AnonymBruker Skrevet 8. mai 2015 #1 Skrevet 8. mai 2015 Har lest en god del om silikon i hudpleie gjennom noen år, spesielt bloggere på et generelt nivå har et spesielt hat mot silikoner. Motparten som heller heier frem silikon er flere kilder som gir inntrykk av å være de "profesjonelle". Dette går frem og tilbake, alt ettersom hvor du leser. Eksempel på en som skriver at silikon (i dette tilfellet dimethicone)er "dritt på hud". Eksempel på en som skriver at silikon er både dritt og bra, og tilnærmer seg problemet nøytralt. Eksempel på en som skriver at silikon er bra. Eksempel på en som skriver "fakta vs myte" om silikon. Eksempel på en som skriver at hudpleieindustrien lyver om tryggheten ved silikon. Osv osv. Det er et hav av lesestoff, nå har jeg bare listet opp eksempler basert på google-søk gjort i kveld. Fant dessverre ikke igjen nettstedet hvor jeg leste forskjellene på silikonene, hvilke silikoner som ikke påvirker porene og hvilke som man skulle være obs på. Dette var interessant lesestoff, for jeg har ikke hatt pr dags dato kviseutbrudd av de normale silikonene. Men det var en -ane silikon som gjorde at jeg mistenker silikon-ingrediensen påvirket kviser i ansikt. Jeg har relativt kombinert hud som lett bryter ut i kviser pga hormoner, stress, irritasjon ved testing av hudprodukter, oljete utseende ved mye rens og med flere tydelige porer. Hva er din mening? Har du lest noe om silikoner som gjør at du er for/imot? Egne erfaringer eller synsing? Anonymous poster hash: b6624...8fa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå