Gå til innhold

1.klassingen holder klassekompis med klær på skolen.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva gjør jeg hvis førsteklassingen holder kompisen med klær hele tiden? I vinter var det alltid to par møkkete votter, reservebuksa hang ofte ikke på plassen (men var i bruk av det andre barnet) skiftelua likeså. Nå i det siste har barnet mitt brukt goretex-skoene sine på regnværsdager fordi det andre barnet ikke hadde vanntette sko. Regnbuksa er slitt hull i av det andre barnet.

Jeg setter pris på å se at barnet mitt tar vare på andre barn men ser at h*n lett kan ofre seg selv for at den andre skal ha det bra.

Når det kommer til det andre barnet har jeg prøvd å finne ut av hvordan det står til i hjemmet. Barnet bor hos far etter samlivsbrudd. Jeg tror barnet har klær selv, men det virker som om det glemmes i morgenstresset. De kommer litt forseint hver dag (har jeg blitt fortalt).

Jeg tenkte å nevne det for læreren om ikke annet så han kan være litt obs på hvordan barnet egentlig har det.

Noen som har råd og synspunkt?

Jeg kjenner også litt på at jeg ikke synes det er greit at klærne jeg har kjøpt til mitt barn blir slitt ut av et annet barn (jeg har dårlig råd selv..)

Anonymous poster hash: 9ae89...52c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snakk med lærern og SFO...

• Liker 1
Skrevet (endret)

♡ til barnet ditt, høres ut som en liten skjønning.

Sikkert lurt å snakke med læreren og/eller foresatte til barnet.

Endret av Invicta
  • Liker 5
Gjest O.G.
Skrevet

Her foregår det noe hjemme hos kameraten som guttungen forstår er galt og derfor låner ham klærne sine, prøv å finne ut av det i det stille før du gjør noe.

Skrevet

Du har et vakkert barn, med stor empati og omsorgsfølelse <3

• Liker 6
Gjest Blondie65
Skrevet

Hva med å prate med faren til barnet? Det trenger ikke være mer enn "hei, jeg er mamma til XXX og han er jo bestekompis med Yyy og da synes jeg det var greit å hilse på". Og så ta det hele derfra.

AnonymBruker
Skrevet

Du kan si det til læreren.

Anonymous poster hash: 0ac11...0f4
AnonymBruker
Skrevet

Husk at barn i den alderen syns det er kjempestas å låne hverandres klær og ting. Ikke krisrmaksimér dette mer enn nødvendig.

Snakk heller med barnet ditt og forklar at du syns det er litt dumt.

Anonymous poster hash: 08954...3c3

Skrevet

Hva med å prate med faren til barnet? Det trenger ikke være mer enn "hei, jeg er mamma til XXX og han er jo bestekompis med Yyy og da synes jeg det var greit å hilse på". Og så ta det hele derfra.

Du har et vakkert barn, med stor empati og omsorgsfølelse <3

Her foregår det noe hjemme hos kameraten som guttungen forstår er galt og derfor låner ham klærne sine, prøv å finne ut av det i det stille før du gjør noe.

dette
Skrevet

Husk at barn i den alderen syns det er kjempestas å låne hverandres klær og ting. Ikke krisrmaksimér dette mer enn nødvendig.

Snakk heller med barnet ditt og forklar at du syns det er litt dumt.

Anonymous poster hash: 08954...3c3

Jeg synes ikke at TS skal gi sitt eget barn dårlig samvittighet for å være snill og låne bort klær. Jeg synes det er en flott ting barnet gjør, veldig empatisk og omsorgsfullt!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ta en prat med barnas lærer og SFO-leder.

Anonymous poster hash: d50a7...92a
AnonymBruker
Skrevet

Er disse to barna venner på skolen / SFO, så be med det andre barnet hjem etter å ha snakket med far.

Bli litt kjent med barnet og prøv å forstå hvorfor tingene er som de er. (Men uten å drive "avhør" av barnet).

Anonymous poster hash: 0c870...135

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...