AnonymBruker Skrevet 9. mai 2015 #1 Del Skrevet 9. mai 2015 Mannen min mener at hårsåta er et legitimt ord. Jeg mener dette IKKE er et ord, da det ikke finnes i noen ordbok, ei heller er det noe som kommer opp ved Google søk. Er det noen som bruker, eller har hørt dette ordet tidligere? For de som måtte lure, mannen beskriver hårsåta som et virrvarr av hår, plassert oppå hodet, en blanding av uflidd og sveis mener han. Anonymous poster hash: a6177...4ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~umulia~ Skrevet 9. mai 2015 #2 Del Skrevet 9. mai 2015 Det er et helt normalt ord for meg, men jeg sier hårsåte og ikke hårsåta. Googler du hårsåte får du en del treff. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2015 #3 Del Skrevet 9. mai 2015 Har dere spilt Scrabble? Wordfeud? Anonymous poster hash: fd323...5d6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2015 #4 Del Skrevet 9. mai 2015 Det er et helt normalt ord for meg, men jeg sier hårsåte og ikke hårsåta. Googler du hårsåte får du en del treff. Hårsåta er bestemt form. Anonymous poster hash: be834...0c7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2015 #5 Del Skrevet 11. mai 2015 Jeg har hørt begrepet før, men aldri sett det i skrift. Høysåte derimot, er et godt norsk ord, så jeg vil tro det kanskje er en omskriving av det som er vanlig i enkelte dialekter eller områder Anonymous poster hash: c26a8...5c9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå