for å spare tid. Det er mye lettere, men produktet blir jo helt forferdelig.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, men dette baconet er jo grusomt. Skikkelig ekkelt. Dette gjør de jo selvsagt for å spare tid. Det er mye lettere, men produktet blir jo helt forferdelig.

Om baconet smaker grusomt så vil jeg tro det ville smakt grusomt om de stekte det i panna også.

Vi pleier å steke baconet i stekeovnen en gang i blant, og jeg har aldri merket noen forskjell i smaken.

Anonymous poster hash: be290...348

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Foretrekker på bakepapir i ovn.

Anonymous poster hash: 7ff76...f72
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Og fordi man lager til veldig, veldig mange mennesker som alle vil ha maten sin på samme tid, og varm. Hvis baconet smaker grusomt stekt i ovnen smaker selve baconet grusomt. Kan jo være du ikke liker bacon som ikke er stekt 1 minutt før du spiser det, som sier seg selv at ikke går på en buffet. Fettet på baconet gir smaken.

Anonymous poster hash: 7d10a...f63

Skrevet

Jeg har stekt bacon på plate i ovnen én gang og da tok det fyr. så det ble første og siste gang.

Gjest MissMa
Skrevet

Har nå ikke ovn/stekeplate, så jeg har gjort det i mikro, lagt på papir. Funker det og :)

Skrevet

Synes bacon stekt i ovn smaker bedre enn stekt i panne, jeg. Tynne baconskiver med jevn fettfordeling stekt til det er mykt, men litt crispy på plate i ovn er helt sinnsykt godt! :spise:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Alt man steker i panne og ovn smaker jo forskjellig. I stekepannen får man stekeskorpe og det blir mere fett, og fett gir smak

Anonymous poster hash: 541f6...c57
Skrevet

Man får selvfølgelig også stekeskorpe i ovnen og smaken blir veldig god. Likt resultat får man likevel ikke, tekstur og smak kan nok variere en del med samme bacon fordi man får ulik stekeskorpe og fettsammensetning.

Selv steker jeg i pannen til få personer, er det mye folk er stekeovnen mye mer praktisk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...