Gå til innhold

Dro av HELE neglen på foten

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Greide å rive av hele ringetåneglen.. Nå er det litt brod, det verker litt, men eller er det ikke noe stress. Var den hvite tuppen som var løs, men plutselig hadde jeg dratt av hele neglen.. Vil den vokse ut igjen???

Anonymous poster hash: aa878...da6
Skrevet

ja,men det tar tid. Ta turen til en fotpleier for å få satt på en falsk negl i mellomtiden

Gjest Caress
Skrevet

:sjokkert: Hvordan greier du å rive av hele neglen?! Jeg synes det er så sinnsykt vondt bare jeg river litt for dypt, tror aldri jeg hadde greid å rive av hele!

Men ja, den kommer nok ut igjen etter hvert. ^^

AnonymBruker
Skrevet

:sjokkert: Hvordan greier du å rive av hele neglen?! Jeg synes det er så sinnsykt vondt bare jeg river litt for dypt, tror aldri jeg hadde greid å rive av hele!

Men ja, den kommer nok ut igjen etter hvert. ^^

Det gjorde greit vondt men det kom av til slutt.. Det var enten å rive hele eller la den sitte på halvrivd... 😅

Tror jeg bare lar den gror.. Har ikke råd til å sette på en negl med tanke på st jeg er student

AnonymBruker
Skrevet

Jada, den vokser ut igjen. Men du bør være obs på å forsøke å holde det sånn noenlunde rent, og du må også se til at den vokser rett. Sannsynligvis går det fint av seg selv, men det er verdt det å følge med. Det koster lite å følge med sammenlignet med hvor ubehagelig det er med en infeksjon og/eller en tånegl på ville veier.

Anonymous poster hash: 66665...68b
Skrevet

ja,men det tar tid. Ta turen til en fotpleier for å få satt på en falsk negl i mellomtiden

Hva skal man med en falsk negl på en tå? :fnise:

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jada, den vokser ut igjen. Men du bør være obs på å forsøke å holde det sånn noenlunde rent, og du må også se til at den vokser rett. Sannsynligvis går det fint av seg selv, men det er verdt det å følge med. Det koster lite å følge med sammenlignet med hvor ubehagelig det er med en infeksjon og/eller en tånegl på ville veier.

Takk for gode tips 👍🏽

AnonymBruker
Skrevet

Takk for gode tips

Bare hyggelig det. Ingenting å bekymre seg for, liten sjanse for at det går galt (enda mindre med en så liten negl), men bare greit å kaste et blikk på det og se at det går som det skal. Den vokser i hvert fall ut igjen sånn tålelig raskt :)

Skrevet

Å helsike, det gjør så vondt det!

Men ikke fortvil, den vokser ut igjen. I gjennomsnitt tar det ca 6 måneder for en tånegl å vokse fullt ut.

I løpet av de første tre-fire ukene bør du dekke den til med en plasterlapp som du bytter hver dag, før neglesengen begynner å bli tøff nok til at den tåler å være eksponert.
Bruk romslige sko som ikke trykker mot neglesengen mens neglen gror tilbake.

Skrevet

Ja, den vokser ut igjen. Jeg har klart å miste den ene neglen på min høyre hånd 2 ganger (klemstret hånden i gatedøren begge gangene). Jeg tok på plaster inntil ny negl begynte å vokse ut igjen. Så lenge du holder det rent og det ikke blir infeksjon, så skal dette gå helt bra. Man trenger ikke å gå til lege eller fotpleier for dette.

AnonymBruker
Skrevet

Å helsike, det gjør så vondt det!

Men ikke fortvil, den vokser ut igjen. I gjennomsnitt tar det ca 6 måneder for en tånegl å vokse fullt ut.

I løpet av de første tre-fire ukene bør du dekke den til med en plasterlapp som du bytter hver dag, før neglesengen begynner å bli tøff nok til at den tåler å være eksponert.

Bruk romslige sko som ikke trykker mot neglesengen mens neglen gror tilbake.

Ja, gjorde sykt vondt.. Men måtte jo bare rive den av når den først var halvveis.. Men det er ringetåneglen, og den er jo mindre en storetåneglen.. Så forhåpentligvis tar det ikke så lang tid.. Opprinnelig var den ikke så lang/stor fra før av😅

Skrevet

Ah, når det er en av de minste tærne så tar det bare en måned eller to før neglen er fullt utvokst igjen, og neglesengen på de minste tærne er ikke like følsom som feks stortåneglen, så du trenger ikke dekke den til mer enn en ukes tid. Men bruk likevel romslige sko for at du ikke skal få mer press på den enn nødvendig.

AnonymBruker
Skrevet

Ah, når det er en av de minste tærne så tar det bare en måned eller to før neglen er fullt utvokst igjen, og neglesengen på de minste tærne er ikke like følsom som feks stortåneglen, så du trenger ikke dekke den til mer enn en ukes tid. Men bruk likevel romslige sko for at du ikke skal få mer press på den enn nødvendig.

Det skal jeg gjøre! Tusen takk😁👍🏽

Skrevet

Null stress, jeg har klart å rive av et par negler på de minste tærne i løpet av livet så jeg vet hva du går gjennom. :fnise:

AnonymBruker
Skrevet

Greide å rive av hele ringetåneglen.. Nå er det litt brod, det verker litt, men eller er det ikke noe stress. Var den hvite tuppen som var løs, men plutselig hadde jeg dratt av hele neglen.. Vil den vokse ut igjen???

Gror ut av seg selv. Bare hold såret rent om det er ett sår der. Hilsen hestejente som har byttet ut samtlige negler på ett eller annet tidspunkt :)

Anonymous poster hash: a3bf1...144

Annonse
Gjest Caress
Skrevet

Det gjorde greit vondt men det kom av til slutt.. Det var enten å rive hele eller la den sitte på halvrivd...

Tror jeg bare lar den gror.. Har ikke råd til å sette på en negl med tanke på st jeg er student

Åååh, herregud, nå fikk jeg faktisk frysninger!!! Av alle torturmetoder i skrekkfilmer har alltid negleavrivning vært verst for min del :laugh:

Du har en kul historie, da. "Hva jeg gjorde i helga, åh, ikke mye, reiv av meg neglen med et uhell men du vet, det er chill.." God bedring, forresten! ^^

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Enig. Dette vil vel også muligens sinke utvoksningen av ny negl.

Anonymous poster hash: 01372...8a2

Skrevet

Om det er en absolutt nødvendighet vet jeg ikke, men jeg fikk det av fotpleier da jeg mistet neglen på stortåa. Den var ment for å beskytte neglsenga, og for at den skulle holde fasongen mens den nye neglen vokste ut.

Det tok nesten et år før den vokste ut. Hadde det vært en av de mindre neglene er det ikke sikkert jeg hadde tatt meg bryet.

AnonymBruker
Skrevet

Åååh, herregud, nå fikk jeg faktisk frysninger!!! Av alle torturmetoder i skrekkfilmer har alltid negleavrivning vært verst for min del :laugh:

Du har en kul historie, da. "Hva jeg gjorde i helga, åh, ikke mye, reiv av meg neglen med et uhell men du vet, det er chill.." God bedring, forresten! ^^

Haha tror ikke jeg skal fortelle den historien til alle.. Men kort og greit var det jo gøy å gjøre noe uten eksamenslesingen😂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...