Gå til innhold

Gavekort fra Coop Obs

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Min bror fyller år i Mai. Har ikke peiling på hva han skal få, så kom jeg til å tenke på gavekort fra coop obs, de er en familie på 4 med 2 små barn i hus, han sier han har alt han trenger, er det da innafor å gi han et gavekort som han kan bruke der i bursdagsgave? Eller burde jeg pønske på noe annet?

Anonymous poster hash: 53b02...f4a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Min bror fyller år i Mai. Har ikke peiling på hva han skal få, så kom jeg til å tenke på gavekort fra coop obs, de er en familie på 4 med 2 små barn i hus, han sier han har alt han trenger, er det da innafor å gi han et gavekort som han kan bruke der i bursdagsgave? Eller burde jeg pønske på noe annet?

Gjest Solsmil
Skrevet

Jeg synes det er dumt å gi et gavekort som kommer til å bli brukt på mat og forbruksvarer, med mindre de har veldig dårlig råd

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det hadde vært fint, jeg. Hvis man ønsker en gave med mye tanke bak og alt det der er det sikkert kjedelig. Men jeg er en ung mann, jeg trenger mat og gaver som "betyr noe" er det mest bortkastede jeg vet om.

Et "gavekort som kommer til å bli brukt på mat og forbruksvarer" er noe av det mest nyttige jeg kan få. Jeg er voksen, så jeg skjønner jo at en krone spart på mat er en krone jeg fritt disponerer til noe annet også.

Anonymous poster hash: 08c62...5b6
  • Liker 5
Skrevet

Jeg hadde blitt glad for det. Forbruksvarer har en alltid bruk for. De pengene en sparer på mat og forbruk kan en da bruke til å gjøre noe morsomt med barna eller spare til noe de virkelig ønsker seg. Jeg hadde blitt mye mer glad for dette enn noe som ender opp med å støve ned i skapet.

AnonymBruker
Skrevet

Det hadde jeg blitt veldig glad for iallefall.

Anonymous poster hash: 00e77...67f

AnonymBruker
Skrevet

Kjøp heller et Visa gavekort som kan brukes alle steder de tar Visa. Da kan han velge blant langt mer....

Anonymous poster hash: 3c759...ba4

• Liker 2
Skrevet

Jeg ville ikke kjøpt gavekort fra coop obs, med mindre du vet at de kommer til å trenge noe akkurat derfra. Er enig med de andre, kjøp visa gavekort som kan brukes overalt.

Skrevet

Med mindre det er et gavekort på 15000,- så klarer vel alle å finne noe de har lyst på på Obs. De har jo alt mulig! Er det krise, så bruker de gavekortet på matvarer, og så kjøper de seg noe for beløpet i en annen butikk.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hei

Gavekort setter jeg veldig stor pris på. Da kan det brukes til noe jeg trenger NÅR jeg trenger det, og det er bedre enn å få noe jeg egentlig ikke trenger/ønsker meg.

Men om du vil gjøre det litt mindre spesifikt, så finnes det jo VISA-gavekort, som fungerer som et VISA-kort, det kan brukes hvor som helst, også på nettet. :)

Anonymous poster hash: d3b54...540

Gjest morhjertegod
Skrevet

Jeg blir veldig glad for gavekort til sportsbutikker.

AnonymBruker
Skrevet

Og jeg hater gavekort. Glemmer alltid å bruke de før de er for gamle og får aldri glede av dem. Det samme gjelder tilgodelapper. Blir bare liggende her og vips så er de utgått på dato.

Anonymous poster hash: 2085c...fe5

• Liker 4
Gjest Caress
Skrevet

Jeg hadde blitt kjempeglad for et sånt gavekort! ^^

Skrevet

hva faen

Skrevet

Gavekort har utløpsdato. Sånne kort blir veldig ofte glemt av mottakeren eller stående med restbeløp.. Blir presang til butikken. Skulle ønske gavekort ble avviklet.

AnonymBruker
Skrevet

Men da blir det jo ikke et gavekort til bare han? Regner med hele familien bruker det.

Anonymous poster hash: ccfa9...dfb
Skrevet

De VISA-gavekortene dere snakker om. Mener dere Spendon? Det hadde jeg, og så når jeg skulle bruke de, så var det plutselig veldig lite på dem. Jeg skulle selvsagt lest betingelsene da jeg fikk de, men tenkte ikke over det. Men etter noen måneder, så trekker de et beløp (gebyr) i måneden... Da er det nesten like greit å gi en pengelapp, synes jeg, om ikke gavekortet skal være spesifikt til en butikk.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Og jeg hater gavekort. Glemmer alltid å bruke de før de er for gamle og får aldri glede av dem. Det samme gjelder tilgodelapper. Blir bare liggende her og vips så er de utgått på dato.

Anonymous poster hash: 2085c...fe5

Så enig! Har aldri skjønt poenget med å gi et betalingskort som er låst til en enkelt butikk(kjede), når man like greit kunne gitt pengene uten noen slik binding. Et gavekort er jo uansett ingen personlig gave...

Med det sagt, så synes jeg gavekort på Coop Obs er mye greiere enn gavekort på mange andre butikker. Da kan man jo i det minste kjøpe mat for det med én gang, og heller bruke pengene man sparer på mat, på andre ting. Men da kan man jo like greit jo penger i utgangspunktet.

Anonymous poster hash: 12e3d...b65

AnonymBruker
Skrevet

De VISA-gavekortene dere snakker om. Mener dere Spendon? Det hadde jeg, og så når jeg skulle bruke de, så var det plutselig veldig lite på dem. Jeg skulle selvsagt lest betingelsene da jeg fikk de, men tenkte ikke over det. Men etter noen måneder, så trekker de et beløp (gebyr) i måneden... Da er det nesten like greit å gi en pengelapp, synes jeg, om ikke gavekortet skal være spesifikt til en butikk.

I følge betingelsene trekkes det et månedlig gebyr på 10 kr fra og med den 7. måneden, og om man bruker det over flere ganger, så er det gebyr fra det 4. kjøpet. Klart det er dumt at det er betingelser/begrensninger, men det er det jo på alle gavekort. I tillegg kan man få overført restbeløp etter utløpsdato mot et gebyr på 75 kr, det går vel ikke med andre gavekort tror jeg, der blir vel bare beløpet slettet om man ikke bruker det?

Men klart, man bør jo se an personen da, eller gi beskjed om begrensningene, om man skal gi noe slikt. Har selv både gitt og fått slike, og syns det er kjempebra. Spesielt siden man kan bruke det på nettet også, utvider bruken ganske mye.

Anonymous poster hash: 3d552...1a9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...