AnonymBruker Skrevet 8. mai 2015 #1 Skrevet 8. mai 2015 Har 2,85% rente på lånet i Danske Bank. Bør jeg bytte bank? Hvordan går jeg i så fall frem? Anonymous poster hash: e1686...1c9
nojac Skrevet 8. mai 2015 #2 Skrevet 8. mai 2015 Umulig å svare på uten opplysninger om lånets størrelse, belåningsgrad og betalingsevne. Og alder og eventuell fagorganisasjon. 2,85 er ikke ille. Særlig hvis det er effektiv rente. Men DanskeBank er jo en gebyrbank som liker å snakke om nominell rente.... Start på finansportalen,no, Finner du noe vesentlig bedre er det bare å om tilbud fra den banken.
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2015 #3 Skrevet 8. mai 2015 Umulig å svare på uten opplysninger om lånets størrelse, belåningsgrad og betalingsevne. Og alder og eventuell fagorganisasjon. 2,85 er ikke ille. Særlig hvis det er effektiv rente. Men DanskeBank er jo en gebyrbank som liker å snakke om nominell rente.... Start på finansportalen,no, Finner du noe vesentlig bedre er det bare å om tilbud fra den banken. Nå er jeg ikke enig med deg. Jeg har Danske Bank, og det enste jeg betaler gebyr på er bankkortet, et årsgebyr. (Har ikke lån, men innskudd, både der og andre steder). Anonymous poster hash: f334c...a13
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2015 #4 Skrevet 8. mai 2015 Umulig å svare på uten opplysninger om lånets størrelse, belåningsgrad og betalingsevne. Og alder og eventuell fagorganisasjon. 85% belåningsgrad, 2,5 mill i lån. Ingen fagorganisasjon, 30 år. Det er nominell rente, ja. Anonymous poster hash: e1686...1c9
nojac Skrevet 9. mai 2015 #5 Skrevet 9. mai 2015 (endret) Nå er jeg ikke enig med deg. Jeg har Danske Bank, og det enste jeg betaler gebyr på er bankkortet, et årsgebyr. (Har ikke lån, men innskudd, både der og andre steder).Anonymous poster hash: f334c...a13 Nei, hvis du ikke har lån slipper du nok unna gebyrer. I stedet har "gebyrbankene" typisk 0,1 % rente på brukskontoen. ( yABank er best med 2 % ) Og sparekontoene deres er vanligvis 0,5-1 % under det du kan få hos de beste. På lån derimot pleier de å ha både etableringsgebyr og termingebyr, noe som gjør at den effektive renten ofte er over 0,1 % høyere enn den nominelle, Og de krever ofte "totalkundeforhold " som en del av tilbudet. Dessuten er DanskeBank en "prutebank", der vilkårene du får i noen grad bestemmes av din kundebehandler. Men mange har fått gode tilbud fra DanskeBank, Særlig gjelder er dette akademikere under 34 år, som kan komme ned mot 2,6 %. I tilfellet til TS tviler jeg på at hun har mye å tjene på en refinansiering nå. Jeg hadde fortsatt i DanskeBank. Endret 9. mai 2015 av nojac
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2015 #6 Skrevet 9. mai 2015 Nei, hvis du ikke har lån slipper du nok unna gebyrer. I stedet har "gebyrbankene" typisk 0,1 % rente på brukskontoen. ( yABank er best med 2 % ) Og sparekontoene deres er vanligvis 0,5-1 % under det du kan få hos de beste. På lån derimot pleier de å ha både etableringsgebyr og termingebyr, noe som gjør at den effektive renten ofte er over 0,1 % høyere enn den nominelle, Og de krever ofte "totalkundeforhold " som en del av tilbudet. Dessuten er DanskeBank en "prutebank", der vilkårene du får i noen grad bestemmes av din kundebehandler. Men mange har fått gode tilbud fra DanskeBank, Særlig gjelder er dette akademikere under 34 år, som kan komme ned mot 2,6 %. I tilfellet til TS tviler jeg på at hun har mye å tjene på en refinansiering nå. Jeg hadde fortsatt i DanskeBank. Takk, for en begripelig forklaring. Santander er min viktigste sparekontobank, pga rente. Skal se litt på YA bank. Anonymous poster hash: f334c...a13
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå