AnonymBruker Skrevet 9. mai 2015 #1 Skrevet 9. mai 2015 Om du er 100% ærlig. Hvor mye og hvor ofte sier du godteri i uka? Stapper lett i meg en 200g melkesjokolade + 2 is i smug før mannen kommer hjem. Kanskje har vi gelé eller en annen dessert i løpet av dagen. (Dette er hverdag og helg) Spiser like mye godis uansett tid på døgnet.Anonymous poster hash: 038bf...e34
Mikely123 Skrevet 9. mai 2015 #2 Skrevet 9. mai 2015 Spiser når jeg føler for det, kan være alt fra 5 - 1 gang i uken. Begrenser mengden selvfølgelig
lillsunshine Skrevet 9. mai 2015 #3 Skrevet 9. mai 2015 Før jeg gikk inn for å gå litt ned i vekt og spise sunnere i hverdagen kunne jeg spise litt som deg, ikke så mye som 200 gram sjokolade hver dag, men det kunne fort bli kanskje 400 g sjokolade i uken + noe annet, kanskej litt chips og eller en kake eller et eller annet. I ferier og slikt har det gått i ukontrollerte mengder. Nå har jeg gått all in for å kun spise litt godteri ca 1 dag i uken (som oftest lørdag) og det fungerer veldig bra. I uken spiser jeg heller litt bær og frukt. Feks. kesam med jordbær og blåbær, hakkede mandler. Jeg tenker ikke særlig over det lenger og har ikke noe særlig søtsug i ukendagene. Når lørdagen kommer og jeg endelig får lov til å spise godteri så klarer jeg å begrense meg likevel. Det blir som oftest ikke mer en en liten sjokolade + litt nøtter eller noe lignende. Det holder i lange baner og gir meg nok tilfredsstillelse, uten at jeg ønsker meg mere.
Chizue Skrevet 9. mai 2015 #4 Skrevet 9. mai 2015 Spiser når jeg har lyst på Sist gang jeg spiste en drøss med smågodt & sjokolade, så var det i påskeferien... Vurderer å dra på butikken å kjøpe meg en pose seigmenn,melkesjokolade og saltstenger + cola ikveld x) Men kjenner jeg meg rett så blir posen med seigmenn liggende i skapet, melkesjokoladen lagt i fryseren, og saltstengene spist ikveld
mijaa Skrevet 9. mai 2015 #5 Skrevet 9. mai 2015 Jeg spiser 25-50 g sjokolade 4-5 dager i uken Har det i fruktsalat da, og det er medregnet i "kaloribudsjettet" mitt. Utenom det spiser jeg veldig sjeldent godteri, egentlig. "Skeier ut" med god mat i stedet!
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2015 #6 Skrevet 9. mai 2015 Spiste omtrent bare sjokolade, boller og smågodt i løpet av dagen for noen år siden. Nå er det snart 2 år siden sist jeg spiste sjokolade og nøt det. Prøvde meg på sjokolade i påsken og synes ikke det var noe godt i det hele tatt. Det eneste jeg spiser av "godteri" nå er sånne små gelebønner, et par yoghurtnøtter eller tørket fruktmix om det drøyer litt før det blir middag. I tillegg hender det jeg baker kanelboller eller steker noen vafler om det er bursdag i familien. Kanelboller er nok min store svakhet og da må det være hjemmelagde. De fra butikken holder ikke mål!Anonymous poster hash: 02d45...50a
Tvist Skrevet 9. mai 2015 #7 Skrevet 9. mai 2015 Spiser når jeg har lyst på Sist gang jeg spiste en drøss med smågodt & sjokolade, så var det i påskeferien... Vurderer å dra på butikken å kjøpe meg en pose seigmenn,melkesjokolade og saltstenger + cola ikveld x) Men kjenner jeg meg rett så blir posen med seigmenn liggende i skapet, melkesjokoladen lagt i fryseren, og saltstengene spist ikveld Fryser du ned sjokoladen?
Chizue Skrevet 9. mai 2015 #8 Skrevet 9. mai 2015 Fryser du ned sjokoladen? Ja ^^ Kan la den ligge i kjøleskapet også Men legger jeg den i fryseren, så glemmer jeg den av, til jeg får skikkelig crave på noe søtt og må snu leiligheten på hodet for å kaaaanskje finne noe
Gjest The damned Skrevet 9. mai 2015 #9 Skrevet 9. mai 2015 Sjokolade: 1-2 ganger i uka. Kanskje én gang til uka før mensen. Brus: Prøver å begrense det til helgene, men drikker noen ganger et glass til middagen på hverdager. Chips og snacks:1 dag i uka. Kaker og boller: 1 gang i måneden ca. Hvis jeg spiser mye usunt så dropper jeg ofte et måltid, og spiser små sjokolader eller deler med samboer. Men jeg liker ikke å droppe vanlig mat for å spise sjokolade, så prøver å begrense meg. En liten sjokolade er jo tross alt ca 300-400 kcal. Droppet ofte vanlig mat før for å spise sjokolade eller boller, men har lagt om vanene litt.
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2015 #10 Skrevet 9. mai 2015 Så flinke alle er her :s jeg drikker ikke brus, men spiser mye sjokolade iløpet av uken. Har vi smågodt spiser jeg opp det også, uheldigvis kjøper samboeren min mye godteri uten å spise det. jeg kjøper derimot aldri godteri, så er helt avhengig av å finne det her. Men det blir en del... Anonymous poster hash: c550b...af0
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2015 #11 Skrevet 9. mai 2015 Jeg lager alt søtt selv. Så da blir det kaker, muffins, cookies osv. Lager dessert hver dag for å få dekket søtbehovet, men det kan like gjerne være en smoothie med yoghurt, melon og honning som et stykke sjokoladekake. Her i huset har vi kropp til å tåle litt søtt, vi er begge slanke og har spist sammen i snart 20 år Anonymous poster hash: 4144b...fe5
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2015 #12 Skrevet 9. mai 2015 hvis jeg først får lyst på sjokolade, kan jeg lett spise en 200 grams melkesjokolade. Jeg spiser imidlertid veldig sjeldent sjokolade, kanskje 4-5 ganger i året. Anonymous poster hash: 40d32...05d
Gjest Nori Skrevet 9. mai 2015 #13 Skrevet 9. mai 2015 1-2 dager i uka. Spiser da i begrensede mengder. Brus 1-2 ganger i måneden.
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2015 #14 Skrevet 9. mai 2015 Spiser ca en halv kilo sjokolade og to poser pottis i uken, mesteparten går unna i helgen. Drikker ikke noe annet enn brus, ca to liter hver dag. Anonymous poster hash: da244...1ed
A.s Skrevet 9. mai 2015 #15 Skrevet 9. mai 2015 (endret) Ingenting. Lar være å kjøpe. Har jeg veldig lyst på noe må jeg ut av huset og kjøpe. Sukker er avhengighetsskapende, om man ikke forer seg selv med det hele tiden, vil man også miste lysten på det. Når jeg spiser det en gang i blant synes jeg det er altfor søtt. Er mer glad i sjokolade med mindre sukker, atkins/questbarer, guacamole, grønnsaker med dip, vann med bær, cola light/ zero til og god middagsmat! Endret 9. mai 2015 av A.s 1
FitnessIna Skrevet 9. mai 2015 #16 Skrevet 9. mai 2015 I løpet av en mnd spiser jeg kanskje godteri 2-3 ganger
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2015 #17 Skrevet 9. mai 2015 En gang i uken, men nå prøver jeg å slutte. Rett og slett fordi jeg ikke klarer å begrense meg når jeg først skal ha det.. Anonymous poster hash: 16b9f...828
Version 2.0 Skrevet 9. mai 2015 #18 Skrevet 9. mai 2015 Altfor ofte i det siste. I store, pinlige mengder. Men ska bli stopp på det nå.
Hjertefisk Skrevet 9. mai 2015 #19 Skrevet 9. mai 2015 Spiser godteri hver dag jeg. Nettopp vært til helsesjekk og alle målinger viste en tipp-topp helsetilstand! Slank og fin er jeg og Meeeeen så har sikkert ikke tennene mine det så godt alltid. Ei heller lommeboka. Så prøver å kutte ned.
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2015 #20 Skrevet 9. mai 2015 En gang i uken, har ikke alltid vært sånn, men har konkludert med at jeg tåler sukker veldig dårlig både fysisk og psykisk. Blir trøtt, slapp og sur av sukker. Anonymous poster hash: d250e...432
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå