AnonymBruker Skrevet 8. mai 2015 #1 Skrevet 8. mai 2015 Hei jeg er en jente som veier 45 kilo og er 1,53 høy, jeg vill gjerne få litt mer markert kropp. Men når jeg trener hardt så mister jeg mensen, å jeg skal om noen få uker starte med IVF så jeg kan ikke trene så hardt at jeg mister mensen. Tenkte bare å gjøre noen enkle øvelser som rusisk twist, planken, sit ups noen rumpe øvelser osv. Kan jeg se noe forskjell med å gjøre dette 3 gang i uken ?Anonymous poster hash: 5c7b3...7cd
Meadow Skrevet 8. mai 2015 #2 Skrevet 8. mai 2015 Hallo i luken! Er det ikke viktigere å bli gravid enn å ha en "markert" kropp? 3
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2015 #3 Skrevet 9. mai 2015 Hallo i luken! Er det ikke viktigere å bli gravid enn å ha en "markert" kropp? Selvfølgelig er viktigere. Men jeg vet så lenge jeg ikke trener så hardt jeg gjorde for 1 år siden så mister jeg ikke mensen. Jeg trente tung styrke 4 gang i uken. Men det er bare snakk om lette øvelser 3 gang i uken. Dessuten er jeg glad i å trene, vill gjerne trene når jeg blir gravid også, så lenge jeg får grønt lys av legen selvfølgelig tsAnonymous poster hash: 5c7b3...7cd 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2015 #4 Skrevet 9. mai 2015 Du kan fint trene lett styrke, men spis litt ekstra mat de dagene slik at du ikke trener deg til kaloriunderskudd. Du er slank nok fra før. Du kan f.eks ta en banan og et glass sjokolademelk etter hver treningsøkt. Banan og melk er fint etter trening fordi det gir raske karbohydrater for å gjennfylle glykogenlagrene, proteiner for å reparere musklene og de viktige mineralene kalium og kalsium. Bruk gjerne melk med vitamin D så du lettere tar opp kalsiumet. Anonymous poster hash: 95654...740 1
Asso Skrevet 9. mai 2015 #5 Skrevet 9. mai 2015 Du kan nok klare deg med dette ja. Kroppsvektøvelser er mer verdifulle enn det folk tror. Og hvis du klarer å legge på deg litt mer vekt så kan du etterhvert begynne med tyngre øvelser. Jeg har vært der du er nå.. Det var en skummel periode når mensen tullet sånt... Jeg forsto heller ikke hva som var problemet før søsteren min sa til meg at jeg ikke hadde mer rumpe igjen og at typen hennes lurte på om jeg var syk... Det hadde ikke jeg sett. Men da begynte jeg å spise mer igjen, roe treningen litt og ta det litt mer med ro. Nå er jeg der jeg skal være og jeg trives med det. Ønsker selvsagt en mer markert kropp, men det er ikke noe jeg haster med. Jeg har funnet ut at jeg ikke kan sammenligne meg med jenter på instagram osv for de lever jo av kroppen sin, det er det de tjener penger på. Så gi deg selv tid og ikke stress, det er også en negativ faktor =) Lykke til. 1
FitnessIna Skrevet 10. mai 2015 #6 Skrevet 10. mai 2015 Hei! At du mister mensen betyr at du har fot lite fett på kroppen - om du ikke har veldig markerte muskler, betyr dette at du heller ikke har mye muskelmasse, som stemmer over ens med kroppsvekten ift høyden din. Å ha så lite fett er farlig på mange måter - blant annet for hormonproduksjonen, som igjen gir risiko for osteoporose. Osteoporose betyr, kort forklart, benskjørhet. Gå opp i vekt - vær så snill. Det vil gi deg veldig mye igjen på lang sikt, og selv om du legger på deg fett vil du kunne få mye synligere muskler, fordi du også vil legge på deg en del masse. Spis omtrent 500kcal i overskudd hver dag(selv de dagene du ikke trener), og tren tung styrke. I fjor sommer slet jeg med det samme som deg, og så ikke selv hvor tynn jeg var. Jeg har gått fra 47kg på 165cm, til nå å veie rundt 54kg. Ja, det er en del fett som kom med - men jeg ser tusen ganger bedre ut nå enn jeg gjorde da, og kroppen min har det generelt mye bedre. Tenk litt på hvordan den fungerer, fremfor hvordan den bare ser ut, for en gang skyld. 2
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2015 #7 Skrevet 10. mai 2015 Hei! At du mister mensen betyr at du har fot lite fett på kroppen - om du ikke har veldig markerte muskler, betyr dette at du heller ikke har mye muskelmasse, som stemmer over ens med kroppsvekten ift høyden din. Å ha så lite fett er farlig på mange måter - blant annet for hormonproduksjonen, som igjen gir risiko for osteoporose. Osteoporose betyr, kort forklart, benskjørhet. Gå opp i vekt - vær så snill. Det vil gi deg veldig mye igjen på lang sikt, og selv om du legger på deg fett vil du kunne få mye synligere muskler, fordi du også vil legge på deg en del masse. Spis omtrent 500kcal i overskudd hver dag(selv de dagene du ikke trener), og tren tung styrke. I fjor sommer slet jeg med det samme som deg, og så ikke selv hvor tynn jeg var. Jeg har gått fra 47kg på 165cm, til nå å veie rundt 54kg. Ja, det er en del fett som kom med - men jeg ser tusen ganger bedre ut nå enn jeg gjorde da, og kroppen min har det generelt mye bedre. Tenk litt på hvordan den fungerer, fremfor hvordan den bare ser ut, for en gang skyld. Jeg går til kontroller på riksen pga av skjelden sykdom som jeg hadde når jeg var liten. Jeg blir veldig godt oppfulgt på riksen. Var der for noen uker siden å da spurte jeg om hvorfor jeg mistet mensen å da sa legen min at mange gjør det når de starter å trene fordi kroppen er ikke vant så hard trening. Så det er ikke pga st jeg ikke har fett på kroppen. Dessuten har jeg en bmi på 18 eller 19 selv om jeg veier bare 45 kilo så ser jeg ikke så syk tynn ut pga høyden min. Legen min sa at jeg var perfekt når det kom til vekten min. Anonymous poster hash: 5c7b3...7cd 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2015 #8 Skrevet 10. mai 2015 Du kan nok klare deg med dette ja. Kroppsvektøvelser er mer verdifulle enn det folk tror. Og hvis du klarer å legge på deg litt mer vekt så kan du etterhvert begynne med tyngre øvelser. Jeg har vært der du er nå.. Det var en skummel periode når mensen tullet sånt... Jeg forsto heller ikke hva som var problemet før søsteren min sa til meg at jeg ikke hadde mer rumpe igjen og at typen hennes lurte på om jeg var syk... Det hadde ikke jeg sett. Men da begynte jeg å spise mer igjen, roe treningen litt og ta det litt mer med ro. Nå er jeg der jeg skal være og jeg trives med det. Ønsker selvsagt en mer markert kropp, men det er ikke noe jeg haster med. Jeg har funnet ut at jeg ikke kan sammenligne meg med jenter på instagram osv for de lever jo av kroppen sin, det er det de tjener penger på. Så gi deg selv tid og ikke stress, det er også en negativ faktor =) Jeg vill ikke legge på meg, jeg føler meg veldig bra sånn som jeg er nå vill bare bli litt mer markert. Maten er ikke noe problem her. Jeg mister ikke mensen fordi jeg er tynn, men fordi kroppen ikke er vant tung styrke trening. Jeg sammenligner aldri meg selv med andre jenter, fordi jeg er veldig fornøyd med kroppen min, som sakt vill jeg bare bli litt mer markert. Lykke til. Anonymous poster hash: 5c7b3...7cd
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2015 #9 Skrevet 10. mai 2015 Gjør det noe å miste mensen da? Kunne godt tenkt meg det selv :-pAnonymous poster hash: 88ce2...8a2
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2015 #10 Skrevet 11. mai 2015 Gjør det noe å miste mensen da? Kunne godt tenkt meg det selv :-pAnonymous poster hash: 88ce2...8a2 Du kan velge å høre på kroppen eller ikke. Når du mister mensen er dette et tydelig tegn fra kroppen på at den har det dårlig. Så dårlig at den kun tenker på sin egen overlevelse og ikke reprodusering. Jeg synes ikke det burde være noe å trakte etter. Det er mye bedre med en sunn kropp. Anonymous poster hash: 619d0...f65 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2015 #11 Skrevet 11. mai 2015 Gjør det noe å miste mensen da? Kunne godt tenkt meg det selv :-pAnonymous poster hash: 88ce2...8a2 Hvis du leser innlegget så står det at jeg skal starte på IVF snart, så da er det veldig dumt å miste mensen. Dessuten, er det jo ikke bra at mensen forsvinnerAnonymous poster hash: 5c7b3...7cd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå