Gå til innhold

Hvor skaffer man seg et anonymt mobiltelefon-abonnement

Anbefalte innlegg

Gjest Henriette
Skrevet

Viste ikke helt hvor jeg skulle plassere dett spørsmålet, så hvorfor ikke her *s*

Har noe på gang med en manlig venn, og vil ikke gi ham mitt mobil-nummer. Tenkte da at jeg skulle skaffe meg et anonymt nummer, men vil ikke spørre venninnene mine om det. Er litt for privat.

I dette fora passer det bedre *sss*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer jo litt ann på hva du mener.. Du har to muligheter. det ene er å skaffe deg et kontantkort og ikke registrere det eller og bestill skjult nummer tjenesten hos mobiloperatøren du bruker. Det siste vil da skjule nr når du ringer til andre, men det vil ikke gjøre det med kontantkort. Da kommer nr opp på display, men du kan ikke bli søkt opp i opplysningen, og andre telefonbok tjenester. Håper dette hjalp deg litt på vei.

Gjest Henriette
Skrevet

Takk Nikki

Kontantkort må kanskje være tingen for meg.

Kan jeg bare gå inn i en butikk og kjøpe det? Hva er lurest å kjøpe. Telenor eller Netcom. Kjenner ikke til andre.

Blir man spurt om legitimasjon når man kjøper et slikt kort. Det er vel et nytt SIM-kort jeg trenger. Får man det "over disk" i butikken? Huff - det var mange spørsmål på en gang.

Skrevet

...hva sier typen din til dette her da.......?

Skrevet

Du kan skaffe deg et vanlig abonnement og så be om at nummeret settes som hemmelig. Det er også mulig å ordne dette på sin egen mobil. Da vil alle du ringer få opp "ukjent nummer" eller noe slikt. Dette har jeg prøvd selv og det funket.

Kontantkort er likevel det aller enkleste og du skal som sagt kunne skjule nummeret uansett.

Skrevet

Hos Telenor er det mulig og bruke tjenesten skjul nr. hvis en har funksjonen på telefonen.

Hos Netcom må en bestille den, og der kan du ikke slå den av og på som du vil...

Lykke til med din mannlig venn :kgblunk:

Gjest Henriette
Skrevet

Kjøpte et NETCOM Kontant kort til 149,-. 100 kroner i ringing fulgte også med.

Behøvde ikke registrere noe navn ved kjøpet, og nummeret kan vises uten at noen kan finne frem til hvem jeg er eller hvor jeg bor i telefonkatalogene på internet. Ser jo litt dumt ut med skjult telefonnummer synes jeg da.

Takk for alle gode forslag.

Så nååå blir nok livet mye mer spennende framover he he he

Skrevet

Ja...Henriette...er du i forlystelsebransjen kanskje?...

Skrevet

Om hun så var - hva har det med saken å gjøre?

*Tusenfryd lurer*

Skrevet

Tusenfryd....kanskje jeg hinta litt...?

Waco

....trenger et (nummer)....

Skrevet

saken mobilabonnement handler nå om behovet til personen Waco... :hoho:

Du Waco, du Waco :P

Gjest Janna
Skrevet

Ha ha, kanskje det blir et nummer på deg ikveld da vet du Waco :hoho:

Gjest Henriette
Skrevet

he he he , vil du ha et nummer Waco? Mitt altså :D :blunke:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...